Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc przy regulacji zaworów...


ivan161
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem ze takich tematow bylo ju setki i chyba wszystkie juz przeczytalem, serwisowke tez przestudiowalem ale...

Chcialbym wyregulowac zawory w swojej RF9 poniewaz nie znam dokladnej przeszlosci motocykla a kupilem go niedawno... Mam zamiar zrobic to samemu we wlasnym garazu. Potrzebne narzedzia oczywiscie tez mam... Jednak nie daja mi spokoju pewne pytania na ktore mam nadzieje udzielicie mi odpowiedzi i pomozecie:)

 

Luzy jakie podaje serwisowka powinny wynosic:

IN 0,10-0,20

EX 0,20-0,30

1. Przy regulacji obierac gorna granice czy lepiej dolna?

2. Jakie maksymalne odchylenie od tej wartosci oge przyjac po ktorym musze juz kupic nowa plytke?

3. Trzeba sciagac walki by pozamieniac plytki?

 

jesli bede mial jeszcze jakies pytania bede pisal...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1

Zawsze ustawia się mozliwie najbliżej środkowa wartośc czyli celuj In 0,15 Ex 0,25

Wtedy niezaleznie od tego czy luz bedzie sie zwiekszał czy zmiejszał masz pewnośc, ze do nastpenego serwisowego pomiaru luzu wszystko bedzie oki.

 

Ad. 2 i Ad.3 Jak już regulujesz zawory a co za tym idzie sciagasz wałki to luzy przy IN mieszczące się w granicach od 0,13 do 0,17 i przy EX od 0,23 do 0,27 bym nie ruszał natomiast wszystkie wychodzace po za ta granicę warto skorygowac i miec na dłuższy czas swięty spokój.

 

Powodzenia kolego :lalag:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że uda ci się pozamieniać wszystkie płytki?

Będziesz je szlifował czy kupisz nowe?

 

Najpierw się tasuje płytki do oporu a później albo kupuje albo szlifuje :)

Ale najpierw pomierz luzy bo tak naprawde może nie by w ogóle tematu regulacji bo z mojego doświadczenia z RF-900 wynika, że dobrze ustawione luzy w tym silniku trzymają swoje wymiary w granicach baaaardzo długo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że uda ci się pozamieniać wszystkie płytki?

Będziesz je szlifował czy kupisz nowe?

 

Zamierzam to co sie da to pozamieniac a jesli juz naprawde luz nie bedzie wychodzil taki jak powinien to wtedy zakup nowych :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1

Zawsze ustawia się mozliwie najbliżej środkowa wartośc czyli celuj In 0,15 Ex 0,25

Wtedy niezaleznie od tego czy luz bedzie sie zwiekszał czy zmiejszał masz pewnośc, ze do nastpenego serwisowego pomiaru luzu wszystko bedzie oki.

 

Ad. 2 i Ad.3 Jak już regulujesz zawory a co za tym idzie sciagasz wałki to luzy przy IN mieszczące się w granicach od 0,13 do 0,17 i przy EX od 0,23 do 0,27 bym nie ruszał natomiast wszystkie wychodzace po za ta granicę warto skorygowac i miec na dłuższy czas swięty spokój.

 

Powodzenia kolego :lalag:

 

A po co kombinować z wałkami?

Może tylko aby przy okazji pozrywać gwinty ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze chyba Ci sie pomyliło. RF to silnik wodniaka, a on miał już szklankowe popychacze.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym pomiarze luzów zaworowych należy wymontować napinacz łańcuszka rozrządu i zdjęć pokrywy wałków a następnie wałki aby zrobić sobie dostęp do szklanek na zaworach pod którymi są płytki regulacyjne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak najkrócej mówiąc, szklanki nie wymagają dzwigienek, zapewniają cichą pracę, mniejsza masę, i nie straszne im bardzo wysokie obroty. Płytki na szklankach po prostu są większe, cięższe, drgają i pewnie jeszcze kilka powodów by się wymyśliło, dlatego w sportowych motocyklach się ich nie stosuje. (oczywiście zawsze są wyjątki np ZXR)

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym jest podyktowane to,że niektóre silnik mają płytki na szklankach a inne zaś pod szklankami ?... co jest chyba najbardziej upierdliwe podczas serwisu.

 

Zadałeś pytanie godne tematu pracy doktorskiej. Jak spadnie więcej śniegu to przypomnij a odpowiemy dokładniej lub zajrzyj do mojej dziupli wtedy to przedyskutujemy przy kominku :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...