kelpi80 Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Czolem, Ostatnio coraz czesciej (raz dziennie przynajmniej przy przebiegach ok. 30 km dzien w dzien po miescie), zauwazylem ze czasami przy przerzucaniu z 1dynki na 2jke czasami wskakuje mi luz i bieg sie nie zapina. Aby miec 100% pewnosci musze przerzucac bardzo uwaznie: klamka nacisnieta do oporu, dzwignia biegow nacisnieta (z 1 na 2) z wyczuciem. Co proponujecie? czy to poprostu linka sprzegla do regulacji czy cos innego? Ktos sie spotkal z czym takim? Dodam, ze zaden bieg nie wyskakuje czy cos, wszystkie od 2 w gore wchodza bez zadnego problemu. Sprawdzilem na postoju wrzucenie na na odpalonym silniku z luzu na 2ke bezposrednio i slychac odglos jakby sprzeglo sie nie wysprzeglalo do konca wiec byc moze wystarczy regulacja linki. Ktos wie moze jak to zrobic i na co uwazac? Ok, mam nadzieje, ze nie namieszalem :bigrazz: Pozdrowienia z Londka, ale juz czas wracac do PL :cool: Trzymajcie kciuki za dobrap ogode w styczniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Jeśli 2-ka nie wyskakuje, nie szarpie itp.. , oraz sprzęgło jest dobrze wyregulwane - to najpewniej jest to tylko kwestia techniki wrzucania biegu, wrzucaj bieg szybkim i zdecydowany ruchem, dwójke lepiej jest wrzucać troszke silniej niż resztę (ale też bez przesady). 1 i 2 w moto zazwyczaj wchodzi inaczej niż reszta biegów,więc według mnie technicznie sprzet jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 (edytowane) No linke naciagnac na poczatek. Edytowane 27 Listopada 2008 przez PiotrekRR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 No linke naciagnac na poczatek. A co ma linka do rzeczy? Bieg nie jest włączany linką. Zmiana biegu powinna być realizowana zgodnie z hasłem: stopa zaczyna i stopa kończy, czyli wywieramy nacisk na dźwignię przez zmianą biegu i trzymamy przez sekundę po zmianie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 No jak najbardziej stopa. Ala problem pojawil sie niedawno wiec lekko poluzowana linka sprzegla + ewentualna niepoprawna zmiana biegu moze byc przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 wlasnie (: prawda jest taka, ze zauwazylem to jakis miesiac temu, a wczesniej moze zdarzylo sie to dwa czy trzy razy. czyli wnioskuje, ze to jakis znak, ze cos trzeba poprawic. sprawdze linke w weekend. ile wnioskujecie aby naciagnac i nie przeciagnac (: moze wystarczy jedynie regulacja sruba przy klamce. aha - jakie sa objawy jesli naciagne zbyt mocno? dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 wlasnie (: prawda jest taka, ze zauwazylem to jakis miesiac temu, a wczesniej moze zdarzylo sie to dwa czy trzy razy. czyli wnioskuje, ze to jakis znak, ze cos trzeba poprawic. sprawdze linke w weekend. ile wnioskujecie aby naciagnac i nie przeciagnac (: moze wystarczy jedynie regulacja sruba przy klamce. aha - jakie sa objawy jesli naciagne zbyt mocno? dzieki. Linkę wyreguluj zgodnie z manualem. Gdy luz będzie za mały (linka zbyt naciągnięta, jak to określasz) sprzęgło może zacząć się ślizgać, a wówczas mogą pojawić się zgrzyty przy zapinaniu kolejnych przełożeń.Jeśli po dokładnym wyregulowaniu linki dalej będą trudności z wrzuceniem 2 to może to świadczyć o wytarciu wodzika tego biegu (nadmierny luz powodujący nieprecyzyjne działanie mechanizmu zmiany biegów). Jeśli to możliwe może ktoś doświadczony w motocyklach sprawdzi czy też ma takie problemy. To wyeliminuje powód twojej niewłaściwej techniki zmiany przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goralx11 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Odgrzebuje stary temat ... w moim cbf równie ciężko 2 wchodzi. Problem pojawia się najczęściej na niskich obrotach nie dość że nie chce w skoczyć jak już wchodzi to dość głośno w przeciwieństwie do pozostałych... nie zawsze tak jest ale np jak podkręcę pod 7-8 k obrotów na 1 to wchodzi bardzo lekko... spróbuje podciągnąć linkę troszkę mam nadzieje ze nic tam się nie psuje:/ a i jeszcze pytanie by tego unikać zacząłem jeździć na 2 (ruszanie) no ale nie zawsze mi się to udaje.. porostu zapominam ;) Cytuj www.cbr-xx.pl Zapraszam również na www.forumcbf.pl Jak ktoś ma pytania to na maila :) [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 sprawdź czy dźwignia jest dobrze skręcona jak wyeliminujesz luz to zostaje tylko niechlujstwo przy przepince a linka sprzęgła nie ma nic do tego, bez sprzęgła można przerzucać biegi Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawa2 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Luz na klamce 3 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Wytarty wodzik powoduje ten problem. Zmieniaj bieg dokladnie wg instrukcji Tomka Kulika z czwartego postu, bedzie latwiej jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.