baba_zanetti Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 (edytowane) Nie zrozumiałeś do końca- kupiłem tuningowego CB900 który kręcił 10500 obr bez problemu na twardych sprężynach zaworowych a przyhamowanie było spowodowane nadmiarem oleju w misce który w dużej ilości nagle przedostał się do obudowy filtra i dalej poszło w cylindry - nagły gwałtowny spadek obrotów i paląca się tylna wąska guma. A dlaczego nie można porównywać go do Bladego ? przecież to tierwszy protoplasta całej rodziny sportów w Hondzie. A wiesz skąd otrzymał nazwę Bold'Or? Do zielonego tekstu- sprzęgło Piotrze, sprzęgło by Cię uratowało. Można porównywać, tak samo jak np. GPZ900, do nowej ZX 10. Oczywiście że wiem skąd ta nazwa. Edytowane 23 Listopada 2008 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Przedewszystkim gorący olej dostajacy sie do komory spalania tworzy nagar. Jak wiadomo dla takiego silnika warstwa nagaru jest bardzo powaznym problemem sa mocnop obciazone cieplnie. Do tego całe platy moga odpadac podczas gaszenia silnika podczas jego odpalenia mamy piękna paste scierną. Wiec lepiej z nadmiarem oleju uwazac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 no dobrze, ale świece wytrzymały prawie cały ten dystans, gdyby byl problem ze spalaniem oleju, chyba poddałby się wcześniej. A wymieniłem je dlatego że dostaly przebicie od za slabego napięcia przy rozruchu, i ten model jeszcze nie jeździ na irydowych świecach. Co innego argumenty że olej może sie dostać do komory spalania przez odmę, temu nie będe przeczył, ale urwane korbowody, pękający/gnący się wał do mnie nie przemawiają. Więc jak przeprowadzić ten pomiar poprawnie (sprężania)? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 O wiele wiecej mowiacy bylby pomiar szczelnosci silnika, ale on wymaga przyrzadu jeszcze chyba zadziej w Polsce spotykanego niz cisnieniomierz. Najlepiej wybrac sie do warsztatu, albo pozyczyc cisnieniomierz z wkrecana koncowka i robic pomiar na silniku cieplym ( na goracym moze byc troche trudno ). Wykrecasz wszystkie swiece, wkrecasz przyrzad i krecisz silnnikiem do momentu kiedy wskazowka przestaje isc w gore, trzymajac jednoczesnie przepustnice w pelnym otwarciu. I tak dla 4 cyl, a potem powtorka z lyzka oleju wlana do kazdego cylindra. To pokaze czy problem jest z glowica czy z cylindrem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Adam ;) no az tak bym nie krytykował warsztatów ;) W samochodowych dosć czesto zdaza sie taki przyrząd, osobiście planuje cos takiego zrobić;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Witam Tak zgadza się że nikt nie zmusz mechanika do naprawy ale sam mechanik jest na tyle zdyscyplinowany że sam nie działa na niekrzyść np moto i nie pisz takich bzdur, jak ktoś zepsuje swoje moto na własne życzenie to poco szuka pomocy przecież na własne życzenie to zrobił!! Pozatym technika i technologia musi iść w parze z mechanikiem bo to on musi to naprawiać i nie dziwie się Piotrkowi że sie denerwóje bo te posty są żałosne i nie mają nic wspulnego z mechaniką a przecież w tm dziale są pisane!! Jedyne co się dziwe to tobie ! wypowiadasz się tak jak byś miał szlifierke a masz inne moto i twoja ideologia to moto nie pasuje Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Wykrecasz wszystkie swiece, wkrecasz przyrzad i krecisz silnnikiem do momentu kiedy wskazowka przestaje isc w gore, trzymajac jednoczesnie przepustnice w pelnym otwarciu. I tak dla 4 cyl, a potem powtorka z lyzka oleju wlana do kazdego cylindra. To pokaze czy problem jest z glowica czy z cylindrem. Adam M. Jedno ale - odnośnie wykręcania wszystkich świec, w serwisówce do SC33 jest napisane aby wyjmować tylko po jednej świecy do pomiaru sprężania. Silnik bez żadnej świecy wkręci się na wyższe obroty przy kręceniu go samym starterem co w efekcie może troszke poprawić wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 A jak dlugo pokrecisz rozrusznikiem z wkreconymi swiecami ??? Juz wole miec troche bardziej optymistyczny wynik niz siadniety akumulator:) Poza tym jakim cudem obroty wplywaja na cisnienie sprezania ? Musze jakiegos inzyniera zapytac jak to moze dzialac :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 myślę że działa to w ten sposób że przy szybszym ruchu tłoka mniej gazów zdąży uciec nieszczelnościami i a więcej zostanie wtłoczonych do miernika. Ale jest to prawdą, większe obroty- lepszy wynik:) Ale jak nie wykręce tych trzech świec to nic im sie nie stanie? zostaną zalane przecież? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 A jak dlugo pokrecisz rozrusznikiem z wkreconymi swiecami ??? Na każdy cylinder maks 7 sekund , więc w sumie maksymalnie bedzie ich 28, średnio sprawny akumulator powinien dać rade bez problemu. Poza tym jakim cudem obroty wplywaja na cisnienie sprezania ? Według mnie wpływają Dla przykładu, sprężasz mieszanke w cylidrze bardzo wolno, załóżmy 1 cykl na minutę, ciśnienie sprężania bedzie praktycznie zerowe, gdyż niemal cały gaz ucieknie do skrzyni korbowej poprzez szczeliny miedzy układem tłok-pierścienie-cylinder - pomijam w tym przypadku zawory - zakładając 100% ich sprawności. Czy taka sama sytuacja będzie miała miejsce przy 100, 200 czy też 2.000 cykli na minute ? - raczej nie, gdyż w tych przypadkach gazy mają mniej "czasu" na ucieczkę z komory spalania Więc prosty wniosek im obroty większe tym ciśnienie rośnie, oczywiście różnice przy wyższych obrotach nie będą super wielkie, jednak jakiś wpływ na pomiar na pewno mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Obroty nie maja wiekszej róznicy, musza być jednak brane z zakresu pracy silnika. Wiec ciśnienie powinno być takie samo przy 16 tys obr/min jak i przy 1 000obr/min ;] Jak coś bedzie uciekać to mozesz sobie z tego silnika noge do stolika zrobić(nawet to fajnie wyglada). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 No wiesz toper, ja to swoja BSA musze kopnac kilka razy zeby cisnienie sprawdzic i naprawde nie sa to szybkie obroty dla tego silnika jak go kopie taki stary pierdziel jak ja :), a dalej swoje 140 psi osiaga. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 oj wueska, za dużo czytasz, za mało praktyki. Adamie to z pychu ją, pewnie pokaże jeszcze więcej:) Używałem wskaźnika z wkręcaną końcówką, teraz musze kupić drugi pewny miernik i porównać wyniki. No nie mogę uwierzyć że Blady miałby mieć gorsze sprężanie niż BSA :icon_eek: Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Nadal nie masz pewności czy utrata kompresji jest związana z nieszczelnością pierścieni czy raczej z nieszczelnością zaworów w gniazdach. Kolejny pomiar powinien być wykonany 2x Pierwszy raz na sucho Drugi po nalaniu do cylindra 2cm oleju silnikowego( np.20W50) Porównanie wyników wykaże stan pierścieni tłokowych. Jeżeli to Cię nie zadowoli dla upewnienia się wypada zrobić trzeci pomiar na gorącym silniku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 No własnie - na rozgrzanym silniku. Po raz kolejny cytując serwisówkę od tego modelu: pomiar robić na silniku rozgrzanym do znamionowej temperatury pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.