tomek 125 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Witam ponownie :biggrin: moze od razu przejde do rzeczy :banghead: Otóż dzisiaj podczas jazdy odpadł mi lewarek od biegów :evil: myslałem ze on tylko spadł ale po znalezieniu go okazało sie ze ułamał sie ten wałek z frezami na którym zamontowany jest ten lewarek :banghead: (ułamał sie w tym miejscu w którym jest przewiercony na wylot i zostało go ok 0,7 -1cm mierząc od silnika) :notworthy: to ja załozyłem ten lewarek i poprostu przyspawałem :buttrock: i tu moje pytanie, czy na takim spawie powinno to wytrzymac czy nie ułamie sie ponownie tylko blizej silnika???? a jezeli bede musiał go zmienic to gdzie taki walek moge dostac? ile on moze kosztowac? dziekuje za odp :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Wytrzyma ale przez jakiś czas. Prędzej czy puzniej bedziesz musiał to wymienic. Ale możliwe ze troche tak pojezdzisz, zalezy jak bedziesz traktował dzwignie od zmiany biegów :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Wałek pewnie nie ułamał się sam z siebie, musiała być tego jakaś przyczyna np. przy glebie. Jeśli dobrze to pospawasz to powinno wytrzymać, w końcu nie jest on narażony na jakieś wielkie obciążenia więc dobry spaw powinien załatwić sprawę. Ale tak jak pisze Włochaty w końcu i tak należało by go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek 125 Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Własnie niewiem jaka była przyczyna ułamania sie tego wałka, ale z reka na sercu mowie ze nie było to przy glebie, ale przy redukcji, ale jak ogladałem przekrój tego wałka to było widac ze niebył juz nigdzie pękniety ani nic, tak poprustu się ułamał :icon_eek: a moze wiecie jakie sa ceny tego wałka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Poszukaj na allegro w jakis xl na częsci, niebedzie to znowu az tak drogie. Chce skłamac, rozejzyj sie za zamiennikiem :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil8423 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Witam ponownie :biggrin: moze od razu przejde do rzeczy :banghead: Otóż dzisiaj podczas jazdy odpadł mi lewarek od biegów :evil: myslałem ze on tylko spadł ale po znalezieniu go okazało sie ze ułamał sie ten wałek z frezami na którym zamontowany jest ten lewarek :banghead: (ułamał sie w tym miejscu w którym jest przewiercony na wylot i zostało go ok 0,7 -1cm mierząc od silnika) :notworthy: to ja załozyłem ten lewarek i poprostu przyspawałem :buttrock: i tu moje pytanie, czy na takim spawie powinno to wytrzymac czy nie ułamie sie ponownie tylko blizej silnika???? a jezeli bede musiał go zmienic to gdzie taki walek moge dostac? ile on moze kosztowac? dziekuje za odp :biggrin: proponuje poszukac zamiennika to fakt bo te duperele to sa najdrozsze a spaw i tak nie sprawdzi sie za bardzo wystarczy gleba i sie odlamie na nowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Jesli sie nie przylozysz nigdzie dzwignia to powinno to wytrzymac. Wez pod uwage ze walek podczas spawania zostal oslabiony przez co moze peknac przy udezeniu. Szukaj zamiennika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Własnie niewiem jaka była przyczyna ułamania sie tego wałka, ale z reka na sercu mowie ze nie było to przy glebie, ale przy redukcji, ale jak ogladałem przekrój tego wałka to było widac ze niebył juz nigdzie pękniety ani nic, tak poprustu się ułamał :icon_eek: a moze wiecie jakie sa ceny tego wałka? Z góry zaznaczam, że nie znam dokładnie twego konkretnego sprzętu, ale nie spotkałem się w żadnym motocyklu, by przez środek wałka zmiany biegów była przeprowadzana śruba mocująca go. Zawsze jest on mocowany poprzez zacisk, czyli po nałożeniu na wałek obsada dźwigni jest ściskana śrubą, która mocuje go na wielowypuście (nieprawidłowo nazywanym frezem). W twoim przypadku prawdopodobnie ktoś już majstrował przy mocowaniu, bo zapewne jak to często bywa, wielowypust został uszkodzony i pojawił sie luz uniemożliwiający pewne mocowanie. Więc naprawa zapewne została wykonana domowym, kowalskim sposobem, czyli otwór na wylot wałka. To niestety drastycznie osłabia jego wytrzymałość i w końcu musiał się ukręcić. Aby prawidłowo naprawić taki detal należy wyłącznie wymienić go, być może z dźwignią. A części szukaj na allegro lub w sklepach. telefon i będziesz znał cenę. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 nowe 323zł http://www.dwa-kola.pl/szukaj/model,1,1985,53989 Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Raczej zapomnij o zamienniku tego wałka bo nikt takich części w zamiennikach nie produkuje bo niby po co? To nie jest część eksploatacyjna. Zamiennik to możesz kupić co najwyżej samej dźwigni zmiany biegów. Część o którą pytasz w katalogu Hondy nazywa się "SPINDLE, GEARSHIFT " i w USA kosztuje ok 70$ . W Polsce możesz to zamówić np w motobot i w ciągu max miesiąca (z mojego doświadczenia 2 tyg) masz u siebie oryginalną część. Z ich usług korzystałem wielokrotnie i zawsze 100% zadowolenia sprowadzali nawet najdrobniejsze części. Do wymiany tego musisz niestety kompletnie zdemontować silnik (rozpołowić kartery), a to oznacza grubszy remont, czyli do kosztów należy doliczyć uszczelki, ewentualnie łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 (edytowane) Z góry zaznaczam, że nie znam dokładnie twego konkretnego sprzętu, ale nie spotkałem się w żadnym motocyklu, by przez środek wałka zmiany biegów była przeprowadzana śruba mocująca go. Zawsze jest on mocowany poprzez zacisk, czyli po nałożeniu na wałek obsada dźwigni jest ściskana śrubą, która mocuje go na wielowypuście (nieprawidłowo nazywanym frezem). Np. KTM stosuje takie myki :wink: Rolą śruby jest dociskanie dźwigni do wielokarbu, który ma kształt stożka. tomek 125, ja na Twoim miejscu dowiedziałbym się, czy XL 350 nie dzieli tej konkretnej części lub dołu silnika z innym modelem Hondy (możliwe że nawet o innej pojemności), tak żeby maksymalnie rozszerzyć sobie pole poszukiwań. A potem szukaj, prędzej czy później się coś trafi czy to na Allegro, czy na Ebayu niemieckim. A do tego czasu jezdziłbym na przyspawanym. Pozdrawiam. Edytowane 27 Listopada 2008 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Zgadza się, niech kolega wejdzie na stronę z fiszkami i porówna nr katalogowe tej części z xl600 bo silniki są zbliżone. Na allegro ktoś o nicku zdaje się "ivan" ze strzelec krajeńskich miał całą taką hondę xl350 na części może warto iść tym tropem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Moonraker a walek nie wychodzi na druga strone silnika? tzn nie bedzie pod koszem? bo zadko kiedy zdazylo mi sie zebym robil silnik i mechanizm byl zchowany w srodku silnika, najczesciej przechodzi od lewej az pod kosz i wtedy sciagalo sie kosz odkrecalo nozke od biegow i mozna bylo wyciagnac walek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 XL350 nie rozbierałem więc głowy nie dam, ale w xl600 (bardzo podobny, praktycznie identyczny silnik) oś dźwigni zmiany biegów na 100% siedzi w środku silnika, a pod koszem sprzęgłowym po przeciwnej stronie dźwigni zmiany biegów jest mechanizm kickstartera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Moonraker a walek nie wychodzi na druga strone silnika? tzn nie bedzie pod koszem? bo zadko kiedy zdazylo mi sie zebym robil silnik i mechanizm byl zchowany w srodku silnika, najczesciej przechodzi od lewej az pod kosz i wtedy sciagalo sie kosz odkrecalo nozke od biegow i mozna bylo wyciagnac walek. Silnik na pół, inaczej tego nie wymieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.