Skocz do zawartości

Biegi wyskakują - ROMET PONY 301 1990 rok


XDAVIDX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem mianowicie w ROMECIE PONY 301 (motorynce) z silnikiem dwu biegowym wyskakują biegi podczas jazdy - co chwile. Bardzo to przeszkadza w jeździe gdyż trzeba trzymać bieg żeby nie wyskakiwał. Bardzo bym prosił o pomoc w tym problemie. Co jest tego przyczyną i co należy naprawić - wymieć żeby nie wyskakiwały i jaki może być tego koszt w przybliżeniu. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim zdaniem nie tu powinneś pisać tylko w 2T

Ale jak napisałeś tu to postaram ci pomuc, pierwsza sprawa sprawdż czy nie wypadła ci kulka w automacie zmiany biegów

druga sprawa nie piszesz nic czy wyskakuje 1 czy 2 bo to też jest istotne

jeśli nie wyskakują wszystkie biegi to masz źle ustawiony automat , reguluje się na wodziku

jeśli wyskakują wszystkie biegi to masz uszkodzony albo wodzik(często dostaje luzu na łączeniu pręta z blaszką przesuwającą zabierak

albo masz już zniszczony zabierak i pozostaje wymiana na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIMBAK daj chłopakowi spokój przynajmniej opisał swoją maszyne jak należy (rok ,model , typ) czego nieraz starym wygą brakuje :icon_mrgreen: jest nowy a admin temat przeniesie więc co za problem? Pozatym niech się uczy od starszych a mnie przy okazji sie przypomniała kolebka naszej motoryzacj :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tego typu dwubiegowych silnikach nie spotkałem się nigdy z awarią samej skrzyni biegów, osobiście jezdziłem przez cały sezon albo nawet dwa ( juz nie pamiętam - dawno było ) bez grama oleju w silniku gdyż padł simmering na wale i ostro kopcił . Silnik i tak był do remontu więć nie przejmowałem sie co sie stanie.

Do samego końca biegi wchodziły duzo głośniej ale poza tym nic niepokojącego sie nie działo. Po rozbiórce zęby kół żębatych były ostre jak żyletka - widac było że jeszcze troch i przestały by się w ogóle zazębiac , ze sprzęgła korkowego została może 1/3 wkładek, łozyska wywalone konkretnie -- takie skutki dużego tarcia.

Morał z tego taki ze to pewnie mechanizm zmiany biegów - znajduje się on po stronie magneta, pewnie wyskakuje tylko dwójka, i jest to spowodowane cięzarem "biegajki" która na nierównosciach podskakuje i wreszcie zrzuca bieg w dół. Tak jak pisał już poprzednik sprawdz najpierw czy jest tam kulka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na kulke:) mialem kiedys, kiedys tam taki sam przypadek:)) ioc tylko noga trzymac bieg- jesli chodzi o koszt to kilka zlotych. udaj sie na najblizszy szrot i kupisz za pare groszy (przynajmniej mi sie tak udalo)

Edytowane przez mauy86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zgadzam sie z przedmówcą ,miałem taki sam problem kolego XDAVIDX kup sobie na allegro nowy mechanizm

 

tu masz link: http://allegro.pl/item478595817_kniazw_aut...et_2_biegi.html

 

i masz po sprawie a nie sie bedziesz bawić w wymienianie :P XD

Edytowane przez endzi25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - magiczna kulka rozwiąże Twe problemy. :biggrin: Ewentualnie sprawdź cały automat czy nie ma za dużych luzów dzięki czemu kulka nie trzyma systemu. :biggrin: pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kto wymyślił ten automat powinien dostac niezły łomot kijem...

W kazdym razie jest tam 2 takie miejsca gdzie trzeba sprawe usprawnic....

 

1 to jest nit dźwigni zawsze te dźwignie lataja jak psu jaja, trzeba syknac to spawem i jest po frytach

 

2 pieprzona kulka która wyskakuje... można sie przedym zabezpieczyć jtjuningujac grzebień tak zeby nie mógł sie zbyt daleko wysunac oraz robiac daszek z blachy tak zeby śrut nigdzie nam nie uciekł.

 

To jest dopiero początek, potem zaczna sie problemy z gaźnikiem i miliony rozwalonych świec. Następnie zacznie pekać rama w miejscu połaczenia silnika z główna belka ale najgorsze dopiero przed tobą, najbardziej upierdliwą rzecza jest sprzegło...

 

Mimo to to i tak mniejsze zło niż jawa 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam. Miałem kiedyś 3-biegowego Rometa, to dopiero była jazda...z regulacją automatu po remoncie.

:biggrin: 3 biegi to już wyższa szkoła jazdy była. :biggrin: Ale z kulką nie miałem nigdy problemów.

A nity to fakt, inne polskie moto też potrzebowały "regenracji" takich połączeń. Np. WSK - zmieniacz biegów dostawał luzy i świrowała skrzynia wtedy, trza było położyć go "na sztos" na imadle opierając na owym języczku i przyp****lić młotkiem. Oryginalny sposób kasowania luzów. :buttrock:

 

Sprzęgło w "Rómacie" to też czarna magia. Tak często się tam zaglądało że zawleczki się kończyły i trza było gwoździe zamiast nich wtykać. A Pewnego razu remontowałem silnik i akurat przykręcałem kosz sprzęgła do wału gdy nakrętka z końcówką wału zostały mi w kluczu. :banghead: Nawet mocno tego nie kręciłem, dopiero się przymierzałem. A tego wału dość długo szukałem wcześniej i jak już znalazłem to zepsułem. Masakra. Romet to jedyny sprzęt którego nie potrafię zrobić - wszystko wygina się w dłoniach. :biggrin:

 

Docieranie Rometa też jest ciekawe - nie można pałować silnika ze świeżym tłokiem. Ale jak nie dasz pełnego gazu to nie ruszysz z miejsca. A stojąc w garażu sam się nie dotrze. :biggrin: :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...