proxy Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam Wszystkich. Szkalem tematu wymiany rozrzadu,ale nie znalazlem i stąd rodzi sie pytanie do Was koledzy: a mianowice: Chciałbym sie dowiedziec co ile tys wymienia sie rozrzad w CBR 900 RR 98r? Jakie sa objawy,zeby stwierdzic,ze juz nadaje sie do wymiany? Czy moze sie zerwac i narobic szkód? Czy wymienia sie tylko łańcuszek, czy coś jeszcze? Prosze o odpowiedzi. Moja ukochana ma przejechane 39 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 jak ma naprawdę tyle to możesz sie łańcuszkiem jeszcze nie martwić. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 lancuszek rozrzadu powinno sie zmieniac co iles tam kilometrow (nie wiem co ile w motorach). zerwany lancuszek moze ci zniszczyc caly silnik. zalezy od sytuacji ale w najgorszych przypadkach tlok moze wyskoczyc bokiem :/pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Jeżeli jesteś pewien przebiegu swojego motocykla to możesz jeszcze polatać. Chyba że chcesz profilaktycznie zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Teoretycznie wg service manuala co 40kkm, praktycznie jak zacznie hałasować, lekkie brzęczenie przy zejściu z 6000 na 5000rpm, w komplecie z napinaczem i jak są zużyte to + ślizgi.Przy 48kkm ( zalecane co 24kkm, chyba ze nie masz pewności odnośnie przebiegu to wcześniej) powinny być kontrolowane luzy zaworowe wtedy warto sprawdzić łańcuszek rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Primo - poczekaj na odpowiedź forumowego mechanika, bo jak widzę oprócz raczka w temacie wypowiedzieli się sami specjaliści Secundo - instrukcję obsługi do swojego motocykla masz pod podanym niżej linkiemhttp://www.fireblade.pl/down_servisowki.php W książce serwisowej masz wszystko napisane i rozłożone na najmniejsze szczegóły ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Jeżeli masz potwierdzenie na okresowe przeglądy to bez obaw można dalej eksploatować motocykl ale jeżeli nie jesteś pewien w 100% tego przebiegu i nie wiesz kiedy był ostatni przegląd zaworów to czas najwyższy już teraz tam zaglądać i decyzję powinien podjąć mechanik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxy Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Dzieki Panowie, pomimo tego ,że silnik naprawde chodzi (wg mnie) idealnie,nic nie halasuje itd, to chyba jednak wymienie rozrzad. A co do wymiany rozrzadu: kupic lepiej w servisie oryginal, czy mozna jekies zamienniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Orginał, różnica w cenie to około 50 pln więcej w porównaniu do DID-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=29887&hl=tam znajdziesz więcej na temat Twojego motocykla Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Wg mnie w serwisie przepłacisz, co i tak nie będzie świadczyło o jakości. Zamienniki owszem, są, ale nie do wszystkiego, jak patrzyłem w serwisie to np zamienników zębatek wałków rozrządu nie dostaniesz, podobnie jak ślizgów, to musi być oryginalne, japan i nie pogadasz, wracając do łańcuszka to są komplety do poszczególnych modeli oryginalnie zapakowane, widzialem dida komplet do cebry, ale to jakis czas temu, a jesli chodzi o zamienniki to sa tez lancuszki rozrzadu sprzedawane na ogniwa, tylko musisz wiedziec dokladnie ile ma byc w tym modelu no i musisz miec jakas maszynke zeby spiac ten lancuszek w całość, bo z tym to juz nie żarty, jak chesz jezdzuc bezpiecznie to to musi byc zrobione na zicher :notworthy: Hm ciezko mi teraz napisac bo nie widze tego, w jakim stanie jest wszystko. Nie pamietam jaki tam masz w cebrze napinacz, czy jeszcze hydrauliczny czy juz mechaniczny, raczej to drugie, to jak masz mechaniczny to sie o niego nie martw, on się nie zużywa, a jesli masz hydrauliczny to warto do niego zajżeć, a jak nie to chociaz rozebrac, przeczyscic, zobaczyc w jakim stanie sprężyna, jak masz mechaniczny to ja bym nic nie ruszał bo on jest stale napięty. Łańcuszek to podstawa, potem jak już ktoś wspomniał - ślizgi, oczywiscie jeśli sa wyeksploatowane :flesje: jeszcze jakby było naprawde zle (powątpiewam przy tym przebiegu) to zębatki wałków rozrządu i ta mała dolna zębatka za tym elektronicznym czytnikiem zapłonu. Ale na 99% nie bedzie na nich śladu zużycia, moją cebre rozebralem przy ok 68 tys przebiegu i na zębatkach nie ma śladu zużycia, na ślizgach są ślady pracujacego łańcuszka ale do wymiany to jeszcze drugie tyle :crossy: Pozdrawiam Cytuj -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxy Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Dzieki Panowie. Jestem mile zaskoczony szybkimi odpowiedziami. Pozdro dla Was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Kolego grzester napisałeś 14 linijek bzdur na temat rozrządu ale ponieważ prowadzę serwis motocyklowy nie będę szczegółowo Cię poprawiał bo nie jest to w moim interesie.Poprawię tylko pierwsze zdanie:"Wg mnie w serwisie przepłacisz, co i tak nie będzie świadczyło o jakości.".Kim Ty jesteś z zawodu że wypisujesz publicznie takie opinie?Kolejny raz na tym 4um powtórzę starą i niezmienną zasadę " Piekarz piecze chleb, maszynista prowadzi lokomotywę a kowal kuje konie" i jeżeli nie będziemy się trzymali tych podstawowych zasad to zawsze będziemy gołodupcami bo nadmiar różnorakich prac w domu uniemożliwi nam normalną pracę zarobkową i nie będzie nas stać na zlecanie napraw u fachowca. Ta teza nie dotyczy oczywiście pasjonatów którzy w ramach czasu wolnego hobbystycznie grzebią w swoich sprzętach ale nie z powodu skąpstwa czy braku pieniędzy tylko dla HOBBY.Resztę dyskusji możemy ewentualnie przenieść do działu przy piwie aby nie zaśmiecać mechaniki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Wg mnie w serwisie przepłacisz, co i tak nie będzie świadczyło o jakości. Może nie jestem mechanikiem motocyklowym, ale pracuje jako mechanik w szanującej się firmie w Polsce, i nawet najdrobniejszych szczegółów sobie mechanicy nie odpuszczają, często jest jak auto przyjeżdża do serwisu na coś konkretnego, to się ogląda wszystko, czy nic nie cieknie, nic nie jest luźne, i informuje kierowce o powyższych rzeczach jakie powinien naprawić, lub zlecić naprawę, i dlatego serwis ma przewagę solidnej naprawy, ale znam też serwisy i ludzi którzy tam pracują, gdzie skubnąć lub dać starą część jest na porządku dziennym, często jest że w stodole lepiej auto zrobią, bo ten kto to robi, myśli jak zarobić. Ale to tylko moje małe spostrzeżenie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 (edytowane) Wg mnie w serwisie przepłacisz, co i tak nie będzie świadczyło o jakości. Gdybyś Ty chłopie miał kiedyś okazję porównać zamiennik i oryginał. Może wtedy byś tego nie napisał. Proxy, moim zdaniem, kluczowa część więc śmiało na Twoim miejscu nawet bym przepłacił za oryginał. Edytowane 2 Listopada 2008 przez Vector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.