duddits Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Rzeczywiście pisałeś, że po 10 000km. Się Piotrkowi pokiełbasiło. W zużytym oleju są środki szkodliwe i żrące - jakieś tam siarczany i co tam jeszcze Mendelejew wypisał- natomiast zalawszy silnik świeżym smarowidłem nie mamy w silniku niszczący związków. Chyba lepiej, żeby silnik się moczył w świeżym oleju, niż w starym. Pewnie tego nie odczujesz, bo zmienisz motor, zanim silnik będzie kończył żywot, ale takimi zabiegami możesz przedłużyć jego żywot o kilka...naście...dziesiąt(?) tys. km? Hm, i to dotyczy też syntetycznych smarowideł? Mój taki stary nie jest, nieco ponad 5000km przejechane. Ciekawi mnie ta różnica opinii, bo właśnie też słyszałem w tzw. dobrym serwisie, że obecnie (jeśli chodzi o syntetyki) nie ma to większego znaczenia czy zrobi się to przed czy po zimie. Cytuj http://gomoto.tv/naszym motorem jest pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Hm, i to dotyczy też syntetycznych smarowideł? Mój taki stary nie jest, nieco ponad 5000km przejechane. Ciekawi mnie ta różnica opinii, bo właśnie też słyszałem w tzw. dobrym serwisie, że obecnie (jeśli chodzi o syntetyki) nie ma to większego znaczenia czy zrobi się to przed czy po zimie. Kolejny raz na tym forum wytłumaczę to bardziej obrazowo: Przed odstawieniem do zimowego garaży po pierwszych opadach śniegu uruchom silnik i doprowadź go do temperatury pracy a następnie zlej z niego olej do czystego pojemnika i po godzinie przelej go do przezroczystej butelki PET po mineralnej o pojemności 4-5 litrów. Odstaw butelkę w garażu do wiosny bo ewentualnie po sprawdzeniu będziesz go mógł ponownie użyć (ale sam o tym zadecydujesz dopiero jak zobaczysz ile szlamu odłożyło się na dnie). Zalej silnik nowym olejem i pozostaw go na zimowanie. Dla pełniejszego zobrazowanie możesz wcześniej do dna butelki przykleić magnes neodymowy. Pamiętaj że smok pompy olejowej jest bardzo blisko dna miski olejowej i praktycznie nie ma w nim filtra nie licząc siatki o sporych oczkach wielkości młodych kijanek. Ps. napisałeś że moto ma już 5000 km a kolejna wymiana po 10000km. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duddits Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Ps. napisałeś że moto ma już 5000 km a kolejna wymiana po 10000km. No właśnie PO 10 tysiącach, a nie ZA 10 tysięcy. Różnica może i drobna, ale ważna :) Za pozostałe rady serdecznie dzięki :) Cytuj http://gomoto.tv/naszym motorem jest pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czato2 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Witam. Ja moja honde gasze po ostatnim jesiennym wypadzie i ponownie odpalam na wiosne. Przez wiele lat tak postępuje z moim motorkiem i sprawuje się bez zarzutu. Oczywiśće akumulator jest sprawdzany i doładowywany co dwa trzy tygodnie.Stoi na centralnej stopce ,koła nie dotykają podłoża,ciśnienia w oponach nie zmniejszam. Pozdrawiam Czato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 przy jakiej temperaturze moge zostawic akumulator w motocyklu?, poniewaz moto trzymam na dworze a akumulator biore do chaty zeby nie zmarzł, wiec tu pytanie przy jakiej temperaturze mozna spokojnie zostawic akku w motocyklu ktory jest odpalany kilka razy w tygodniu lub trzy cztery tygodnie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deem Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam. Jeśli można ,to jeszcze o oleju! W grudniowym ŚM jest artykuł o tym jak sprawdzić stopień zużycia oleju w naszym silniku(trzy próbki oleju na chusteczce higienicznej:a) czysty,b)lekko zużyty ,c)całkowicie zużyty). Pytanie: czy czysty olej też trzeba zlać przed zimowym postojem i zalać silnik nowym? Przez słowo "czysty" rozumiem olej po ok. 3 tyś. przebiegu (taką próbkę pobrałem ze swojego silnika-dodam ,że jest to full syntetic). Czy w czystym oleju też wytwarzają się szkodliwe związki, które niszczą silnik?(moto będzie stało w garażu jakieś 2 miesiące). :icon_eek: Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Pytanie: czy czysty olej też trzeba zlać przed zimowym postojem i zalać silnik nowym? Przez słowo "czysty" rozumiem olej po ok. 3 tyś. przebiegu (taką próbkę pobrałem ze swojego silnika-dodam ,że jest to full syntetic). Czy w czystym oleju też wytwarzają się szkodliwe związki, które niszczą silnik?(moto będzie stało w garażu jakieś 2 miesiące). :icon_eek: Pozdro! Olej jest na jeden sezon, a więc najlepiej wymienić go na jesień. Nie ma raczej żadnych plusów robienia tego w trakcie sezonu motocyklowego. Pozdro all :flesje: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deem Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Olej jest na jeden sezon, a więc najlepiej wymienić go na jesień. Nie ma raczej żadnych plusów robienia tego w trakcie sezonu motocyklowego. Pozdro all :flesje: Witam. Też mi się tak wydaje. Teoretycznie jednak trwałość oleju ,to jeden rok. Jeżeli lałem nowy olej w sierpniu( a musialem to zrobić) i do tej pory jest czysty ,to czy jest sens lać nowy? czy może polatać na nim do końca następnego sezonu ? PS: Tak szczerze ,to przed chwilą zamówiłem nowego Castrola z filtrem oleju i za parę dni biore się za wymianę(dla świętego spokoju). Jednak nadal ciekawi mnie opinia fachowca!!! :banghead: Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 W grudniowym ŚM jest artykuł o tym jak sprawdzić stopień zużycia oleju w naszym silniku(trzy próbki oleju na chusteczce higienicznej:a) czysty,b)lekko zużyty ,c)całkowicie zużyty) No właśnie, artykuł czytałeś i masz już odpowiedź fachowca. Nic się motocyklowi nie stanie jak zostawisz tamten olej. 3tys. km to prawie nowy olej. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Mam pytanie odnośnie rdzewienia baku normalnie zostawia się go na zimę zalanego do końca z tym że mam motocykl w częściach i 2 puste baki czy mogę je jakoś zabezpieczyć na razie stoją tylko odkręcone żeby się nic nie kondensowało a temperatura w garażu już spadła do 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 (edytowane) Mam pytanie odnośnie rdzewienia baku normalnie zostawia się go na zimę zalanego do końca z tym że mam motocykl w częściach i 2 puste baki czy mogę je jakoś zabezpieczyć na razie stoją tylko odkręcone żeby się nic nie kondensowało a temperatura w garażu już spadła do 0. Jak każdą blachę: możesz natłuścić/zakonserwować towotem lub innym preparatem do przechowywania stali, kłopotliwe będzie tylko odtłuszczanie przed zalaniem go benzyną, ale jak dobrze wypłuczesz benzyną ekstrakcyjną powinno być ok. ale chyba łatwiej będzie zalać je benzyną i tak zostawić. Edytowane 17 Grudnia 2009 przez kozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Instrukcje do motocykli czasem mają wpisane, żeby opróżnić bak na dłuższy postój, wlać parę łyżek oleju i go rozprowadzić po baku, obracając. Po postuju zlać wsio, nalać wachy i heyah... Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 3tys. km to prawie nowy olej. to polowa zywotnosci oleju, a w ciezkich warunkach pracy silnika czas na wymiane na nowy... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 to polowa zywotnosci oleju, a w ciezkich warunkach pracy silnika czas na wymiane na nowy... Albo 1/4 jego żywotności. Widzisz... punkt widzenia zależy od puntku siedzenia. :icon_razz: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Albo 1/4 jego żywotności. Widzisz... punkt widzenia zależy od puntku siedzenia. :icon_razz: no i wlasnie dlatego napisalem to w odp na to co wyszlo od Ciebie... a co jest nieistotne. Za to dla silnika z pewnoscia bedzie lepiej gdy wymienimy mu olej przed zimowaniem. pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.