aadamuss Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Odnośnie testów motocykli po jakimś tam przebiegu. Jeśli test byłby robiony po 100 000 km to można się zachwycać, że coś tam jest super a coś sie zużyło, ale zachwyty po 25 000 to już są nie na miejscu :( Pozdrawiam adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 ja bym sie zajebiscie zachwycał gdyby moj ktm przejechał 25tys bez awarii:):):):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 no to jankes opisuj jakie awarie ... kurcze ludziska mówcie co i jak ... jak pytam ziomali o KTM to wszyscy mówią o ja pier...le do końca życia sie nie wypłacisz ... drogi w wuj ... serwisy ...dramat ... a jak pytam : co konkretnie to nagle się okazuje ze w sumie ... nie wiadomo .. no bo olej wszędzie trzeba wymieniac przewaznie po 5-7 tys ... smarowac napęd wszędzie trzeba ...regulować gaziory wszędzie trzeba itd itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Filar na pierwszej stronie tego wątku napisąłem jaka awaria mnie spotkała...a raczej domyślam sie jaka bo nie mam kiedy moto zaweizc do serwisu...a poza tym dlugo walczylem zeby urzad celny oddał mi moto(z turcji byl wieziony na tirze i panowie celnicy stwierdzili ze byl kupiony w turcji..dowod rtejestracyjny umowy k-s nie wystarczyly) pierwsze co mnie spotkało to awaria tylnego hamulca..cos z pompa...nie pamietam dokladnie ale to standard w starszych lc8kach....zapowietrza sie... drugie..w wakacje udało mi sie dojachac do turcji, przejac przez nia..niestety w gruzji zaczal uciekac plyn chlodzacy...potem coraz bardziej i jeszcze bardziej....przy okazji zapowietrzyla sie chlodnica wiec nalezalo ja odpowietrzyc....na koniec zapchal sie filtr oleju...a 20sekund pozniej plyn chlodzacy poszedl do silnika dajac piekna chmure pary za tlumikami...wszystko zajebiscie tylko ze to zdarzylo sie w kakuzie wielkim pewnie ze 4tys km od cywilizacji( miejsca gdzie serwisuja ktmy, znaczy sie wiedza co to jest i gdzie sa czesci do niego) na kompletnym zadupiu wysoko w gorach, choc miejscu bardzo urokliwym:):):):) posiadacze lc8 2003-2004 bardzo czesto pisza na roznych forach o takich wlasnie jak moje awariach wiec zdarza sie to czesto, o modelach >2005 nigdzie nic nie czytałem negatywnego...oprocz chyba opisu rajdu katynskiego na tym forum...z tego co pamietam w nowym 990 padl modól... czy serwis autoryzowany jest drogi...nie wiem bo nie mam porownania do innych autoryzowanych serwisow....moje poprzednie motóry;) nx dominator i sv650N serwisowałem w "zwykłym" warsztacie motocyklowym i to bylo relatywnie tanie.. za: -wymiane przedniej opony -kupno i wymiane tylnej opony(pirelli scorpion seryjna) -wymiane i kupno oleju -wymiane i kupno filtrow -przeglad( zaznaczylem ze jade daleko) zrobiony moim zdaniem solidnie, pozniewaz zauwazyli ze tylny hamulec niedomaga -naprawe hamulca + nowe klocki tylne do hamulca + wymiana -kupno i wymiana kompletnego ukladu napedowego -sprawdzenie i smarowanie lozysk zaplacilem 1900zł czy to duzo? nie wiem ale mysle ze w suzuki hondzie czy innych byloby podobnie... w "Motocyklu" gdy testowali 990tke to napisali ze to najdrozszy po harłeju;) przeglad:)] według starszych posiadaczy i znawcow lc8 nie wszystkie autoryzowane serwisy w Polsce potrafia profesjonalnie zajac sie lc8mka...ktora ponoc jest dosc skomplikowana ja jestem tylno zwyklym podroznikiem ktory mechanike zakonczyl 10 lat temu na tuningowaniu silnika 650od malucha...ale wiem dzis ze jadac gdzies dalej lc8mka koniecznie trzeba poczytac opinie starych wyjadaczy lc8 o mechanice bo wiele awarii lc8 2003-2004 mozna uniknac, niestety w Autoryzwoanych serwisach nie zawsze o tym wiedzą:):):) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 no i to jest konkret ...podziękować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASSRIDE Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 pierwsze co mnie spotkało to awaria tylnego hamulca..cos z pompa...nie pamietam dokladnie ale to standard w starszych lc8kach....zapowietrza sie... była akcja serwisowa, wymieniają za darmo, jak zaplaciles za to w serwisie to znaczy ze nie są do końca uczciwi. To motocykl o którym trzeba troche pocztać zeby był bezawaryjny, sprawę wydmuchanej uszczelki załatwiają nowe - większe nakretki. O pompie wody pisaliśmy wcześniej. Generalizowanie typu "francuskie auta są do dupy, KTM to Kurwa Twoja Mać, albo Każdy Trening Mechanik" mają tyle samo sensu i prawdy co "wszytkie baby to k..." Proponuję serwis w krakowie, Pan Marek Kujałowicz na prawdę zna te sprzęty i wie co z nimi robić, jest tez opcja bardziej ekonomiczna - Andrzej z Ridersów. w obu przypadkach służę namiarami, choć ten pieerwszy łątwo "wygooglować" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 ktm z zasady ma tendencje do przegrzewania....takze trzeba uwaznie kontrolowac stan plynu chlodzacego ktory z zasady ucieka....... Mam ktm'a ale tej zasady nieznam :bigrazz: Po czym poznajesz, ze się przegrzewa? Wskaźnik temperatury jest 7 segmentowy (lub 8 i chyba kontrolka przegrzania nie mam po ręką książki). Silnik za rozgrzany uważa sie, gdy wyśwetlone są 4 belki.wentylatow włącza się przy 102 stopniach, zapala się wtedy 5 belka. Ani w korku ani grzebiąc się w piachu nie zbliżyłem się nawet do górnego zakresu dopuszczalnych temperatur o przegrzaniu już nie wspominając. Może tak twierdzisz bo wentylator włącza się dość często? Tak to już wymyślono. Aby zredukować wagę zmniejszono układ chłodzenia a zainstalowano potężny wentylator. Jeśli masz sprawny motocykl, płynu nie ubywa wcale. Jeśli napęd pompy jest na wykończeniu, woda powoli przedostaje się do oleju. Ze względu na wysoką temperaturę pracy w oleju jest prawie niewykrywalna. Po jakimś czasie zapycha się filtr oleju resztkami z odparowanego płynu chłodniczego. Zdaje się że miałeś podobne objawy. Daj znać co było przyczyną. Właśnie czytałem test 990 ADV po 25 000 km w Motocyklu, no niby wszystko cacy ale ................. co 7500 km serwis?!?!?!?!?!!?!? :banghead: :banghead: Nie dziwie sie że w długich trasach (powyżej 10 000 km) sie psują no chyba że Mechanik i wóz serwisowy jedzie za nami :biggrin: Nie jestem pewien czy mówimy o tym samym teście. Ale jeśli tak, to oni chyba jeździli tym motocyklem odbierać dzieci ze szkoly :biggrin: Ja zużywam 3 razy tyle opon i spalanie też jest sporo większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASSRIDE Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Nie jestem pewien czy mówimy o tym samym teście. Ale jeśli tak, to oni chyba jeździli tym motocyklem odbierać dzieci ze szkoly :biggrin: Ja zużywam 3 razy tyle opon i spalanie też jest sporo większe. mam identyczne odczucia (i doświadczenia) ma szczescie w garazu czekam nowy koplet opon zamówiony w USA po 100$ za sztuke jeszcze w czasch gdzy 1$ był po 2 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 (edytowane) bassride..a nie bylo tak ze wymieniali za darmo na gwarancji???? lepi....ja niestety mialem okazje zobaczyc czerwona lampke od temperatury:):):) fakt ze nylo zajebiscie goraco, wysoko w gorach.motocykl przeladowany, i zakopany w kamieniach....moze juz wtedy byla chlodnica zapowietrzona i to byla przyczyna...... plyn w sprawnych motocyklach lc8 niestety ubywa!:):):) o czym swiadczy temat zalozony na inny forum gdzie wiekszosc posiadaczy lc8 to potwierdzila a znany mi i bassride-rowi czlowiek ktory jest tam skarbnica wiedzu o lc8mkach ladnie to wytlumaczyl....sprawdze bo nie pamietam dokladnie jaki byl powod tego...ale z grubsza...plyn uciekal kiedy wylacza sie motocykl na wlaczonym wentylatorze.... wedlug znawcow ( przepraszam za czesto powatarzany zwrot ale ja nie mam wykształcenia mechanicznego) lc8mka ma bardzo cienkie sciany cylindra( znow ta pogon za niska waga??) i bardzo latwo te wlasnie cienkie sciany przegrzac chocby przy zapowietrzonej chlodnicy.....a zeby odpowietrzyc trzeba podniesc przednie kolo chcocby pol metra do gory i wlewac plyn prosto do chlodnicy..... mniej wiecej tak... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f8d63c37b673054.html co do opon to nowa tylna pirelli po dojechaniu do gruzji...predkosci przelotowe okolo 130km/h dwie osoby kufry boczne i tylni .......zjechala sie w 3/4(okolo 3-4tys km) fakt ze w turcji asfalt to zabojstwo dla opon..gruby papier scierny....czylo moze i dobrze ze ktm padl bo mialbym problem z powrotem do polski....:) Edytowane 12 Grudnia 2008 przez jankes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 ...plyn uciekal kiedy wylacza sie motocykl na wlaczonym wentylatorze.... To prawda, też mnie to spotkało. Mi pomogła wymiana korka chłodnicy. No i staram się poczekać z wyłączeniem moto aż wentylator się wyłączy. I od kilku tysięcy nie ubywa mi płynu ani trochę. Więc jednak nie jest to zasadą. Nie chcę dyskutować z tym, że innym ubywa. Ja wolę bez ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 a mam drodzy koledzy jeszcze jedno pytanie ... mianowicie zastanawiam sie nad tym serwisem co 6-7 tys, jak sobie radzicie jezeli smigacie w trasę np 10-12 tys km ... mieliscie takie przypadki??? olej i filtry ze sobą i na trasie wymiana ?? czy jak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Olej można dostać prawie wszędzie. Filtr jest bardzo mały i lekki. To papierowy wkład. Do 10 tys nie ma się co przejmować wymianami (oczywiści tylko na wyjeździe - moje zdanie). Filtr i tak dobrze mieć zapasowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 (edytowane) z tym olejem jest roznie.....ponoć znow przytocze slowa znawcow:):):) a i sa juz serwisy w polsce co podzielaja zdanie ze lc8 lubi tylko niektore oleje, jest bardzo wyczulona na jakosc oleju....zawsze smieszyly mnie takie opinie, ale potwierdzila to i moja przygoda bo zalany mialem olej ktory niby nie jest polecany do tego silnika... jakiej firmy moge napisac na priv zainteresowanym bo nie chce moze nieslusznie robic zlej opinii pewnej marce. a co do serwisu..to podczas nastepnej mojej wyprawy na pewno wymienie olej i filtr po 5-6tys km. w tym roku chcialem przejechac 10tys...nie udalo sie:):):) a i sam pomysl tak rzadkiej zmiany spotkal sie z duza zjebka ze strony ludzi serwisujacych ktma...wydawalo mi sie ze te 3 tys wiecej to nic...a widac ze chyba duzo...bo ponoc lc8 to bardzo wysilony silnik choc patrzac na osiagi konkurencji to nie kladzie na kolana.... filtr jest papierowy i mozna go w skrajnych przypadkach( jak moj gdzie zapchal sie prawdopodobnie czescia plynu chlodzacego) przemyc benzyna.... ponoć pompa wody jest tez bardzo wrazliwa na zanieczyszczenia...i ja tez jej pomoglem zakonczyc zywot bo z braku jakichkolwiek plynow z wyjatkiem vodki i wina odpowietrzylem chlodnice woda z gorskiego jeziora:):):):) Edytowane 13 Grudnia 2008 przez jankes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Znam ludzi co jeżdżą na Mobil'u inni Shell'u a ja śmigam na Castrol'u choć zalecany jest Motorex. Oczywiście mowa o syntetykach. Niektórzy mówią, że na tym chodzi równiej a na innym ciszej. Mi przypomina to dyskusję o wyższości Vervy nad V-Power. Wiadomo, że KTM ma krótkie interwały wymian/przeglądów. Jeśli się go intensywnie używa to na pewno warto się ich trzymać. A jako ciekawostkę podaję głębokość brodzenia: aj nie wkleją foty bo nie wiem jak :icon_eek: jak ryba w wodzie dzięki modowi. A jak wkleić żeby był od razu widoczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 no to odmą już pewnie zassał olej wodą... ale fota ładna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.