Skocz do zawartości

990 ADV


Rekomendowane odpowiedzi

wymiana nakrętek (na dłuższe) załatwia sprawę na dobre...

czasem pojawia się jeszcze problem ze znikającą cieczą chłodzącą - wymiana uszczelki na pompie wody załatwia sprawę - 30 zł - 30 min. roboty

 

uwazaj, jeśli kupisz ten motocykl to ciezko bedzie sie z nim rozstać - on nie ma zadnej alternatywy, nie kupisz nic podobnego i takim samym pierdolnięciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo małymi kroczkami idę w kierunku 950/990 bo zwyczajnie mi sie diabelsko podobają (mimo ze z kazdej strony slyszę .... drogi?!!!!!) napiszcie jeszcze na co uważac...jakie są wady modelu (głównie 950 bo na 990 pewnie nei uzbieram kasy ) i czy cięzko je usunąc

 

i moze jeszcze prowokacyjnie zapytam ...a może Afrykę byście doradzali ? hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj mijają się niektórzy z rzeczywistością.

faktycznie tylne kolo ma dziwny rozmiar 18"

 

To mnie zażyłes. 18'' to jak najbardziej typowy rozmiar dla enduro! Każdy inny jest "dziwny".

 

 

czasem pojawia się jeszcze problem ze znikającą cieczą chłodzącą - wymiana uszczelki na pompie wody załatwia sprawę - 30 zł - 30 min. roboty

 

Zużywa się nie uszczelka tylko wałek napędowy pompy wody. Oczywiście podwójny simmering też jest do wymiany i niestety także oba łożyska. Nie zgadza się ani koszt ani czas pracy!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo małymi kroczkami idę w kierunku 950/990 bo zwyczajnie mi sie diabelsko podobają (mimo ze z kazdej strony slyszę .... drogi?!!!!!) napiszcie jeszcze na co uważac...jakie są wady modelu (głównie 950 bo na 990 pewnie nei uzbieram kasy ) i czy cięzko je usunąc

 

i moze jeszcze prowokacyjnie zapytam ...a może Afrykę byście doradzali ? hehehe

Mniej awaryjna od Afryki jest Ymaha Super Tenere 750 :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużywa się nie uszczelka tylko wałek napędowy pompy wody. Oczywiście podwójny simmering też jest do wymiany i niestety także oba łożyska. Nie zgadza się ani koszt ani czas pracy!

 

 

mi pomogła sama wymiana uszczelniacza (w czasie jaki podałem) robiłem to przy przebiegu około 35 tysięcy i była to pierwsza ingerencja w pompę wody.

Podobnie jak Ty mysałem że będe wymieniał wałek, pomieważ cały zestaw w polskim salonie ktm kosztuje około 350 zł (wałek, uszczelki, łożyska, ....po prostuwszystko) - zamówiłem sobie na www.ktmtwins.com za 80 dolarów (przy cenie za 1$ 2 zł:))

Po rozebraniu okazało się ze wystarczy wymiana uszczelki, był środek sezonu wiec sie nie doktoryzowałem i wymieniłem ten element.

 

Cały zestaw założę sobie na spokojnie jak spadnie śnieg

 

PS. KTM zaleca wymianę wałka i całej reszty przy 28-30 trysiącach, chyba z reszta podobnie jak wymianę rozrządu - ale to juz większy wydatek - jeden łańcuch 250 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze zapytałbym o jedna rzecz ..a mianowicie wiadomo ze taki sprzet jezdzi spore trasy i pip kilometrów

 

przy zakupie uzywanego moto 30-50 tys \przebiegu jest juz przerażające ?? czy takie moto moze pociągnąc od razu z kosztami??

 

wiem ze to trudno powiedziec bo zalezy to wszystko od miliona czynnikow ale aszym zdaniem na ile zywotnosc silnika jest ustalona ?? i przy jakim przebiegu trzzeba myslec o jego otwarciu

Edytowane przez Filar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim Motocyklu był test 990, zrobili nim 25 000 km, rozebrali na części pierwsze i Mechanicy stwierdzili że spokojnie kolejne 25 000 km mógły bezawaryjnie zrobić :biggrin: No ale co by było po 50 000 km to nie wiem, może nic, a może jakieś drobne poprawki a może remoncik :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj mijają się niektórzy z rzeczywistością.

To mnie zażyłes. 18'' to jak najbardziej typowy rozmiar dla enduro! Każdy inny jest "dziwny".

Zużywa się nie uszczelka tylko wałek napędowy pompy wody. Oczywiście podwójny simmering też jest do wymiany i niestety także oba łożyska. Nie zgadza się ani koszt ani czas pracy!

 

 

no to ile znasz 18tek o indeksie predkosci powyzej 200km/h????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi pomogła sama wymiana uszczelniacza (w czasie jaki podałem) robiłem to przy przebiegu około 35 tysięcy ...

Nawet jeśli wymieniłeś sam simmering w 30 minut to i tak respekt :notworthy:

Wyciągałeś wałek, żeby go obejrzeć? Mój po 35 tysiącach był zmasakrowany. Wyraźne rowki w miejscu pracy simmeringa. Jak tylko go znajdę to wrzucę fotkę. A jak nie to wrzucę fotki z innego forum.

Łożyska po wyjęciu okazały się dość głośne. Od razu założyłem że wymienię wszystko. Nie chciałoby mi się tego rozbierać ponownie. Mam spokój na 30 tysięcy.

Wygląda na to, że miałes szczęście. Znam kilka przypadków i zawsze wałek był do wymiany.

P.S w 2008 zmienił się materiał i kolor simmeringa oraz (podobno) powłoka na wałku.

 

no to ile znasz 18tek o indeksie predkosci powyzej 200km/h????

 

Nie mieszajmy kół z oponami. Napisałeś, że koło ma dziwny rozmiar. Akurat dla enduro 18 to typowy rozmiar tylnego koła. Tu niema co dalej dyskutować. Chyba, ze o jego szerokości. 4 cale to jest problem. A w 990 4,25 cala.

 

Jeśli chodzi o opony to masz całkowitą rację. W dodatku poza indeksem jest jeszcze ważna nośność opony. Wybór w sumie żaden. Ja na asfalcie jeżdżę ma MT90 a poza na MT21 i staram się wtedy nie przekraczać zalecanych 170 km/ h :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[To mnie zażyłes. 18'' to jak najbardziej typowy rozmiar dla enduro! Każdy inny jest "dziwny".

 

Nie wiem skad Ci sie to wzielo ... wszystkie Gs-y nie maja 18"calowych kol ..1200,1150, F800...a przeciez to enduro prawda ? Varadero,Transalp nie maja rowniez ,tylko Africa ma 18"ale to tylko na przodzie ...wiec zastanawiam sie co w koncu jest dziwne..... :icon_rolleyes: , pozdrawiam

Edytowane przez greko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad Ci sie to wzielo ... wszystkie Gs-y nie maja 18"calowych kol ..1200,1150, F800...a przeciez to enduro prawda ? Varadero,Transalp nie maja rowniez ,tylko Africa ma 18"ale to tylko na przodzie ...wiec zastanawiam sie co w koncu jest dziwne..... :icon_rolleyes: , pozdrawiam

 

Poddaję się, kategorię enduro można rozumieć dość szeroko więc i wszystkie rozmiary kół się w niej zmieszczą. Nawet 18 z przodu i to w Afri ;)

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że by się przydało takie spotkanie. Warto się poznać! Może rzucić takie hasło w dziale Imprezy/Poznań?

Ale to pewnie dopiero na wiosnę. Teraz czeka mnie serwis. I nie myślcie, że coś z moto. Człowiek też ma prawo mieć kilka śrubek :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...