Skocz do zawartości

990 ADV


Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie czy ktos uzytkuje takowy motek jak w temacie ? bardzo mnie ciekawi jak sie sprawuje w praktyce ,no i jak jest faktycznie z tym szarpaniem lancucha na nizszych obrotach ,coraz bardziej mi sie podoba fajnie by bylo uslyszec opinie wlascicieli ,pozdrawiam

Edytowane przez greko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,jak najbardziej gdyz KTM jest dla mnie dosyc nieznany a interesuje mnie wlasnie model turystyczny-enduro ,i jakos ciagnie mnie do niego coraz bardziej ,a moze powinienem dac sobie spokoj i walnac sie w leb :) ? jesli cos mozesz napisac o tym moto jako uzytkownik to bardzo prosze ...bo byc moze przejde na Pomaranczowa Strone Mocy ;) ,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze co przychodzi mi do glowy, jak chcesz jakis innych informacji to pytaj...

 

1. zawieszenie: w pelni regulowane, fantastyczne, nie ma kuzwa dziury przez ktora nie moglbys przejechac, twarde, sztywne, jazda caponordem czy varaderka to przy tym jazda limuznyna ktora plynie sie po drodze.

Ogromny skok zawieszenia!

2. mam wersje "nie S" mam 180cm wzrostu i dosiegam do podloza ale tylko palcami stop, wersja S jest moim zdaniem albo dla ludzi "potraconych":biggrin: albo co maja 190cm i w gore...dla mnie jest ona po prostu niebezpieczna...chyba najwyzszy motocykl swiata, widzisz wszystko ponad dachami samochodow jadacych przed toba.

3.kanapa jak u ktma:) po 200-300km boli dupa, kupilem akcesoryjna touratech obnizona 2cm.efekt: pasazerka bardzo zadowolona!!! mnie dupa nadal boli i obnizenie 2cm zniknelo z tego powodu ze kanapa jest szersza...

4.hm, o bolaca dupe sie nie martw bo bak 22litrowy nie pozwoli jechac wiecej niz 300-350km bo trza tankowac. przy dynamicznej jezdzie spala ok 7-8litrow. przy powolnej ok.5. przy naszej tegorocznej wyprawie do gruzji we dwie osoby kufry boczne gobi, 70kg przeladowany na autostradzie przy predkosci 120-130km/h spalal 5.8litra..co mnie bardzo zdziwilo...podobnie spalal vstrom varadero i caponord.

5. jedna z najwiekszych zalet to plastyki: nikt nie robi tak wytrzymalych. bardzo mocne.trza by chyba jakims mlotem walic zeby pekly.

6. dwa baki: dla mnie to problem przy tankowaniu, dwa osobne wlewy.

7.silnik....zabojca. system zerojedynkowy jak w dwusuwie, albo przyspieszasz albo hamujesz:), przesadzam oczywiscie:) ale on czeka tylko zeby odkrecic, nie lubi monotonnej jazdy wtedy prycha szarpie dajac swoje niezadowolenie( na wtrsyku ponoc mocno zlogodnial), TU SIE TRZEBA MOCNO zastanowic bo jesli boisz sie szarpania ponizej 4tys obrotow to tak jest chyba w kazdej Vce, tu szarpanie jest dodatkowo przy kazdych obrotach po nawet delikatnym odkreceniu manetki gazu.

Znam opinie ludzi ktorzy zrezygnowali z adventura bo kark nie wytrzymywal od latania w przod i w tyl.

TEN motocykl nie pozwala sie nudzic.Najlepiej przejechac sie kawalek zeby wiedziec o co chodzi.

8.niewymiarowe kola, nie pamietam dokladnie wielkosci ale tylnych opon jest jak na lekarstwo, opona tylna szosowo-terenowa jaka ja znam to pirelli scorpion.szybko sie zuzywa i kiepsko na mokrym.

9. duzo wad, ktore w kadym roku byly niwelowane

, takze co rok to inna lc8mka, poleca sie roczniki 2005 i powyzej, chyba ze 2003-2004 przerobione przez serwis na stan z modelu 2005, byla taka akcja serwisowa.

10. motocykl podatny na przegrzewanie!!!, modele 2003 i 2004 spotykala bardzo czesto awaria wydmuchania uszczelki pod glowica...awaria pompy wody.....przez co maja opinie awaryjnych.

11. zmiana oleju co 7000km, ale przy ostrej jezdzie nawet co 5000km.

12 motocykl bardzo zwinny i lekki jak na swoja klase, chyba najlzeszy biorac pod uwage enduro turystyczne o pojemnosci 1000cm3, a baki ktore sa polozone na wysokosci kol obnizaja znacznie srodek ciezkosci..moto wyglada przerazajaca na pierwszy rzut oka, wchodzi sie jak na konia ale jezdzi sie bardzo lekko, jak dla mnie bardziej poreczniej niz na moim poprzednim moto hondzie dominator.

13. co dla mnie najwazniejsze to duze kola z przodu 21cali felgi szprychowane.

14. moto bardzo kosztowne w zakupie i serwisie autoryzowanym, wedlug maniakow i milosnikow da sie przygotowac je na daleki wyjazd tak zeby wracalo na kolach i wlasnym silniku, zglebiam teraz ten temat, kosztuje to troche dodatkowych $ i czasu. ale ja sie w tym moto zakochalem po uszy, nie ma dla mnie alternatywy..

 

choc moja orange bitch mnie zawiodla i w gruzji wysoko w gorach na kaukazie, albo poszla uszczelka pod glowica albo uszczelka pompy wody, co dalo efekt ze z gruzji do polski jechalismy razem z ktmem ale na roznego rodzaju srodkach lokomocji:):icon_biggrin::) co daje kolejny powod do usmiechu dla GSowcow ktorzy jak dla mnie mniejsza radosc z jazdy mala porecznosc i nude podczas jazdy moga sobie zrekompensowac mniejsza awaryjnoscia:):crossy::)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej jankes ,dziekuje za naprawde dobre info bez zadnych rozowych okularow :) ,troche przyznam sie klapnalem po twoim opisie i teraz bede mial duzo do myslenia... jedyna rzecza jaka musze zrobic to poprostu odbyc jazde testowa i tyle , zobacze czy motek bedzie mi lezal czy nie i czy bede go w stanie poskromic...troche ta awaryjnosc podciela mi skrzydla, jezdze tez GSem i nie jest to zly motek ma swoj urok ale ... myslalem o nowym 990 ADV hmmm a sluchaj na jak dlugo wystarcza ci zestaw napedowy ? slyszalem ,ze KTM potrafi zmielic zebatki :) ,ale jakos trudno w to uwierzyc , pozdrawiam ...a co z twoim motkiem zrobiony juz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw napedowy...przed wyjazdem zalozylem nowy i jak zapakowalem bagaze i "babe" na tylne siedzenie to okazalo sie ze jest napiety na maxa lancuch..poluznilem go mocno i tak zrobilem gdzies ok 7000km wiekszosc z mocno przeciazonym motocyklem i moze 2tys sam...od nowosci ani razu nie musialem naciagac lancucha, a jestem na tym punkcie(łańcucha) przeczulony bo kiedys strzelil mi przy dominatorze przy 100km/h i zablokowalo mi tylne kolo....wiec mysle ze 20tys jeszcze przejade spokojnie

 

wedlug serwisu najczesciej wymieniaja co okolo 25-30 tys km. jak kupilem moto mialo przejechane 15tys i zmienilem lancuch przed wyjazdem go gruzji, ale uwazam ze drugie 15tys spokojnie by przejechal...wszystko zalezy od sposobu jazd. lc8 gwaltownie reaguje nawet na malutkie odkrecenie manetki gazu, reaguje gwaltownie...model na wtrysku jest podobno mocno spedalony pod tym wzgledem.

 

awaryjnosc to glownie modele 2003 i jak moj 2004, najbardziej chwalony jest model 2005 bo jest bardzo mocno poprawiony silnik i to ostatni rok na gaznikach co jest plusem dla ludzi jezdzacych czy majacych w planach jezdzic po krajach o "niskim rozwoju motoryzjacji", wiesz wtrysk to od razu komp a tu bez laptopa nie podchodz do diagnostyki...choc nikt ze znanych mi uzytkownickow 990tek z innych for niepowiedzial zlego slowa na nowe modele, uszczelki "wypadające" ktm zlikwidowal juz w modelach 2005.

 

ponoc najbrdziej zaawansowany jest model 2008...tylko nie sprzedawany w 2008 roku tylko wyprodukowany....wiec jak bedziesz moze kupowac zwroc uwage na rok produkcji bo dzis sa jeszcze w sprzedazy modele 2007...

 

 

moto jeszcze nie zrobiony bo rozmyslem o dowiaduje sie co przy naprawie mozna by zmienic....duza liste tunigowych i poprawiajacych rzeczy do ktm oferuje http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_sommer_start_07.html

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli byc moze w nowych modelach nie bedzie az tak zle :icon_twisted: ,25 000 km na zestawie to calkiem ok wynik, musze umowic sie na jazde testowa bo strasznie mnie korci , w sumie to bylby tak czy inaczej moj drugi motocykl {mam na mysli w garazu obok kawy} cos czuje ,ze GS pojdzie do sprzedazy a zastapi go pomarancza ,ale jeszcze nic nie wiadomo musze to wszystko dobrze przemyslec Gs wlasciwie chodzi bez zarzutu ale w terenie jest jednak zbyt ciezki ,choc da sie nim wjechac w rozne miejsca dla mnie najlepszy jest na dziurawy ale jednak asfalt i tu chyba nie ma lepszego , jednak w trudniejszym terenie juz nie jest tak rozowo ...mowia ze wlasciciele BMW twierdza ze ...pomaranczowy jest dobry..ale sok :icon_mrgreen: ,chyba przyjdzie mi sprawdzic czy to prawda ,pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ta narowistosc baaardzo odpowiada i jest rzesza uzytkownikow lc8 co po przesiadce na wtrysk jest zawiedziona...

 

 

aha pamietaj o wymianie seryjnych wydechow na jak np u mnie leovince... dzwiek jest porazajacy, nigdzie nie slyszalem tak pieknie brzmiacych wydechow jak w polaczeniu z silnikiem lc8!!!! a dodatkowo modele gaznikowe maja jedna cudowna ceche: po odpuszczeniu manetki gazu nastepuja siarczyste strzaly!!!!:notworthy::notworthy::)

 

 

ktm zaleca zmiane na akcesoryjne wydechy (ktm proponuje acrapovic) bo jest mniejsze grzanie...pod koniec roku czesto mozna bylo spotkac modele ktore sprzedawali wlasnie seryjnie z tymi wydechami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba uda mi sie wyskoczyc na jazde probna w te sobote ewentualnie nastepna :banghead: ,i chyba bede mogl cos powiedziec o odczuciach jesli bedzie mi lezal to GS pojdzie na sprzedaz {zawsze moge do niego wrocic} , ciekawi mnie czy czarne malowanie jest na zamowienie czy do wyboru ? bede informowal o poczynaniach , a twoj moto ma katalizator ? ,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_mrgreen: normalnie porazka ,zajechalem do dealera i co sie okazalo ? sprzedali model demonstracyjny ;) !, oslabilo mnie to okrutnie ...no coz posiedzialem sobie tylko na nowiutkim 990 ADV w kolorze grafitowym ...ladnie wyglada... wysokosc taka jak na Gs ale motek jest super lekki porownujac do GSa , kola szprychowe ...ale z racji tego ,ze szprychy sa na srodku obreczy wiec mamy niestety detki i nie mam opcji bezdetkowej i tutaj GS jest lepszy, silnik Lc8 podobno jest juz wolny od wad swoich poprzednikow , faktycznie tylne kolo ma dziwny rozmiar 18" ale opona pirelli ma jakby wiekszy owal i wyglada ,ze mozna diabelnie mocno skladac sie w zakret ,wygodne siedzenie a wlasciwie kanapa choc kto wie jak by bylo po 10 godzinach w tym siodle , hamulce brembo i ABS ,motek naprawde fajny przyjechalo tez kilku klientow na duke i supermoto i mlaskali z zachwytu wiec.... bardzo mi sie podoba i czaje sie juz na nastepna sztuke testowa ktora a byc dopiero w styczniu ...no i dowiedzialem sie ze ma byc to nowy KTM z literka R ktory bedzie mial chyba 115 KM ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie chodzilo a ktm lc4 enduro R???? bo jesli matoly jeszcze bardziej chca wysilac jednostke lc8 to chyba faktycznie trzeba bedzie latac tylko "wokol komina".:banghead:;)

 

opona jest zajebscie dziwna bo nie mozna spotkac (ja nie znam) innych o takim rozmiarze i jednoczesnie z indeksem predkosci pow 200km/h...a w zakrety mozna sie skladac idealnie, zreszta w jak kazdym enduro..

 

 

dla mnie detka to plus..wozisz sobie zapasowa w kufrze i mozesz zawsze przelozyc w przypadku uszkodzenia...

 

abs jak dla mnie to wada z racje ze zdarza mi sie jechac po szutowych dziurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ,wydaje mi sie ze bedzie to wlasnie lc8 ale,teraz juz zglupialem ....a odnosnie ABS jest przycisk ktorym wlaczasz i wylaczasz ABS w zaleznosci gdzie ci pasuje i po jakim terenie jedziesz , maszyna zrobila dobre wrazenie na mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,wersja S jest w innym malowaniu ,jest bardziej niebieski z napisem Dakar, ale zasadnicza roznica to wysokosc, wersja S jest wyzsza o 35mm dlatego ze ma wiekszy skok zawieszenia i o tyle samo wiekszy przeswit wiec automatycznie siedzenie tez jest o tyle wyzej,no i jeszcze ta wersja jest bez ABS to chyba wszystkie roznice ,ale bede studiowal to wszystko jeszcze bo tak szybko ADV nie odpuszcze :cool: a jeszcze do jankesa pytanko, czy twoj model ma taka platykowa zaluzje na chlodnicy ? zastanawiam sie czy ona nie przeszkadza w dobrym chlodzeniu :icon_mrgreen: ,oczywiscie kolesie w sklepie powiedzieli ,ze nie i wszystko jest super i nie ma zadnych problemow z przegrzewaniem ...ale to oczywiste ze tak powiedzieli :crossy:

Edytowane przez greko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...