Skocz do zawartości

Aprilia RSV4


Rekomendowane odpowiedzi

MOR powiem jedno, uszczelniacze w OHLINSIE i w ogóle zawieszenie OHLINS nie jest na polskie drogi :) (...)

Pozdro

 

Miałem swego czasu Ohlinsa przód i tył w kawie zx9r. Nic mi się nie działo, a przejechałem nią ponad 30kkm. Zmieniłem tylko raz olej w lagach i tyle. A to były jeszcze czasy, kiedy gumowanie było moim sprzętom naprawdę bliskie.

 

Lubię sztywne, twarde zawieszenie w motocyklu. Nawet na naszych drogach. Daje po rękach, tyłek skacze, ale sprzęt idzie po wytyczonej linii. Wczoraj kumpel leciał z nami na vfr'ce 800-tce. Jakbym szukał wygody, to bym poszedł w coś takiego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że zaśmiecam temat, ale Mor mam do Ciebie pytanie, masz Bladzie z USA, w innym temacie kiedyś wspominałeś o różnicach w mocy itp. itd. Jak to konkretnie wygląda? Nigdzie nie mogę znaleźć bardziej konkretnych technicznych różnic między USA a europą. Może być na PW. Przepraszam za OFF :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czemu? dotyczy motocykla bardziej, niż np. 3/4 tematu o vtx

no opowiedz, nie daj się prosić ;)

jsz

 

Po krótce to wygląda w ten sposób, że w sc59 w wersji na USA jest założone jakieś spacjalne obejście na TPS. ECU widzi jedynie otwarcie przepustnicy do około 80% (łatwo to zaobserwować podłączając PC i laptopa (widać % otwarcia przepustnicy).

 

W konsekwencji motocykl idzie jak Europejczyk do 10.500 rpm, a potem jest zupełnie płasko. Można to w prostu sposób przywrócić, omijając tą zmłkę ECU z TPS poprzez założenie takiego małego urządzenia z DynoJet. Wcześniej (jak ja miałem ten problem) dostępny był jedynie cały Ignition Module, który kosztował mnie tyle samo co PC. Ktoś chce zobaczyć krzywe mocy - wystarczy wejść na strony Yoshimura USA i Akrapovica. Tam są wykresy wersji stock odpowiednio dla USA i Euro.

 

Rozmawialiśmy również o nowej R1, gdzie na USA jest ten sam problem, ale powrót "do normalności" jest zdecydowanie bardziej skomplikowany.

 

 

 

I na koniec, żeby nie był zupełnie oftop, to powiem szczerze, że nie wiem czy RSV4 na USA ma tą samą "wadę", bo mam moto z niemieckiego salonu i nie zgłębiałem tematu (bardziej interesowała mnie wada stopy korbowodu - dot. tylko tych z oznaczeniem "C", z tego co pamiętam). Sprawdzałem recalle po VIN i mam spokój.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem swego czasu Ohlinsa przód i tył w kawie zx9r. Nic mi się nie działo, a przejechałem nią ponad 30kkm. Zmieniłem tylko raz olej w lagach i tyle. A to były jeszcze czasy, kiedy gumowanie było moim sprzętom naprawdę bliskie.

 

Lubię sztywne, twarde zawieszenie w motocyklu. Nawet na naszych drogach. Daje po rękach, tyłek skacze, ale sprzęt idzie po wytyczonej linii. Wczoraj kumpel leciał z nami na vfr'ce 800-tce. Jakbym szukał wygody, to bym poszedł w coś takiego.

 

 

Dokładnie też takie lubię, im twardziej tym lepiej :)

 

Ale chyba wiem co było przyczyną tego że uszczelniacz puścił, fabryczne nastawy zawiedzenia są ustawione na jakiegoś młokosa co ma 155 cm i waży 60 kg, ja mam 183 i ważę 87 kg więc przy nawet mocnym hamowaniu zawieszenie dobijało, nie mówiąc już niefortunnym zejściu z koła, po wymianie uszczelniaczy dałem + 2 obroty napięcia wstępnego, i zwiększyłem dobicie o 3 kliknięcia a odbicie zostawiłem na takim samym poziomie, bo koło nie zawsze na nierównościach nadążało wracać wiec leciało w powietrzu, zwiększył się zakres pracy, zawiecha nie dobija i nie leci nad dziurami, generalnie jest wypas :)

 

Póki co zrobione jakieś 500 km na nowych uszczelniaczach i sucho. Moto też prowadzi się dużo lepiej po zmianie nastaw.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ze okazje nie istnieja ale co myslicie o tym :icon_rolleyes:

 

http://www.allegro.pl/item1030314512_april...per_okazja.html

 

:icon_mrgreen:

 

Widziałem ją na rozpoczęciu sezonu w Opolu. Na pierwszy żut oka wyglądała OK. Gdybyś był zainteresowany to móglbym ją oblukac dokładnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ze okazje nie istnieja ale co myslicie o tym :icon_rolleyes:

 

http://www.allegro.pl/item1030314512_april...per_okazja.html

 

:icon_mrgreen:

 

Moto kumpla, ostatnio sprzedał też swoją Tuono.

Mogę tylko powiedzieć że o moto bardzo dba, a już parę ich miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... ostatnio sprzedał też swoją Tuono.

potwierdzam :icon_mrgreen:

 

Mogę tylko powiedzieć że o moto bardzo dba, a już parę ich miał.

 

i nadal parę ma :wink: , a RSVka faktycznie dobrze wygląda tylko trzeba ją jeszcze dopieścić i ma brzydką szramę na ramie, ale jest ona wliczona (odliczona?) w cenę.

 

Mocu jeśli będziesz się wybierał oglądać aprilke koniecznie posłuchaj jak pracują inne V60ki Rotaxa,

jak pojedziesz oglądać nie obsłuchawszy innych stwierdzisz, że chcą Ci wcisnąć zajeżdżonego parcha z kończącym się silnikiem :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...