franekfilm Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Polecam Edka, bo efekt jest niesamowity! Pozdrawiam! Potwierdzam! Edi Edhaust Kominiarz wybitnym specjalistą jest :notworthy: Jechałem z nim trasę Wawa- Garwolin- Wawa wkurzając się, że nie słyszę swojego Duka, a cichy nie jest :icon_mrgreen: . To co docierało do mnie przez kask z jego wydechów to poezyja dla uszu jest :buttrock: Edi :notworthy: Cytuj http://toniekoniecdrogi.wordpress.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Witam, Koledzy, co z regulacjami w układach z gaźnikiem ? W moim przypadku Yamaha ZVS 650, Oczywiscie V2. Czy i co regulować ? Juliusz Przepraszam, oczywiście XVS juliusz Może pogadaj dobrym fachmanem ale naprawde dobrym od serwisowania Motocykli,ja w swoich nic nie zmieniałem i jest ok,ale dobry i doświadczony mechanik będzie miał coś innego do powiedzenia-oby nie naciągacz widzący szanse zarobku.Ja mam moto na wtrysku więc śrubokrętem nic nie zrobię. A w Ducati to nie jest podłączenie się i zmiana składu mieszanki tylko wymiana ECU -raczej Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muz Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Polecam Edhaust Garage. Majster Edzio zaaplikował przelot 60 mm i nazwa cyclone nabrała nowego, donośniejszego i bardziej basowego znaczenia :icon_biggrin: . W trasie nie jest dużo głośniejszy, ale mam wrażenie, że dźwięk jest bardziej "słyszalny" przez pozostałych użytkowników naszych hajłejów. Wydaje mi się też, że ma mocniejszy dół. Jeśli ktoś się zastanawia nad przeróbką oryginalnego wydechu, to polecam warsztat Edka. Jakość wykonania i zastosowanych materiałów, a także cena, są na bardzo dobrym poziomie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porywacz_zwlok Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Honda CB750 SevenFifty każdy posiadacz SF z oryginalnymi wydechami nie wie jak brzmi jego motocykl, bo go po prostu nie słyszy. poglądowo i ucholeptycznie brzmi to tak można oczywiście kupić za 1500 zł kupić devile czy inne rury i wtedy motocykl nabywa dobrego brzmienia, ale mi się udało to osiągnąć za niecałe 20 zł i przez 4 godziny pracy. oczywiście przy nowych sprzętach lub stosunkowo nowych można to zrobić i za 12 zł, ale o tej różnicy opowiem za chwilkę otóż by przerobić tłumik, należy rozwiercić tylne 4 nity i wyciągnąć dekielek razem z rurką, która sięga wnętrza tłumika. rurka ma około 30 cm i skracając ją o połowę uzyskuje się lekką poprawę dźwięku i nieduży przyrost głośności. większość użytkowników którzy poprawiają dźwięk z tłumików ostatecznie ucina całą rurkę. przyrost głośności jest czterokrotny, czyli znaczący ale jakość dźwięku poprawia się bardzo. odgłos silnika jest mocno basowy i na wolnych obrotach silnik mruczy. odkręcając manetkę słychać jak w silniku zaczynają się budzić demony. w czasie jazdy można wreszcie przestać zerkać od czasu do czasu na obrotomierz, bo ma się wreszcie kontrolę pracy silnika bez obrotomierza. między 120 a 140 km/h silnik milknie. efekt przyzwoity całą operacja kosztuje 12 zł, bo tyle kosztuje kupienie w najtańszym markecie nitownicy oraz nitów 4.8 mm ale może się zdarzyć tak, że przy próbie zdjęcia dekli z tyłu tłumika można je poniszczyć, co zdyskwalifikuje je do dalszego montażu. dzieje się tak w sprzętach już posiadających troszkę lat, gdzie zbierająca się woda z kwasami ze spalin powoduje sczepienie metali. można oczywiście kupić nowe dekle za kilka setek złotych ale można też zrobić to domowymi sposobami. potrzeba nam blachy ocynkowanej o grubości 1mm oraz mosiężne przejściówki z 22mm na 28mm do instalacji wodnej. z blachy wycinamy krążki które będą pasować do wnętrza końcówki wydechu, w środku wycinamy otwór o średnicy 22mm i od tyłu krążka (czyli od środka tłumika) wbijamy naszą przejściówkę. krążek montujemy przy pomocy nitów w rurze wydechowej a potem przy pomocy lakieru w sprayu odpornego na wysokie temperatury malujemy oto efekt: a tak dla ciekawskich brzmi silnik SF z pustymi wydechami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas_dan Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Kombinowal ktos z seryjnym tlumikiem R6 99-02 ?. Bede chcial rowniez wyciagnac caly srodek i zamiast tego poscic rorke takiej srednicy jak dolot poczawszy od poczatku do konca tlumika, by powietrze ze spalinami nie rozpraszalo sie w srodku tlumika a szlo w jednej srednicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Ja bym chyba zostawił puste :buttrock: Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas_dan Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Najlepiej chce osiagnac bardziej ryk nie bas,,, :) http://moto.allegro.pl/item617806860_sport...f4_zxr_fzr.html Od tego kolesia wzialem silnik kompletny i wlasnie ejchalem na tym tlumiku, tlumiczek torowy jest prawdopodobnie bez srodka i wylot nie jest duzej srednicy. Ryczal strasznie fajnie :), bo wydaje mi sie jak wybebesze moj tlumik seryjny to powietrze bedzie cyrklowalo w tej duzej srednicy i stad moze trącić basem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 To są tylko Twoje domysły. Edzio ma duże doświadczenie, poradź się. Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Wywalenie środka w Vałce i zostawienie pustej puszki spowoduje dźwięk blaszanodudniący a ilość decybeli jest uzależniona od średnycy wylotowej spalin,nigdy jeszcze nie robiłem pustej puszki przy rzędowej czwórce ale myślę że w zależnoći od kubatury komina i grubości ścianki zewnętrznej dźwięk będzie głęboki ale jednak deko blaszany im cieńsza ścianka zewnętrzna tym bardziej blaszany.Jednak w takich przeróbkach nigdy do końca nie udaje się przewidzieć jaki będzie efekt końcowy zastosowanego rozwiązania. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Co da więc4j basu ? Sam przelot czy przelot z komora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Tuba w bagażniku :buttrock: Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz600 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Witam, na wstępie chiałem przywitać wszystkich forumowiczów, a w szczgólności zarażonego motocyklami "EDZIA", który to pomógł mi uzyskać należyte brzmienie mojej GSXery;)jak najbardziej mogę polecić tego ziomka [[[Edzio - dzięki za pomoc i mam nadzieję do usłyszenia w miarę potrzeb;)]]] Od kilku tygodni rozglądałem się na necie za nowym kominem do mojego moto i natchnąłem się na aukcje Edzia. Podszedłem do tego trochę z dystansem ale w końcu postanowiłem zaryzykować i oczywiście nie żałuje:) Po otworzeniu mojego pzelotowego IXILa okazało się że owa rura z blachy perforowanej ma około 45 mm średnicy, zaufałem Edziowi i wstawiłęm około 56 mm (mała rzecz a cieszy), całość została owinięta wełną wyciągniętą wcześniej z puszki, następnie pospawana, całość zanitowana i jaka radość pojawiła się na mojej twarzy kiedy odpaliłem MoToR:) Brzmienie jest na prawde fantastyczne i dorównuje markowym jakże drogim produktom. Teraz nie pozostało nic innego jak tylko jeździć i słuchać - bo dla mnie jest to muzyka dla uszu;) Chciałem dodać że nie jest to ryk tylko piękne niskie basowe brzmienie czyli takie o które chodzi większości zainteresowanym. Wg mnie taka średnica ( 56 mm ) jest dobrym kompromisem pomiędzy dzwiękiem a głośnością - uwierzcie - da się jeździć a dzwięk jest rewelacyjny;) Polecam wszystkim pomoc naszego forumowicza. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Co da więc4j basu ? Sam przelot czy przelot z komora? Za bas odpowiedzialne są zastosowane wytłumienia wokół przelotu (kocyk szklany,wełna mineralna,wełna kominkowa,itp) i kubatura tłumika (pojemność tłumika,ilość zastosowanych wytłumień) , przelot jest odpowiedzialny za zgrubne wytyczenie toru lotu spalin i wstępną ochronę wytłumień przed wydmuchiwaniem ,średnica i długość przelotu jest odpowiedzialna za głośność oczywiście im większa średnica tym głośniej, im krótrzy przelot tym głośniej. Zastosowanie komory rozprężającej powoduje ściszenie dźwięku ale za to dodanie deko dudnienia a jak zastosuje się dodatkowo tą komorę z wytłumionymi ściankami wewnętrznymi to dudnienie jest miękkie basowe miłe dla ucha-bardzo pożądane w Vałkach. Myślę że najlepszym kompromisem pomiędzy miękkim i soczystym basem a miękkim fajnym dudnieniem było by zastosowanie w takim przerabianym tłumiku do przedniej połowy wytłumionej pustej komory rozprężającej a od połowy przegroda i od niej standardowy tradycyjnie wytłumiony przelot. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Ostatnio od podstaw robiłem tłumik do R-1 z rury z kwasówki o średnicy 13cm ,długość 26cm ,tłumik został umieszczomy pod wachaczem tylnym pomiędzy silnikiem a tylnym kołem.Przelot został założony 55mm średnicy + oczywiście wytłumienia jakie stosuje we wszystkich innych, wylotem jest rura z kwasówki o średnicy 60mm skierowana do góry w kierunku podnóżka jak w MonsterTraku.Na wolnych obrorach dźwięk jest przyjemnie basowy i nie za głośny ale po tknięciu manetki zaczyna się jazda.Koleś jak go odebrał to jadąc jeszcze kilka kilometrów od mojego garażu był słyszalny.Niestety nie porobiłem zdjęć ani z etapów budowy ani efektu końcowego.Mam nadzieje że właściciel napisze kilka słów z efektów mojej pracy. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symonik Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Przebrnąłem przez ten temat i trochę się przestraszyłem czy dobrze zrobiłem wycinając tylne przegrody w motorze mojej żony Virago 535. Wywaliłem przegrody z takimi rurkami ,dźwięk okazał się calkiem niezły jak na taki silnik tylko czasami strzela przy ostrej przygazówce. Prawdopodobnie pomoże regulacja gaźników ale czy może jest jakiś sposób na utrzymanie tego (lub lepszego ) dźwięku przy ponownym wspawaniu tych przegród? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.