Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam Edka, bo efekt jest niesamowity! Pozdrawiam!

 

Potwierdzam!

Edi Edhaust Kominiarz wybitnym specjalistą jest :notworthy:

Jechałem z nim trasę Wawa- Garwolin- Wawa wkurzając się, że nie słyszę swojego Duka, a cichy nie jest :icon_mrgreen: . To co docierało do mnie przez kask z jego wydechów to poezyja dla uszu jest :buttrock:

Edi :notworthy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Koledzy, co z regulacjami w układach z gaźnikiem ? W moim przypadku Yamaha ZVS 650, Oczywiscie V2.

Czy i co regulować ?

Juliusz

 

Przepraszam, oczywiście XVS

juliusz

 

Może pogadaj dobrym fachmanem ale naprawde dobrym od serwisowania Motocykli,ja w swoich nic nie zmieniałem i jest ok,ale dobry i doświadczony mechanik będzie miał coś innego do powiedzenia-oby nie naciągacz widzący szanse zarobku.Ja mam moto na wtrysku więc śrubokrętem nic nie zrobię. A w Ducati to nie jest podłączenie się i zmiana składu mieszanki tylko wymiana ECU -raczej

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Edhaust Garage. Majster Edzio zaaplikował przelot 60 mm i nazwa cyclone nabrała nowego, donośniejszego i bardziej basowego znaczenia :icon_biggrin: . W trasie nie jest dużo głośniejszy, ale mam wrażenie, że dźwięk jest bardziej "słyszalny" przez pozostałych użytkowników naszych hajłejów. Wydaje mi się też, że ma mocniejszy dół. Jeśli ktoś się zastanawia nad przeróbką oryginalnego wydechu, to polecam warsztat Edka. Jakość wykonania i zastosowanych materiałów, a także cena, są na bardzo dobrym poziomie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda CB750 SevenFifty

każdy posiadacz SF z oryginalnymi wydechami nie wie jak brzmi jego motocykl, bo go po prostu nie słyszy. poglądowo i ucholeptycznie brzmi to tak


można oczywiście kupić za 1500 zł kupić devile czy inne rury i wtedy motocykl nabywa dobrego brzmienia, ale mi się udało to osiągnąć za niecałe 20 zł i przez 4 godziny pracy. oczywiście przy nowych sprzętach lub stosunkowo nowych można to zrobić i za 12 zł, ale o tej różnicy opowiem za chwilkę

otóż by przerobić tłumik, należy rozwiercić tylne 4 nity i wyciągnąć dekielek razem z rurką, która sięga wnętrza tłumika. rurka ma około 30 cm i skracając ją o połowę uzyskuje się lekką poprawę dźwięku i nieduży przyrost głośności. większość użytkowników którzy poprawiają dźwięk z tłumików ostatecznie ucina całą rurkę. przyrost głośności jest czterokrotny, czyli znaczący ale jakość dźwięku poprawia się bardzo. odgłos silnika jest mocno basowy i na wolnych obrotach silnik mruczy. odkręcając manetkę słychać jak w silniku zaczynają się budzić demony. w czasie jazdy można wreszcie przestać zerkać od czasu do czasu na obrotomierz, bo ma się wreszcie kontrolę pracy silnika bez obrotomierza. między 120 a 140 km/h silnik milknie. efekt przyzwoity

całą operacja kosztuje 12 zł, bo tyle kosztuje kupienie w najtańszym markecie nitownicy oraz nitów 4.8 mm

ale może się zdarzyć tak, że przy próbie zdjęcia dekli z tyłu tłumika można je poniszczyć, co zdyskwalifikuje je do dalszego montażu. dzieje się tak w sprzętach już posiadających troszkę lat, gdzie zbierająca się woda z kwasami ze spalin powoduje sczepienie metali. można oczywiście kupić nowe dekle za kilka setek złotych ale można też zrobić to domowymi sposobami. potrzeba nam blachy ocynkowanej o grubości 1mm oraz mosiężne przejściówki z 22mm na 28mm do instalacji wodnej. z blachy wycinamy krążki które będą pasować do wnętrza końcówki wydechu, w środku wycinamy otwór o średnicy 22mm i od tyłu krążka (czyli od środka tłumika) wbijamy naszą przejściówkę. krążek montujemy przy pomocy nitów w rurze wydechowej a potem przy pomocy lakieru w sprayu odpornego na wysokie temperatury malujemy

oto efekt:


a tak dla ciekawskich brzmi silnik SF z pustymi wydechami:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowal ktos z seryjnym tlumikiem R6 99-02 ?. Bede chcial rowniez wyciagnac caly srodek i zamiast tego poscic rorke takiej srednicy jak dolot poczawszy od poczatku do konca tlumika, by powietrze ze spalinami nie rozpraszalo sie w srodku tlumika a szlo w jednej srednicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej chce osiagnac bardziej ryk nie bas,,, :)

 

http://moto.allegro.pl/item617806860_sport...f4_zxr_fzr.html

 

Od tego kolesia wzialem silnik kompletny i wlasnie ejchalem na tym tlumiku, tlumiczek torowy jest prawdopodobnie bez srodka i wylot nie jest duzej srednicy. Ryczal strasznie fajnie :), bo wydaje mi sie jak wybebesze moj tlumik seryjny to powietrze bedzie cyrklowalo w tej duzej srednicy i stad moze trącić basem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie środka w Vałce i zostawienie pustej puszki spowoduje dźwięk blaszanodudniący a ilość decybeli jest uzależniona od średnycy wylotowej spalin,nigdy jeszcze nie robiłem pustej puszki przy rzędowej czwórce ale myślę że w zależnoći od kubatury komina i grubości ścianki zewnętrznej dźwięk będzie głęboki ale jednak deko blaszany im cieńsza ścianka zewnętrzna tym bardziej blaszany.Jednak w takich przeróbkach nigdy do końca nie udaje się przewidzieć jaki będzie efekt końcowy zastosowanego rozwiązania.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, na wstępie chiałem przywitać wszystkich forumowiczów, a w szczgólności zarażonego motocyklami "EDZIA", który to pomógł mi uzyskać należyte brzmienie mojej GSXery;)jak najbardziej mogę polecić tego ziomka [[[Edzio - dzięki za pomoc i mam nadzieję do usłyszenia w miarę potrzeb;)]]]

Od kilku tygodni rozglądałem się na necie za nowym kominem do mojego moto i natchnąłem się na aukcje Edzia. Podszedłem do tego trochę z dystansem ale w końcu postanowiłem zaryzykować i oczywiście nie żałuje:) Po otworzeniu mojego pzelotowego IXILa okazało się że owa rura z blachy perforowanej ma około 45 mm średnicy, zaufałem Edziowi i wstawiłęm około 56 mm (mała rzecz a cieszy), całość została owinięta wełną wyciągniętą wcześniej z puszki, następnie pospawana, całość zanitowana i jaka radość pojawiła się na mojej twarzy kiedy odpaliłem MoToR:) Brzmienie jest na prawde fantastyczne i dorównuje markowym jakże drogim produktom. Teraz nie pozostało nic innego jak tylko jeździć i słuchać - bo dla mnie jest to muzyka dla uszu;) Chciałem dodać że nie jest to ryk tylko piękne niskie basowe brzmienie czyli takie o które chodzi większości zainteresowanym. Wg mnie taka średnica ( 56 mm ) jest dobrym kompromisem pomiędzy dzwiękiem a głośnością - uwierzcie - da się jeździć a dzwięk jest rewelacyjny;)

Polecam wszystkim pomoc naszego forumowicza.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co da więc4j basu ? Sam przelot czy przelot z komora?

 

 

Za bas odpowiedzialne są zastosowane wytłumienia wokół przelotu (kocyk szklany,wełna mineralna,wełna kominkowa,itp) i kubatura tłumika (pojemność tłumika,ilość zastosowanych wytłumień) , przelot jest odpowiedzialny za zgrubne wytyczenie toru lotu spalin i wstępną ochronę wytłumień przed wydmuchiwaniem ,średnica i długość przelotu jest odpowiedzialna za głośność oczywiście im większa średnica tym głośniej, im krótrzy przelot tym głośniej. Zastosowanie komory rozprężającej powoduje ściszenie dźwięku ale za to dodanie deko dudnienia a jak zastosuje się dodatkowo tą komorę z wytłumionymi ściankami wewnętrznymi to dudnienie jest miękkie basowe miłe dla ucha-bardzo pożądane w Vałkach. Myślę że najlepszym kompromisem pomiędzy miękkim i soczystym basem a miękkim fajnym dudnieniem było by zastosowanie w takim przerabianym tłumiku do przedniej połowy wytłumionej pustej komory rozprężającej a od połowy przegroda i od niej standardowy tradycyjnie wytłumiony przelot.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio od podstaw robiłem tłumik do R-1 z rury z kwasówki o średnicy 13cm ,długość 26cm ,tłumik został umieszczomy pod wachaczem tylnym pomiędzy silnikiem a tylnym kołem.Przelot został założony 55mm średnicy + oczywiście wytłumienia jakie stosuje we wszystkich innych, wylotem jest rura z kwasówki o średnicy 60mm skierowana do góry w kierunku podnóżka jak w MonsterTraku.Na wolnych obrorach dźwięk jest przyjemnie basowy i nie za głośny ale po tknięciu manetki zaczyna się jazda.Koleś jak go odebrał to jadąc jeszcze kilka kilometrów od mojego garażu był słyszalny.Niestety nie porobiłem zdjęć ani z etapów budowy ani efektu końcowego.Mam nadzieje że właściciel napisze kilka słów z efektów mojej pracy.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem przez ten temat i trochę się przestraszyłem czy dobrze zrobiłem wycinając tylne przegrody w motorze mojej żony Virago 535. Wywaliłem przegrody z takimi rurkami ,dźwięk okazał się calkiem niezły jak na taki silnik tylko czasami strzela przy ostrej przygazówce. Prawdopodobnie pomoże regulacja gaźników ale czy może jest jakiś sposób na utrzymanie tego (lub lepszego ) dźwięku przy ponownym wspawaniu tych przegród?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...