Skocz do zawartości

Opony leżakowane


Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam zmienić oponę z przodu i znalazłem kilka gum w atrakcyjnych cenach. Problem jest taki, że mimo to ,że są to opony nieużywane to jednak nie są zbyt nowe - rocznik 2005. Czy ktoś ma wiedzę na temat wpływu czasu na jakość niejeżdżonej (magazynowanej)opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczę fragment:

 

,,„Stary DOT" to jeden z najczęściej sprawdzanych parametrów opony. Wyjaśnijmy to raz na zawsze. Opona, która ma rok, a nawet dwa lata, nie jest oponą gorszą. Teoretycznie opona nowa, odpowiednio przechowywana, powinna utrzymać swoje parametry nawet przez 5 lat. Tutaj jednak pojawił się jeden często pomijany warunek - odpowiednie warunki przechowywania. Opona składowana u producentów opon w odpowiedniej temperaturze, bez dostępu promieni słonecznych, zachowa swoje parametry przez bardzo długo. Opona wystawiona na czynniki atmosferyczne, zmiany temperatury oraz promieniowanie słoneczne będzie traciła swoje właściwości dużo szybciej.

Właśnie dlatego nie ma sensu opony rocznej traktować jako niepełnowartościowej. Tym bardziej, że żywot współczesnej opony motocyklowej z reguły nie trwa więcej, niż kilka miesięcy, po czym konieczna jest zmiana opon na nowe. Starszy DOT to na pewno dobry argument, aby targować się ze sprzedawcą o cenę, ale jednocześnie nie jest to żaden powód do obaw o własne bezpieczeństwo.

 

Zakup używanych opon z nieznanego źródła

 

Tutaj prawdopodobieństwo nadziania się na minę jest największe. Używane opony trafiają do nas z różnych źródeł. Przede wszystkich są to opony uszkodzone. Na Zachodzie po wyjęciu gwoździa z bieżnika, opona taka z reguły trafia na śmietnik lub coraz częściej na pakę samochodu jadącego w kierunku Świecka. Dotychczasowy właściciel uznał ją za bezużyteczny kawałek gumy, ale u nas da się ja upłynnić za niezłą sumkę. Innym, nie mniej groźnym źródłem, są opony pochodzące z rozbitych pojazdów. Na pierwszy rzut oka mogą wyglądać idealnie, ale dopiero po zadaniu odpowiedniego ciśnienia, przy dużej prędkości w najmniej oczekiwanej sytuacji potrafią udowodnić, że już nie nadają się do jazdy. Uszkodzenia karkasu, drutówki czy struktury gumy są niewidoczne gołym okiem, ale zawsze wpływają na jakość pracy opony.

 

W krajach bardziej rozwiniętych, niż Polska opony zazwyczaj zmienia się w kompletach. W przypadku motocykli, gdzie przód zużywa się z reguły dużo wolniej, niż tył, oznacza to kolejne źródło używek trafiających na nasz rynek. To samo dotyczy opon używanych, na których pozostała symboliczna ilość bieżnika. W Szwajcarii taka ilość bieżnika oznacza konieczność wymiany opony, w Polsce ten sam bieżnik decyduje o założeniu opony na felgę, bo „starczy jeszcze na 2000 km".

 

Dlaczego wielu z nas decyduje się na kupowanie używanych opon, nietrudno odgadnąć. Ciągle nie jesteśmy społeczeństwem na tyle zamożnym, aby bez specjalnego szczypania się kupować nowe graty do motocykla. Należy się jednak zastanowić, dlaczego ktoś inny nie chce już jeździć dalej na świetnie wyglądającej używce. Ludzie w Niemczech, czy Francji wcale nie są głupsi od nas i też potrafią liczyć. Z omawianą używką musiało zatem stać się coś na tyle niedobrego, że zdecydowali się na wyłożenie kasy na nową sztukę."

 

Jeden z pierwszych linków na google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cytat! Wynika z niego,że nie koniecznie te kilkuletnie opony muszą być niepełnowartościowe. Sprzedawca na stronie zapewnia , że opony były przechowywane w odpowiednich warunkach. Na zdjęciach widać naklejki (etykiety opon) i dzyndzle - czyli na 100% nieużywane. Chyba się skuszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005?? chyba se jaja robisz. kup porządną opone a nie jakiegoś starego zleżałego kapcia i jezdzij jak człowiek. na ile wyceniasz swoje bezpieczeństwo?? 100-200zł ? bo tyle zaoszczędzisz na takim zakupie.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość komandosek

ja podejrzewam, że parametry modeli opon zmieniają się z czasem. w moto mojej dziewczyny zostały załozone nowe Battlax BT45 i po przejechaniu ~300km mam wrażenie, że gorzej trzymają niż moje, 5 letnie battlaxy

 

które nota bene już dawno powinny wylądować na śmietniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam osobicie kiedys sprzedawałem towar który konkurencja sprzedawala na znanym portalu aukcyjnym duzo taniej (szkoda ze sprzedawajacy nie informowal ze ma towar II kategorii)

tak samo można kupic np. deske podlogowa

 

mam tylko nadzieje że opony II kat. (o ile wogole takie są) nie wyjeżdżają boczną bramą od producenta ....

 

życzę przyczepności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie prawdziwe jest powiedzenie że każy chciałby być piękny mądry i bogaty a dodatkowo prawdą jest że jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co się ma...

upraszczając powiem tak najlepsze są nowe motocykle z nowymi oponami ale w Polskich realiach do starych motocykli dobre sa także opony np przeleżakowane. Trudno mi sobie wyobrazić aby do motocykla np z 85 roku ktoś kupił komplet nowych opon za 1500zł.

Może kiedyś się nam poprawi sytuacja materialna i ludzi będzie stac na zakup nowego motocykla i późniejsze jego serwisowanie na nowych oryginalnych elementach.

PZDR

Idąc dalej /Twoim tokiem myslenia / to do moto z 1985 roku NALEŻY lać paliwo o składzie 50% benzyny i 50 % oleju napędowego /takie paliwo było na stacjach CPN w 1985 roku. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja podejrzewam, że parametry modeli opon zmieniają się z czasem. w moto mojej dziewczyny zostały załozone nowe Battlax BT45 i po przejechaniu ~300km mam wrażenie, że gorzej trzymają niż moje, 5 letnie battlaxy

 

które nota bene już dawno powinny wylądować na śmietniku

A moze czas na zmiane kobiety ? Twoja podświadomość nienawidzi jej i wszystkiego co z nią związane :icon_razz: , stąd wrażenia na temat opon :icon_razz:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Mam pewien problem. Na nowy sezon planuję wymienić oba kapcie w GS 500. Mam ograniczone fundusze z racji tego że muszę kupić jeszcze buty i spodnie i nie wiem czy lepiej kupić świerze gumy tanich firm takich jak sava, shinko czy cst -miał ktoś te gumy? Czy 5-6 letnie opony lerzakowane Dunlopa, Pirelli itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...