Maidun Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Witam, Moje pytanie jest następujące: Czy ktoś mógłby mi napisać krok po kroku jak wyregulować (sprawdzić) luzy zaworowe w Kawasaki GPX 600 R ? Nie miałem z tym jeszcze do czynienia, a nie chcę czegoś zrobić źle. Do mechanika nie chcę z tym jechać, bo nie jest to chyba aż taka skomplikowana czynność, a wiadomo że lepiej jak się przy sprzęcie robi samemu. Z góry dzięki za pomoc, Pozdrawiam wszystkich mechaników :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Wbrew pozorom nie jest to łatwe i lepiej poproś kogoś kto już to robił...W głowicy jest ciasno i aby dokładnie ustawić luz trzeba poświęcić temu dużo czasu. Wątpię aby udało ci się zrobić to za pierwszym razem. Pamiętaj że jak zrobisz zbyt małą szczelinę to nic nie usłyszysz a skutki będą opłakane. Akurat te silniki są na śrubach i regulacja nie jest zbyt droga w porównaniu do płytek. Z tego co wcześniej napisałeś śmiem twierdzić że nie masz zielonego pojęcia o mechanice i lepiej jakbyś rozpoczął swą naukę od czegoś łatwiejszego ;) Pozdro all :) Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Lepiej chyba dla Twojego ego. Dla Twojego motocykla będzie o wiele lepiej, jak oddasz go w ręce wykwalifikowanego mechanika MOTOCYKLOWEGO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maidun Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Klapek widzę że koniecznie nie chcesz dopuścić żebym cokolwiek zrobił przy motorze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Niestety Klapek ma rację bo ta czynność wymaga sporo doświadczenia a Twój motocykl ma sporo wad konstrukcyjnych i najprawdopodobniej tylko mu zaszkodzisz jeżeli na którymś zaworze ustawisz za ciasno to przekonasz się błyskawicznie czym to grozi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Dzięki Piotrek za wsparcie :icon_biggrin: Maidun, moje początki z motocyklami były ciężkie... Nie miałem tyle kasy ile potrzebowałem na moje hobby więc "kombinowałem" ale zanim zacząłem zaglądać do współczesnych silników to najpierw remontowałem silniki:-Ogar-WSK-SHL-Pannonia-Iż-49-AWO Sport-Junak-K-750-UralPo wnikliwym zapoznaniu się z tymi silnikami nadal miałem uzasadnioną obawę co do współczesnego silnika motocyklowego.Dziś wiem że jak się nie ma kasy na "wydawanie w błoto" to robi się TO raz a porządnie. Półśrodki szybko wychodzą na wierzch i wtedy albo moto stoi długie miesiące albo wydajemy kasę zaplanowaną na inne cele :) Pozdro all :icon_biggrin: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Klapek widzę że koniecznie nie chcesz dopuścić żebym cokolwiek zrobił przy motorze :icon_biggrin: Akurat w tym przypadku wszyscy Ci dobrze radzą, możesz tylko napsuć a nie wyregulować.Potrzebujesz dobrych narzędzi takich jak porządny szczelinomierz, nie taki z bazaru, no i najważniejsze - klucza dynamometrycznego.Przeciągnięcie jednego gwintu i zerwanie może Cie kosztować około 50-70 zł a gwintów masz tam dużo :) Teraz oblicz sobie czy Ci się opłaca - bo chyba nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 jest takie coś jak serwisówka. Tam jest wszystko krok po kroku. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maidun Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Dobra panowie, nie ruszam :icon_eek: Dzięki za, jakby nie było, pomoc :flesje: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Hmm, no i zgasiliście zapał u człowieka. A nie pytał się "ile lat mam terminować w warsztacie, zanim się wezmę za swój motor" tylko o porady związane z regulacją. Się Maidun nie przejmuj, tylko pamiętaj - jak popsujesz to masz z głowy. Jak to przekalkulujesz to atakuj. Sprzęt niezbędny to klucz dynamometryczny, odpowiedni szczelinomierz i zestaw helicoil M6 - bo na 90% jakiś gwint poleci.Oczywiście serwisówka, a potem jest z górki. Co do szczelin to polecam metodę go-no-go, czyli jeżeli masz ustawić np. 0.08, to listek .07 ma przejść spokojnie a .09 nie ma prawa. Wtedy na bank masz .08Jest pewna sztuczka z dociąganiem nakrętki kontrującej tak, by ustawienie się nie zmieniło - najlepiej użyć specjalnego przyrządu - można samemu zrobić, z długiego klucza nasadowego i śrubokrętu (chyba że śrubki masz na kwadraty, to po prostu musisz takie coś pożyczyć lub wyrzeźbić - podobne są do malucha, do kupienia za parę złotych). I panowie, nie bijcie człowieka - czy wy od niemowlaka wszystko umieliście? To dajcie się tez innym nauczyć! Patrzę po sobie - sam się nauczyłem (do tej pory wielu rzeczy się uczę, np. w ostatni weekend na ile istotne jest zatkanie szmatką kanału łańcuszka rozrządu, żeby tam nic nie wpadło.. :icon_rolleyes: :icon_twisted: ) wszystkiego sam, czytając internet i wyciągając wnioski. W końcu człowiek nie chce otwierać warsztatu tylko robić WŁASNY motocykl... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Buber, kolega Maidun w innym temacie pytał kiedy powinien wymieniać olej i gdzie znajdują się filtry w jego motocyklu :icon_rolleyes: Sorki, ale ktoś kto ma jakieś zacięcie i pojęcie nie zadaje takich pytań. A akurat ustawienie luzów zaworowych jest czynnością dla "kogoś" kto ma pojęcie z tego że 0,1 mm ma wielkie znaczenie. Oczywiście że nikt nie zabrania Maidun'owi serwisować swój motocykl ale przecież sam napisał, cyt. "Nie mam zdyt dużego doświadczenia z takimi silnikami, tj. rzędowa 4 + chłodzenie cieczą, także trochę mnie to przeraża tymbardziej że dużo mówi się o tym, że GPX'y mają delikatne silniki (panewki)." Pozdro all :icon_twisted: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 a ja tam jestem niemal pewien ze on i tak sam te zawory ustawi. i jakby mu nie poszlo to sie bedzie cieszyl ze cos tam zrobil. jego motocykl- jego sprawa. ale jakbys potrzebowal czesci do swojego moto, to daj znac na PW, troche tego mam. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maidun Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Dzięki Buber za zdrowe podejście do tematu :flesje: Klapek, sorry ale niektórzy wolą najpierw zapytać potem coś zrobić, no ale każdy ma swoje zdanie. A części jeśli będe potrzebował (mam nadzieję że nie będzie potrzeby), dam znać :icon_mrgreen: Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.