Skocz do zawartości

Regulacja luzów zaworowych


Maidun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Moje pytanie jest następujące:

 

Czy ktoś mógłby mi napisać krok po kroku jak wyregulować (sprawdzić) luzy zaworowe w Kawasaki GPX 600 R ? Nie miałem z tym jeszcze do czynienia, a nie chcę czegoś zrobić źle. Do mechanika nie chcę z tym jechać, bo nie jest to chyba aż taka skomplikowana czynność, a wiadomo że lepiej jak się przy sprzęcie robi samemu.

 

Z góry dzięki za pomoc,

Pozdrawiam wszystkich mechaników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom nie jest to łatwe i lepiej poproś kogoś kto już to robił...

W głowicy jest ciasno i aby dokładnie ustawić luz trzeba poświęcić temu dużo czasu. Wątpię aby udało ci się zrobić to za pierwszym razem. Pamiętaj że jak zrobisz zbyt małą szczelinę to nic nie usłyszysz a skutki będą opłakane.

Akurat te silniki są na śrubach i regulacja nie jest zbyt droga w porównaniu do płytek.

 

Z tego co wcześniej napisałeś śmiem twierdzić że nie masz zielonego pojęcia o mechanice i lepiej jakbyś rozpoczął swą naukę od czegoś łatwiejszego ;)

 

Pozdro all :)

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Klapek ma rację bo ta czynność wymaga sporo doświadczenia a Twój motocykl ma sporo wad konstrukcyjnych i najprawdopodobniej tylko mu zaszkodzisz jeżeli na którymś zaworze ustawisz za ciasno to przekonasz się błyskawicznie czym to grozi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrek za wsparcie :icon_biggrin:

 

Maidun, moje początki z motocyklami były ciężkie... Nie miałem tyle kasy ile potrzebowałem na moje hobby więc "kombinowałem" ale zanim zacząłem zaglądać do współczesnych silników to najpierw remontowałem silniki:

-Ogar

-WSK

-SHL

-Pannonia

-Iż-49

-AWO Sport

-Junak

-K-750

-Ural

Po wnikliwym zapoznaniu się z tymi silnikami nadal miałem uzasadnioną obawę co do współczesnego silnika motocyklowego.

Dziś wiem że jak się nie ma kasy na "wydawanie w błoto" to robi się TO raz a porządnie. Półśrodki szybko wychodzą na wierzch i wtedy albo moto stoi długie miesiące albo wydajemy kasę zaplanowaną na inne cele :)

 

Pozdro all :icon_biggrin:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapek widzę że koniecznie nie chcesz dopuścić żebym cokolwiek zrobił przy motorze :icon_biggrin:

Akurat w tym przypadku wszyscy Ci dobrze radzą, możesz tylko napsuć a nie wyregulować.

Potrzebujesz dobrych narzędzi takich jak porządny szczelinomierz, nie taki z bazaru, no i najważniejsze - klucza dynamometrycznego.

Przeciągnięcie jednego gwintu i zerwanie może Cie kosztować około 50-70 zł a gwintów masz tam dużo :)

Teraz oblicz sobie czy Ci się opłaca - bo chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest takie coś jak serwisówka. Tam jest wszystko krok po kroku.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no i zgasiliście zapał u człowieka. A nie pytał się "ile lat mam terminować w warsztacie, zanim się wezmę za swój motor" tylko o porady związane z regulacją.

 

Się Maidun nie przejmuj, tylko pamiętaj - jak popsujesz to masz z głowy. Jak to przekalkulujesz to atakuj. Sprzęt niezbędny to klucz dynamometryczny, odpowiedni szczelinomierz i zestaw helicoil M6 - bo na 90% jakiś gwint poleci.

Oczywiście serwisówka, a potem jest z górki. Co do szczelin to polecam metodę go-no-go, czyli jeżeli masz ustawić np. 0.08, to listek .07 ma przejść spokojnie a .09 nie ma prawa. Wtedy na bank masz .08

Jest pewna sztuczka z dociąganiem nakrętki kontrującej tak, by ustawienie się nie zmieniło - najlepiej użyć specjalnego przyrządu - można samemu zrobić, z długiego klucza nasadowego i śrubokrętu (chyba że śrubki masz na kwadraty, to po prostu musisz takie coś pożyczyć lub wyrzeźbić - podobne są do malucha, do kupienia za parę złotych).

 

I panowie, nie bijcie człowieka - czy wy od niemowlaka wszystko umieliście? To dajcie się tez innym nauczyć! Patrzę po sobie - sam się nauczyłem (do tej pory wielu rzeczy się uczę, np. w ostatni weekend na ile istotne jest zatkanie szmatką kanału łańcuszka rozrządu, żeby tam nic nie wpadło.. :icon_rolleyes: :icon_twisted: ) wszystkiego sam, czytając internet i wyciągając wnioski. W końcu człowiek nie chce otwierać warsztatu tylko robić WŁASNY motocykl...

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buber, kolega Maidun w innym temacie pytał kiedy powinien wymieniać olej i gdzie znajdują się filtry w jego motocyklu :icon_rolleyes:

 

Sorki, ale ktoś kto ma jakieś zacięcie i pojęcie nie zadaje takich pytań.

 

A akurat ustawienie luzów zaworowych jest czynnością dla "kogoś" kto ma pojęcie z tego że 0,1 mm ma wielkie znaczenie.

 

Oczywiście że nikt nie zabrania Maidun'owi serwisować swój motocykl ale przecież sam napisał, cyt. "Nie mam zdyt dużego doświadczenia z takimi silnikami, tj. rzędowa 4 + chłodzenie cieczą, także trochę mnie to przeraża tymbardziej że dużo mówi się o tym, że GPX'y mają delikatne silniki (panewki)."

 

 

Pozdro all :icon_twisted:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam jestem niemal pewien ze on i tak sam te zawory ustawi. i jakby mu nie poszlo to sie bedzie cieszyl ze cos tam zrobil.

jego motocykl- jego sprawa. ale jakbys potrzebowal czesci do swojego moto, to daj znac na PW, troche tego mam.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Buber za zdrowe podejście do tematu :flesje:

 

Klapek, sorry ale niektórzy wolą najpierw zapytać potem coś zrobić, no ale każdy ma swoje zdanie.

 

A części jeśli będe potrzebował (mam nadzieję że nie będzie potrzeby), dam znać :icon_mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...