kamikaze1988 Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Moja honda cbr f2 jak kupilem miala przejechane 50 tys km teraz ma 60 tys km mam takie pytanie co ile sie wymienia rozrzad niewiem czy juz byl wymieniany czy nie napinacz rozrzadu czasem sie odzywa ale na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku ale ogolnie nie jest to zbyt czeste zjawisko wiec mnie to nie denerwuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Jeśli zaczyna się odzywać to znaczy, że to początek końca łańcucha. Wymienić zalecam także napinacz :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 nie ma określonych przebiegów dla wymiany łancucha rozrządu bo zużywa on sie bardzo różnie, czasami wytrzymuje nawet 100tyś km. Zawyczaj słychać kiedy przychodzi taka potrzeba i Ty możesz powoli o takiej wymianie myśleć. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Teoretyczna wymiana wg. Service manuala po 40kkm, praktycznie jak zacznie hałasować.W F2 niestety ze ślizgami, jest tam napinacz hydrauliczny który czasami potrafił haółasować zaraz po odpaleniu zimnego lub ciepłego silnika i hałasować w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikaze1988 Opublikowano 13 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 duzy kosz bedzie wymiany rozrzadu łańcuszek + napinacz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Łańcuszek 227PLN w Larssonie, napinacz i ślizgi tylko ASO, z tego co pamiętam napinacz kosztował około 380PLN z tym że cena czasami zależy od kursu Euro.Wymiana pewnie około 200PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamnok Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Nie chcę zakladać nowego tematu dlatego podczepię się tutaj. Ostatnio w mojej CBR F2 zaczęło coś grzechotać ale tylko zaraz po jeździe na kole. Wygląda to tak, że gdy odkręcę gaz, zerwę ją na koło i już opadnę to potem na wolnych obrotach po dodaniu gazu słychać grzechotanie, które znika pa kilku lekkich przygazówkach. Wcześniej tego nie maiłem, ale polatalem nią trochę na kole i takie coś się zaczeło wlaśnie dziać. Kiedy odkręcę jej ale bez podnoszenia przodu, problem nie występuje. Tak na moje ucho może to są zawory, wcześniej nie było ich słychać a teraz trochę je słychać na wolnych po dodaniu gazu i tak jakby to ten sam dźwięk był tylko o wiele mocniejszy wlaśnie po locie na gumie. Może ktoś spotkal się z czymś takim i wie co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Jest to prawdopodobnie napinacz rozrządu, powinieneś trzymać maksymalny poziom oleju lub jeśli często latasz na kole to + 0,5 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamnok Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Chcę wymienić napinacz rozrządu i na Allegro znalazłem mechaniczny napinacz wykonany specjalnie do tego modelu czyli F2, produkcji jednego z Allegrowiczów (nie będę podawał linka aby nie robić niepotrzebnej reklamy), napinacz tego Allegrowicza pozwala na ustawienie naciągu łańcuszka ręcznie. Czy waszym zdaniem lepiej kupić oryginalny i założyć tak jak fabryka zrobiła, czy zastosować patent tego Allegrowicza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Chcę wymienić napinacz rozrządu i na Allegro znalazłem mechaniczny napinacz wykonany specjalnie do tego modelu czyli F2, produkcji jednego z Allegrowiczów (nie będę podawał linka aby nie robić niepotrzebnej reklamy), napinacz tego Allegrowicza pozwala na ustawienie naciągu łańcuszka ręcznie. Czy waszym zdaniem lepiej kupić oryginalny i założyć tak jak fabryka zrobiła, czy zastosować patent tego Allegrowicza? Problem jaki moze się pojawić z jego stosowanie jest spowodowany zmianami temperatury silnika, a co za tym idzie zmianami długości łańcuszka co bezpośrednio wpływającą na zmiany jego naciągu. Zminy silnik , łańcuszek krótszy - mocno nciągnięty, ciepły - może byc zbyt lużny. Z tego co kiedyś się dowiedziałem powinno się zmieniać wartość naciągu po nagrzaniu silnika a po jego zgaszeniu wracać do ustawienia "postojowego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Nie wiem jak sprawa wygląda w ścigaczach ale ja mam w drz zainstalowany właśnie taki ręczny napinacz i jestem zadowolony. Nie ma tez kolosalnych różnic w napięciu łańcuszka przy zimnym i gorącym silniku, a łańcuszek nie powinien być napięty jak struna bo to skraca jego trwałość. To co napisał kolega toper-utl nie bardzo do mnie trafia bo stosowane fabrycznie napinacze zapadkowe nie mają możliwości cofnięcia się więc w myśl tego co napisał kolega łańcuszek był by non stop niepotrzebnie naprężony podczas postoju motocykla. W ręcznym napinaczu jest tylko problem we właściwym wyregulowaniu go i tu potrzeba doświadczenia, poza tym należny pamiętać o okresowej jego kontroli, jak się tego pilnuje to działa jak należy i ma jedną przewagę nad automatycznym - nie ma możliwości cofnięcia się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Kolega próbował zamontować taki mechaniczny napinacz z USA w hayabusie ścigającej się na 1/4 mili i odpuścił sobie po kilku próbach (ustawiał napięcie łańcuszka wg opisu z instrukcji) albo przeskakiwał rozrząd albo grzechotał po odpaleniu. W Hayce od 2001roku jest mechaniczno hydrauliczny napinacz. Oryginał to oryginał żadnego problemu, a w tych ręcznie napinanych powinno się kontrolować naciąg co 1000km i to jest najbardziej upierdliwa czynność która wg instrukcji wymagała demontażu dekla zaworów bądź innego dekielka po zdjęciu którego widać łańcuszek rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Jest to prawdopodobnie napinacz rozrządu, powinieneś trzymać maksymalny poziom oleju lub jeśli często latasz na kole to + 0,5 litra. Prawdopodobnie nie masz racji. Doradzasz koledze dolanie 0.5L oleju a dlaczego nie 2L na zapas. Czyżby to Ci sprawiało przyjemność jak po takich doradach ktoś zniszczy sobie silnik? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Prawdopodobnie nie masz racji. Doradzasz koledze dolanie 0.5L oleju a dlaczego nie 2L na zapas. Czyżby to Ci sprawiało przyjemność jak po takich doradach ktoś zniszczy sobie silnik? Nie pisze że mam rację ale tak robi kilku kumpli którzy jeżdżą na kole i nie mieli żadnego problemu. Ogólnie wiem że nie jest to ani dobre ani zdrowe dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Prawdopodobnie nie masz racji. Doradzasz koledze dolanie 0.5L oleju a dlaczego nie 2L na zapas. Czyżby to Ci sprawiało przyjemność jak po takich doradach ktoś zniszczy sobie silnik? Ponieważ 05-1litra oleju to sprawdzony zapas, który przy jeździe w pozycji nienaturalnej dla silnika, pozwala uchronić go przed natychmiastowym zniszczeniem. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.