Skocz do zawartości

Rozrzad CBR f2 co ile tys km wymiana


kamikaze1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne że możesz Mixolem tylko najpierw sprawdź czy na zbiorniku paliwa masz naklejkę "WSK".

Odpowietrzyć należy w oleju takim samym jaki masz w silniku.

Bez odpowietrzania też mógłbyś go zamontować ale zaraz po uruchomieniu trzeba będzie wymieniać zawory w głowicy jak łańcuszek przeskoczy czyli raczej nie warto.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, w takim razie odpowietrzę go i zrobię to w oleju silnikowym do motocykli, Castrol półsyntetyk, bo będę miał pod ręką. W silniku jest zalany też półsyntetyk ale Mobila. Czy jeśli zrobię to w ten sposób to będzie ok, bo nie wiem czy kupować specjalnie Mobila?

Edytowane przez wamnok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem, odpalilem, przejechalem się i już wszystko ok, nie grzechocze jak na starym. Mam tylko wątpliwości co do tego czy dobrze założyłem uszczelkę. W serwisowce czytałem, jest po angielsku a ja średnio z jego znajomością, założylem tak jak mialem założoną poprzednią. W uszczelce jest otworek a z jednej strony dodatkowo wycięcie. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wlaściwie powinna być założona ta uszczelka, czy tym wycięciem dotykać ma do napinacza czy do silnika? Ten kto robił już to w F2 powinien wiedzieć o co chodzi. Chcialem dołączyć fotkę uszczelki ale coś nie mogę, w serwisówce jest ona opisana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę sie pod temat jeśli można. Mam F3 z 97 roku, 50 tys km na liczniku, i cały czas słyszę takie jakby bzyczenie, dużo wyraźniej po prawej stronie silnika, tam gdzie jest napinacz. Czy to jest właśnie to? Do łańcuszka rozrządu planuje zajrzeć jak sie zrobi troche cieplej, za miesiąc lub dwa. Mogę tak jeździć czy lepiej od razu sie tym zająć?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat jeśli można. Mam F3 z 97 roku, 50 tys km na liczniku, i cały czas słyszę takie jakby bzyczenie, dużo wyraźniej po prawej stronie silnika, tam gdzie jest napinacz. Czy to jest właśnie to? Do łańcuszka rozrządu planuje zajrzeć jak sie zrobi troche cieplej, za miesiąc lub dwa. Mogę tak jeździć czy lepiej od razu sie tym zająć?

 

A czy to bzyczenie ustaje kiedy silnik się nagrzeje? Lub przy większym zakresie obrotów?

 

jeśli słyszysz coś takiego (moja :D)

 

to zdecydowanie czas na wymianę. Polecam wrzucić napinacz od FZR 600 tak jak ja ,a śliniczek pracuje idealnie.

 

Jeżeli jeździsz spokojnie i stukanie nie jest tak silne jak na moim filmie to możesz jeszcze ten miesiąc pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tak nie hałasuje. Po prostu sobie bzyczy podczas jazdy, w pełnym zakresie obrotów, po rozgrzaniu też, cały czas. I musze cofnąć to co napisałem wcześniej, że głośniej po prawej stronie. Dziś sie przysłuchałem i od strony napinacza słychać takie bardziej szumienie, ale to chyba normalne.

 

A czy napinacz w cebrach ma ząbki, jak na przykład w xjotach, żeby można było wykręcić i zobaczyc ile zostało do końca? Może na tej podstawie zadecyduje czy robić coś z tym teraz czy czekac do wiosny.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W jaki sposób poznać czy łańcuszek rozrządu jest do wymiany? Chodzi mi tu bardziej o jego wygląd niż dzwięk jaki wydaje. Niedługo będę sprawdzał luzy zaworowe więc mógłbym przy okazji przyjrzeć się łańcuszkowi. Tylko na co zwracać uwagę?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...