J.Pastor Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Rzadko miałem do czynienia z Amalem ale ogólnie z gaźnikami jest tak, że zwężka Venturiego powinna być najwęższym miejscem w całym układzie dolotowym (odpowiednio dobranym do silnika). Taka jest idea pracy gaźnika. Może to coś pomoże :notworthy: zakładanie gaźnika o większym przelocie osłabi pracę silnika. Różnice w budowie komory pływakowej czy samego mocowania gaźnika są drugorzędne. W przypadku weterana b. ważny jest stopień oryginalności - więc życzę owocnych poszukiwań, może trafi się na aukcji oryginalny gazior od Sokoła :) Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekignacy Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Witam Kolegów! nie mogę się zgodzić,że gaźnik Amal 276 był oryginalnie stosowany w Sokołach 600. Żadne źródła na to nie wskazują(przynajmniej moje). Poza tym jest to produkcja powojenna. Oczywiście założyć go pewnie można,podobnie jak Pegaza z braku oryginalnego.Na czymś jeździć trzeba.Co do oryginalnego gaźnika- w/g moich źródeł: stosowano- Amal 26 (na zacisk i potem na 2 śruby), później Graetzin H26. W jednej ze "Wskazówek obsługi" są nawet zdjęcia silnika z gaźnikiem Zenith Mc 26 (bez 'komina" jak w Sokole1000 i ze stożkowym wlotem powietrza)- początki produkcji.Pojawiające się na aukcjach gaźniki 276 z adnotacją,że są od Sokoła 600 wprowadzają moim skromnym zdaniem w błąd a ceny jakie osiągają to bardzo gruba przesada (delikatnie mówiąc). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Mnie ta sytuacja wygląda podobnie do polskich sprzętów powojennych i gaźnika Pegaz. SHL M11 S32 oraz z silnikiem W2 a także Junak miały gaźniki Pegaz różniące się parametrami a od Junaka też średnicą. Był GM24U1, GM24Ucoś tam, GM26 itd. Każde moto lata z obojętnie którym gaźnikiem i można je wymieniać wzajemnie, najwyżej trzeba podregulować osobno do pracy z danym silnikiem. Ja w jednej SHL mam GM24U1 a w innej GM24U3 i obie spoko latają. Absolutnie sie z twoim stwierdzeniem nie zgadzam, mialem kilka gaznikow od SHL czy WSK 175 i na zadnym poza oryginalnym moj junak nie chcial poprawnie pracowac.... :icon_mrgreen: ...Pojawiające się na aukcjach gaźniki 276 z adnotacją,że są od Sokoła 600 wprowadzają moim skromnym zdaniem w błąd a ceny jakie osiągają to bardzo gruba przesada (delikatnie mówiąc). Pozdrawiam Po pierwsze gratuluje 1000 :cool: :clap: :notworthy: Po drugie ja chetnie kupie od ciebie oryginalnego Amala 26 za normalne pieniadze, tylko mi sprzedaj... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekignacy Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Absolutnie sie z twoim stwierdzeniem nie zgadzam, mialem kilka gaznikow od SHL czy WSK 175 i na zadnym poza oryginalnym moj junak nie chcial poprawnie pracowac.... :DPo pierwsze gratuluje 1000 :notworthy: :clap: :notworthy: Po drugie ja chetnie kupie od ciebie oryginalnego Amala 26 za normalne pieniadze, tylko mi sprzedaj... :D :biggrin: gwoli ścisłości , nie piszę,że jest łatwo o Amala 26, bo faktycznie jest trudno ;tylko dzielę się wiedzą z Krzysztofem,który pyta co było oryginalnie zakładane do 600 :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 :notworthy: gwoli ścisłości , nie piszę,że jest łatwo o Amala 26, bo faktycznie jest trudno ;tylko dzielę się wiedzą z Krzysztofem,który pyta co było oryginalnie zakładane do 600 :D Kolego co bylo zakladane oryginalnie w motocyklach to kazda ksiazka czy katalog czesci powie, tu chodzi o to ze dzis jest o takie talizmany bardzo trudno i czlowiek ratuje sie czym moze zeby doprowadzic pomimo przeszkod swoje cacka do oryginalnosci w miare dostepnymi zamiennikami... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Kolego co bylo zakladane oryginalnie w motocyklach to kazda ksiazka czy katalog czesci powie, tu chodzi o to ze dzis jest o takie talizmany bardzo trudno i czlowiek ratuje sie czym moze zeby doprowadzic pomimo przeszkod swoje cacka do oryginalnosci w miare dostepnymi zamiennikami... :icon_mrgreen: Witaj!Może masz rację,twierdząc,że wiedzę można zdobyć w stosownych książkach,tylko jakoś do tej pory nikt nie potrafi dać odpowiedzi gdzie tej wiedzy szukać i jakie książki mówią o tym temacie (o wiedzy użytkowników Sokołów 600 nie wspomnę).Ludzie,którzy odbudowują Sokoły nie mają wiarygodnego żródła wiedzy (wiedzy szczegółowej na ten temat)A może jednak się mylę?Może jest ktoś taki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Byla taka ksiazeczka o obu Sokolach, ktora mam w domu, ale nie wiem w tej chwili gdzie bedaca przedrukiem instrukcji obslugi i katalogu czesci do nich obu.Akurat mialem instrukcje obslugi i katalog czesci w oryginale do Sokola 1000 ( teraz sa w Muzeum Techniki w Wwie ) i o ile pamiec mnie nie myli to podstawowe informacje tam byly. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Witaj!Może masz rację,twierdząc,że wiedzę można zdobyć w stosownych książkach,tylko jakoś do tej pory nikt nie potrafi dać odpowiedzi gdzie tej wiedzy szukać i jakie książki mówią o tym temacie (o wiedzy użytkowników Sokołów 600 nie wspomnę).Ludzie,którzy odbudowują Sokoły nie mają wiarygodnego żródła wiedzy (wiedzy szczegółowej na ten temat)A może jednak się mylę?Może jest ktoś taki ? Tak jak Napisal Adam jest juz sporo dostepnej na rynku literatury, zarowno nowo wydanej jak i skanow ktore uchowaly sie z minionej epoki, tak wiec nie rozumiem twojego problemu :notworthy: Ponadto jest skarbnica wiedzy jaka jest forum... :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekignacy Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Tak jak Napisal Adam jest juz sporo dostepnej na rynku literatury, zarowno nowo wydanej jak i skanow ktore uchowaly sie z minionej epoki, tak wiec nie rozumiem twojego problemu :biggrin: Ponadto jest skarbnica wiedzy jaka jest forum... :icon_mrgreen:Odniosłem wrażenie,że Krzysiek1 jest porzekonany,że gaźnik Amal 276 był na bank oryginalnie montowany w Sokole 600. Nie piszę ,że nie można go zakładać, bo jak pisałem wyżej MOŻNA; tak samo Pegaza -byle silnik na tym pracował i można było jechać. Krzysztof1 pytał-udzielam odpowiedzi. :icon_mrgreen: Co do literatury(tej, którą ja posiadam), to są kopie katalogów części (wersja wcześniejsza i z roku 1939), przy czym nie ma tam wszystkich zmian i rysunków części jakie były stosowane.Jest dostępny Opis Motocykla i wskazówki obsługi. A na forach możemy się wymieniać informacjami , wiedzą , doświadczeniem- tak, to jest bezcenne. :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 23 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Odniosłem wrażenie,że Krzysiek1 jest porzekonany,że gaźnik Amal 276 był na bank oryginalnie montowany w Sokole 600. Nie piszę ,że nie można go zakładać, bo jak pisałem wyżej MOŻNA; tak samo Pegaza -byle silnik na tym pracował i można było jechać. Krzysztof1 pytał-udzielam odpowiedzi. :icon_mrgreen: Co do literatury(tej, którą ja posiadam), to są kopie katalogów części (wersja wcześniejsza i z roku 1939), przy czym nie ma tam wszystkich zmian i rysunków części jakie były stosowane.Jest dostępny Opis Motocykla i wskazówki obsługi. A na forach możemy się wymieniać informacjami , wiedzą , doświadczeniem- tak, to jest bezcenne. :bigrazz:Witam!Nie jest tak,że jestem na bank pewny co do Amala 276.Po prostu literatura ,z którą się spotkałem do tej pory tak mi mówiła.Mam Katalog części do 600-tki,instrukcję obsługi i mapkę poglądową punktów smarowania.Powiem szczerze,że nie jest to wiele.Resztę informacji uzyskiwałem podczas spotkań z użytkownikami Sokołów i też nie było konkretów dotyczących szczegółowych danych .Ilu ludzi, tyle poglądów (mówimy oczywiście o tych danych bardziej szczegółowych).Jeżeli Masz jakąkolwiek literaturę o 600-ce,której ja nie posiadam, to byłbym bardzo wdzięczny mogąc ją skserować (oczywiście na Twoich warunkach)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Co do gaznikow to byly stosowane dwa rodzaje: Amal 26 i w pozniejszych modelach Graetzin H26, innych gaznikow w oryginale nie stwierdzono.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekignacy Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Odniosłem wrażenie,że Krzysiek1 jest porzekonany,że gaźnik Amal 276 był na bank oryginalnie montowany w Sokole 600. Nie piszę ,że nie można go zakładać, bo jak pisałem wyżej MOŻNA; tak samo Pegaza -byle silnik na tym pracował i można było jechać. Krzysztof1 pytał-udzielam odpowiedzi. :icon_razz: Co do literatury(tej, którą ja posiadam), to są kopie katalogów części (wersja wcześniejsza i z roku 1939), przy czym nie ma tam wszystkich zmian i rysunków części jakie były stosowane.Jest dostępny Opis Motocykla i wskazówki obsługi. A na forach możemy się wymieniać informacjami , wiedzą , doświadczeniem- tak, to jest bezcenne. :buttrock:Mam kopie katalogów od Małgorzaty Czarskiej / Alka Klisza-Kraków. U nich możesz je zamówić. Zgadzam się z Tobą Krzysztof, że literatura, a właściwie jej jakość , do 600 jest słaba. I trzeba skakać do innych pozycji, żeby konkretnie czegoś się dowiedzieć. I przykład gaźnika stosowanego w Sokole 600 jest tu bardzo dobry. Żaden katalog części zamiennych nie określa,że jest to Amal 26; dowiadujemy się tego z "Opisu motocykla i wskazówek obsługi". Gaźnik Zenith Mc 26 jest tam także widoczny na zdjęciu na stronie 12. O gaźniku Graetzin w ogóle nie ma mowy. Wskazuje go Jan Tarczyński w swojej książce "Polskie motocykle". Jeżeli macie jakieś inne pozycje, oprócz"Sokół 600 i 1000" - to bardzo proszę o podzielenie się informacjami. Pozdro/Tomek :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Mam kopie katalogów od Małgorzaty Czarskiej / Alka Klisza-Kraków. U nich możesz je zamówić. Zgadzam się z Tobą Krzysztof, że literatura, a właściwie jej jakość , do 600 jest słaba. I trzeba skakać do innych pozycji, żeby konkretnie czegoś się dowiedzieć. I przykład gaźnika stosowanego w Sokole 600 jest tu bardzo dobry. Żaden katalog części zamiennych nie określa,że jest to Amal 26; dowiadujemy się tego z "Opisu motocykla i wskazówek obsługi". Gaźnik Zenith Mc 26 jest tam także widoczny na zdjęciu na stronie 12. O gaźniku Graetzin w ogóle nie ma mowy. Wskazuje go Jan Tarczyński w swojej książce "Polskie motocykle". Jeżeli macie jakieś inne pozycje, oprócz"Sokół 600 i 1000" - to bardzo proszę o podzielenie się informacjami. Pozdro/Tomek :wink:Witaj!To jest właśnie to o co mi chodzi.Moje pytanie dotyczyło szczegółów Amala 26.Jeżeli czytałeś odpowiedzi na moje pytania to zauważyłeś ,że konkretów odnośnie tego gażnika nikt nie potrafił zdefiniować.Jest typ i nic więcej ,Amal 26 to cała gama karburatorów,które różnią sie między sobą dyszami,sposobem mocowania do cylindra etc.etc.Ja po prostu szukam autoryzowanej odpowiedzi co konkretnie było zastosowane w 600-tce,odpowiedzi w miarę szczegółowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Co prawda w temacie sokołów i gazników Anal jestem zupełny lajkonik, ale mysle ze nie jestesmy w stanie dojsc co było na 100% a co nie, pisze to na podstawie mojego dotychczasowego doswiadczenia z weteranami typu wsk, wfm, janek, komar czy ruski i jakies niedobitki przedwojennych niemców, i czesto widze ze "cos " co powinno byc montowane nie jest, a "cos"czego na bank nie powinno byc jest, ma to zwiazek z brakami zaopatrzenia, kolejna seria czy róznymi podwykonawcami itd, itp, wiec jesli ktos ma anala, to powinien sie cieszyc, a jak ma zenita tez, a tym bardziej inny model gaznika, swiadczy to o niepowtarzalnosci modelu, biblie tez nie podaja całej prawdy, pisza o tym co "powinno" byc montowane, a nie co wkładali z braku laku, tak mi sie wydaje, post co prawda nic nie wnosi konkretnego, ale nieco zciemnił sytuacje, więc tez jest potrzebny:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Co prawda w temacie sokołów i gazników Anal jestem zupełny lajkonik, ale mysle ze nie jestesmy w stanie dojsc co było na 100% a co nie, pisze to na podstawie mojego dotychczasowego doswiadczenia z weteranami typu wsk, wfm, janek, komar czy ruski i jakies niedobitki przedwojennych niemców, i czesto widze ze "cos " co powinno byc montowane nie jest, a "cos"czego na bank nie powinno byc jest, ma to zwiazek z brakami zaopatrzenia, kolejna seria czy róznymi podwykonawcami itd, itp, wiec jesli ktos ma anala, to powinien sie cieszyc, a jak ma zenita tez, a tym bardziej inny model gaznika, swiadczy to o niepowtarzalnosci modelu, biblie tez nie podaja całej prawdy, pisza o tym co "powinno" byc montowane, a nie co wkładali z braku laku, tak mi sie wydaje, post co prawda nic nie wnosi konkretnego, ale nieco zciemnił sytuacje, więc tez jest potrzebny:pWitaj!Zgadzam się z Tobą,że mogły być sytuacje gdy podwykonawcy nie dostarczyli czegoś na czas i firmy produkujące moto ratowały się czym mogły.Ja po prostu zadałem na forum pytanie czy jest ktoś,kto może mi dokładnie określić co konkretnie montował PZInż w Sokołach 600.Jak widzę ,na razie nic w miarę dokładnego nikt nie jest w stanie powiedzieć(a, to ciekawe nieprawdaż?).Wiem ,że można jeżdzić na prawie wszystkim, sam przecież jeżdżę na Pegazie.Chcę po prostu drążyć temat,aby dojść do tego, co było oryginalnie stosowane w 600-tce.Cały czas chodzi mi o dane szczegółowe gażników.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.