Skocz do zawartości

Jak wyregulować zapłon elektroniczny ?


zielorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W mojej Fource jest założony akcesoryjny zapłon elektroniczny. Jest wstawiony w miejsce oryginalnego. Moto ciężko pali, nie wkręca się no i ogólnie jest lipa. Zapłon napewno potrzebuje regulacji. Składa się z dwóch takich czujników przez które przechodzi (w czasie ruchu wału) taki listek (przerywacz ?!) osadzony na wale. Wyprzedzenie zapłonu jest automatyczne pod wpływem siły odśrodkowej ten "listek" jest odchylany. Cały zapłon jest zamocowany na takiej płytce (identycznie jak w rometach i komarkach), którą w pewnym zakresie można obracać. Jeden z tych czujników też jest ruchomy w pewnym zakresie. Wyprzedzenie zapłony wynosi 23,5 stopnia do 26,5 stopnia bodajże (jest to oznaczone na wale dokładnie). Może mi ktoś powiedzieć czy dam sobie rade sam to zrobić czy lepiej odrazu iść gdzieś do mechanika ?

 

Pozdrawiam

 

P.S. Jeśli zapomniałem o jakiś szczególach to pytajcie, mogę podać zdjęcia jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić wyprzedzenie zapłonu za pomocą stroboskopu.

Ile masz cylindrów w tym moto ?

Jeśli dwa i poruszają się razem w tą samą stronę to masz jedną iskrę na jeden obrót wału.

Zdjęcie byłoby mile widziane.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindry są cztery :) No wygląda to raczej tak jak nazwałeś na czujnik optyczny. Kiedy idzie dokładnie iskra też sprawdziłem bo na kablach odchodzących od czujnika i prowadzących do cewki w chwili przecięcia pojawia się prąd. Jutro zarzuce jakąś fotą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wyprzedzenie jest mechaniczne a czuniki są dwa, to oznacza że jeden czujnik(pierwszy) załącza cewke a drugi ją wyłącza. Ot i cała filozofia. Najbezpieczniejszym ustawieniem jeżeli nie masz stroboskopu jest ustawienie zapłonu tak aby cewka była wyłączana w GMP tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wyprzedzenie jest mechaniczne a czuniki są dwa, to oznacza że jeden czujnik(pierwszy) załącza cewke a drugi ją wyłącza. Ot i cała filozofia. Najbezpieczniejszym ustawieniem jeżeli nie masz stroboskopu jest ustawienie zapłonu tak aby cewka była wyłączana w GMP tłoka.

Jeden czójnik steruje iskrą środkowych cylindrów a drugi zewnętrznych.

Zwykle w silnikach motocyklowych statyczne wyprzedzenie zapłonu wynosi kilka do kilkunastu stopni a maksymalne nawet do trzydziestu.

Bez stroboskopu to jednak nie wiele zdziałasz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens - dobrze ustawiony zaplon to podstawa dobrze dzialajacego silnika.

Do tego potrzebna jest wielkosc dynamicznego wyprzedzenia zaplonu w tym modelu Hondy, ktora moze bedzie znal Piotr Dudek, i lampa stroboskopowa do ustawienia go.

Oprocz tego pamietaj nasaczyc olejem czesci mechanicznego regulatora zaplonu w miejscach gdzie wspolpracuja ze soba - wowczas bedzie to pracowalo prawidlowo.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie chcesz czekać, to po prostu wybierz się na przejażdżkę z odkręconym deklem i eksperymentalnie przesuwaj płytkę i patrz jak jedzie.

 

Jakkolwiek to prawdziwego ustawienia stroboskopem nie zastąpi.

 

Poza tym manual:

http://hondatech.info/

 

CB350F - CB400F Shop Manual:

#1: http://www.mediafire.com/?ft23095yj8x

#2: http://www.mediafire.com/?5tmmztbnzzo

#3: http://www.mediafire.com/?8cd30lhbmno

#4: http://www.mediafire.com/?2dy14mjxxip

#5: http://www.mediafire.com/?79djv1zchmy

#6: http://www.mediafire.com/?1m4lzeywjwn

#7: http://www.mediafire.com/?ckdz9dynemk

#8: http://www.mediafire.com/?0ietdlf3fe1

#9: http://www.mediafire.com/?e94g9il2im5

#10: http://www.mediafire.com/?12c1tlxbxni

CB400F Parts Manual: http://www.mediafire.com/?bzg4gnmua20

 

Nie wiem czy działają, ale tam to na pewno będzie.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. źle mnie zrozumiałeś. Nie ma sensu się w to bawić samemu, będzie trzeba zawieść do mechanika albo załatwić lampę stroboskopową. Manuala mam, jednak tam wszystko jest opisane pod kątem zapłonu tradycyjnego (platynki). Jeśli ktoś były zainteresowany skanami książki Haynesa do 400-550F to zapraszam na pw. Zeskanuje i prześlę.

 

P.S. Z próbami podczas jazdy jest chwilowo ciężko bo w ogóle nie jeździ :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogę chętnie tylko nie rozumiem dlaczego nie zamontować oryginalnego zapłonu i potem wyregulować.

Z mojego doświadczenia powiem że optoelektroniczny zapłon sprawuje się dobrze w Z900 a jeszcze lepiej w GS750/1000 poprawiając charakterystykę silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...