Nitomen Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 (edytowane) witam jak sprawdzic czy pompa hamulcowa tloczy plyn ? Czyscilem zacisk hamulcowy i wypompowalem caly plyn z pompy i wezyka , po zalaniu siwezym nie da sie odpowietrzyc , po zdejciu wezyka z pompy nic nie leci mimo wielokrotnego naciskania . Mozliwym jest aby ona byla ciagle zapowietrzona ?. Przed czyszczeniem zacisku tloczyla prawidlowo , wyciagalem tloczek , ale na oko nie widac uszkodzen gumki sa cale i nie poszczerbione , po zalaniu plynem bez tloczka swobodnie przeplywa na wyjscie pompy ( zreszta widac przez dziurke ruszajacy sie tloczek). Probowalem juz ze strzykawka i wciskaniem plyny , wysysaniem plyny ale nie da sie tego zrobic. Edytowane 20 Sierpnia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Odpowietrz dobrze. Zaciągnij płyn przez odpowietrznik i tyle. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 po zdejciu wezyka z pompy nic nie leci mimo wielokrotnego naciskania . Może wystarczyło by wyjście z pompy zatkać palcem , zeby się okazało że jednak pompuje . Tylko się nie popryskaj płynem :D Jak będziesz znowu odpowietrzał to tak ustaw kierownicę i motocykl , zeby otworek w pompie (przez który widziałeś tłoczek) ,był najwyzszym miejscem układu . Bo możliwe , że gdy moto stoi pionowo , najwyższym miejscem jest właśnie śruba wężyka przy pompie . I tam może się zbierać powietrze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 (edytowane) ok zassalem plyn , ale mimo wszystko zadnego oporu na klamce , zupelnie nie ma cisnienia Edytowane 20 Sierpnia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Potrzebujesz dużą strzykawkę 100 ml i kawałek przezroczystego wężyka np. od akumulatora.Wężyk na poluzowany odpowietrznik i zassij płyn do strzykawki a następnie powoli przetłocz go poprzez zacisk do zbiorniczka na kierownicy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 nie dalem rady , mam strzykawke 500 ml i z calej sily dusilem Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 nie dalem rady , mam strzykawke 500 ml i z calej sily dusilemCzyli cosik się przytkało a może dźwignia nie pozwala n całkowite cofnięcie się tłoczka pompy? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 hehe, i pomyslec ze takie proste urzadzenie, a tyle z nim klopotu :icon_eek: Z tego co piszesz to albo tam uszczelniacza gumowego na tloczysku nie ma, albo faktycznie jest tak jak Piotr Dudek pisze - tloczek nie cofa sie i nie zaciaga przed siebie plynu. A probowales zdemontowac klamke i dusic paluchem na tloczysko, badz probowac numerow ze strzykawka ? Jak jest tam jakas regulacja klamki to moze jest zle ustawiona ? PS. Nie sciagales czasami tych gumowych uszczelniaczy ? Jezeli to zrobiles to kwestia czy sa dobrze pozakladane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 (edytowane) najpierw zmnienie gumki na tloczkach zacisku , bo przy jednym slychac jak wciskam klamke psss , co prawda plyn nie cieknie , ale zapowietrza mi to caly uklad. Edytowane 20 Sierpnia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Miałem podobną sytuację przy zmianie płynu w swojej pompie. Po wielu nieudanych kombinacjach okazało się że nie pomogła nawet wymiana tłoczka na nowy. Dopiero niechcący zauważylem że mam zatkany otworek odpowietrzjący bardzo małej średnicy pomiedzy cylindrem pompy, a zbiorniczkiem umieszczonym obok otworka większej średnicy służącego do normalnego poboru płynu ze zbiorniczka. Nie pomogło przedmuchiwanie. Przetkałem go drucikiem wyjętym ze splotu przewodu elektrycznego. Po zalaniu płynem klamka prawie natychmiast po kilku ruchach stawała sie twardsza.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Podłączę się do tematu - czy w pompie Grimeca pomiędzy tłoczkiem a dźwignią hamulca powinien być (lub może być) jakiś element pośredniczący? Jak tłoczek jest zabezpieczony przez wyjęciem? Przy próbie pompowania wywala płyn przez zbiorniczek - zatkany ten mały otworek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 tzn na zdjetym deklu i sprawnym ukladzie przy pompowaniu bedzie pryskac plynem ze zbiorniczka, co innego jesli uklad nie dziala.. zobacz pod gumka oslony tloczka czy niema pierscienia segera jak umnie Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 (edytowane) Całą pompę rozebrałem, nie ma zabezpieczenia tłoczka i miejsca na nie. Element pośredniczący pomiędzy tłoczkiem, a dźwignią znalazłem, układ zaczął działać, ale nadal jest problem - tłoczek posiada dwie uszczelki, w pozycji neutralnej dźwigni, jedna uszczelka wystaje za cylinderka. Dźwignia jest nieoryginalna, ale identyczna ze starą. Pompa niestety cieknie. Edytowane 21 Sierpnia 2008 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 nie moze zadna uszczelka wystawac. Albo bedziesz tam mial zabezp typu seger (jak wspomnial Nitomen), albo tloczek jest blokowany mala srubka wkrecona zwykle pomiedzy tymi dwoma gumowymi uszczelkami. Sprawdz czy nie ma tam nic takiego i czy ktos tego nie spatentowal np wkrecajac nieoryginalna, za krotka srube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 a nie lepiej kupic jakas uzywke z japonca ? co to za pompa , od czego to ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.