włochatyDR Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Myślałem o takim wiśniowym, naprawde czarna wsk mi się cholernie opatrzyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 wsk może być ciemno zielona, a rejestrujesz jako zabytek chyba po upływie 30 lat na żółte tablice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 A jak niewiem który to rocznik? Wiem ze to ta nowsza z tym mniejszym bakiem, wiec to bedzie 80siaty któryś. Panowie a jak można wypolerować pokrywy do takiego stopnia zeby się swieciły jak psu jajca? Wiec ze to bardzo pochłaniająca robota itd. ale warta efektu końcowego. A co myślicie o nowym cylindrze z tłokiem itd które chodza na allego za ok 100zł? Bedzię to chodzić czy lepiej uzywany i do szlifu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Jak chcesz mieć ładny efekt aluminium to są pasty polerskie do aluminium i kupisz je za pare zł, a tego cylka za stówke odradzam pojeździsz trochę i się wytrze tulejka lepiej dać oryginalny do szlifu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Panowie a co myślicie o tych nowych gaźnikach? Wytrzyma to troche? bo mój już jest tak rozjebany ze szok. Myślałem tez aby kupić nowy wał czy nowy korbwód i regeneracja wystraczy?? Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Gaźniki, które teraz są produkowane muszę pochwalić, ponieważ zaraz minie pół roku jak ja kupiłem taki gaźnik i nie miałem na nim żadnej awarii nawet go nie czyściłem i cały czas pali mi od 1-2 "kopa", a z tym wałem to lepiej chyba wymienić korbowód przy regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strumyck Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Właśnie dziś dobrałem się do silnika mojej starej WSKi. Nagar na głowicy, tłoku i cylindrze jest nieziemski. Można chyba używać innego oleju niż Miksol? Zastanawiam się czy konieczne jest rozpoławianie silnika skoro luz na korbie jest nie za duży?? Normalnie tłok może obracać się nieznacznie wokół osi (jakieś 2 mm w prawo i lewo) Tłok i szlif to konieczność ale reszty się obawiam. Tak czytając wasze posty poszukam tłoka ze starej produkcji, bo to co znalazłem to tylko to http://moto.allegro.pl/item615445675_tloki...m_tlok_wsk.html czy to 51.90 mm nada się na I szlif?? ewentualnie coś takiego http://moto.allegro.pl/item615725311_tlok_..._pierscien.html http://moto.allegro.pl/item617067328_wsk_1...ierscienie.html Co byście radzili?? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Jak już robisz to zrób też wał, wystarczy minimalny luz góra-dół i wsk po złozeniu bedzie dzwonić w niebo głosy. Wymien wszystkie łożyska itd. Co do tłoka, to słyszałem, ze aby mniej puchły itd to wygotowuje się go kilka razy w oleju, podobno cos pomaga, ale niewiem dokładnie. Poczekaj na pypek9, on napewno powie Ci coś więcej na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Najlepiej kupic tlok Almotu, a jezeli chcesz miec pewnosc to zmierz i wygotuj w oleju tak do 300 C nastepnie niech ostygnie, tylko normalnm tempem a nie szybkim :wink: i wowczas zmierz, jezeli jest wykonany z dobrego matarialu co almot wlasciwie gwarantuje powinien wrocic do wymiarow przed grzaniem, jezeli nie to robisz szlif na wymiar tloka po gotowaniu... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strumyck Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 zrobiłem remoncik :) szlif cylindra nowy tłok, regeneracja wału, wymienione łożyska + jedno dodatkowe. zmieniłem także łańcuszek sprzęgłowy. Odpaliłem i docieram na oleju micro, który mam nadzieję jest dobry (podobno jest) choć zapach spalin jest jak z pilarki a nie poczciwej WSKi na miksolu :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 wymienione łożyska + jedno dodatkowe. Nie załapałem. Wsadziłeś jakieś łożysko więcej jak było fabrycznie czy jak ? Ja też już kończę kapitałkę silnika s01. szlif cylindra, oryginalny tłok i pierścienie, nowa oryginalna kompletna skrzynia biegów,łożyska tuleje łańcuszki w sumie wszystko :] ciekawe tylko jak będzie to chodzić(o ile będzie) :D bo kasy wsadziłem już xxx :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strumyck Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Od strony iskrownika wyjąłem tulejkę, która była pomiędzy łożyskami (można ją też porozcinać na wymiar) i w to miejsce nabiłem jedno łożysko więcej, czyli w środek. Na osi korbowodu miałem minimalne wyżłobienia w miejscu łożysk. Z drugiej strony zmieniłem zimmera na węższy po to żeby łożysko ułożyło się chociaż częściowo w nie wyrobionym polu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Od strony iskrownika wyjąłem tulejkę, która była pomiędzy łożyskami (można ją też porozcinać na wymiar) i w to miejsce nabiłem jedno łożysko więcej, czyli w środek. Na osi korbowodu miałem minimalne wyżłobienia w miejscu łożysk. Z drugiej strony zmieniłem zimmera na węższy po to żeby łożysko ułożyło się chociaż częściowo w nie wyrobionym polu. A o preparatach typu Loctite nie słyszał kolega :icon_question: Przesuwanie łożysk da na pewno efekt, ale na bardzo krótko. Podparcie będzie jedynie na niewielkiej powierzchni (tej niezużytej) gniazda co w konsekwencji spowoduje jego szybkie rozbicie. W efekcie prędzej czy później zewnętrzny pierścień łożyska zacznie się przekręcać lub nawet obracać. Objawem tego będą wibracje i klekotanie z okolić wału. Prawidłowo należało zastosować klej do wklejania łożysk lub preparat typu Cer-metal do regeneracji gniazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strumyck Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Właśnie że nie słyszałem aż do dziś ?? Choć marka nie jest mi obca. Pomysł na dodatkowe łożysko był mechanika który naprawia takie motory od 40 lat. Choć kolega pewnie wie co mówi. :) Właśnie że nie słyszałem aż do dziś ?? Choć marka nie jest mi obca. Pomysł na dodatkowe łożysko był mechanika który naprawia takie motory od 40 lat. Choć kolega pewnie wie co mówi. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.