lechoo Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Witam,od jakiegos czasu kluczyk z wyraznym oporem wchodzi do stacyjki a sama stacyjka coraz ciezej sie obraca. Wyraznie czuc ze wszystkie mechanizmy w srodku sa suche. Jaki preparat polecilibyscie do nasmarowania calosci? Najlepiej cos w sprayu zeby mozna bylo psiknac do srodka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artusz Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Witam,od jakiegos czasu kluczyk z wyraznym oporem wchodzi do stacyjki a sama stacyjka coraz ciezej sie obraca. Wyraznie czuc ze wszystkie mechanizmy w srodku sa suche. Jaki preparat polecilibyscie do nasmarowania calosci? Najlepiej cos w sprayu zeby mozna bylo psiknac do srodka. Ja w swoim poprzednim motocyklu używałem WD-40, lecz na kilku formach spotkałem się z opinią, iż nie powinno się go używać do stacyjek. Ja używałem i nic strasznego się nie stało - no może poza tym, że przekręcała się prawie bezszelestnie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Teslanol albo inny preparat do konserwacji złącz elektrycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Ja do kazdej stacyjki uzywalem wd40 i zadnych problemow nie mialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roboi Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Stacyjki i żadnych innych zamków nie powinno się smarować /chyba że zamki cuchaldowe/. Substancje smarujące są tłuste i powodują że kurz który dostaje się do wkładki zaciera zapadki /wówczas albo zamek się nie przekręca albo można go przekręcić zwykłym śrubokrętem/. Innym powodem mówiącym za tym aby nie smarować wkładek jest to że środki smarująco penetrujące /opisany wyżej WD-40 czy np. Brunox/ w swojej recepturze zawiera substancje kwasowe które powodują korozję sprężynek zapadek we wkładce. Sposobem na poprawne działanie wkładek jest ich okresowe wymycie np. spirytus /dykta/. Specyfik wprowadzamy do wkładki za pomocą strzykawki 1 cm /bez igły/ - odczekujemy chwile - następnie wkładamy klucz i wykonujemy nim ruchy posuwisto zwrotne /bez przekręcania/ - na kluczu po krótkiej chwili zaobserwujemy rozpuszczony przez spirytus bród który wycieramy szmatką – czynność powtarzamy dozując spirytus aż klucz będzie czysty. Tą czynność powinno wykonywać się przynajmniej raz do roku zapewni to długą i bezproblemową obsługę zamków. Jest to sposób dość monotonny i długotrwały ale jedyny jeżeli nie chcemy wyciągać wkładki z zamka /stacyjki/. Jeżeli jednak ktoś upiera się przy swoim aby smarować może użyć do tego zwykłego odmrażacza /glikol + spirytus/. Substancja ta lepiej nadaje się do tego niż środki smarująco – penetrujące lecz i tak powoduje oblepianie zapadek kurzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Ja zawsze używałem WD40 i było git. Możesz zapodać tam jakiś szpray do elektryki, bazujący na silikonie.Albo umyć tak jak kolega wyżej pisał. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Witam!Podepnę się pod temat o stacyjkach.Z mojej stacyjki wypada kluczyk (zwykle na większych dziurach) - musze mieć go przymotanego do kierownicy.Czy w jakis sposób można to naprawić? Nowa wkładka do stacyjki?Czy pozostaje mi nic innego jak zakup nowej stacyjki lub męczenie się z tą.Pozdrawiam i z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartasarte Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 co do wd-40 to zgodze sie z roboiem, potrafi wyzrec cieniutkie sprezynki i wtedy dupa - nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 ooo a tego to nie wiedzialem... tak wiec odstawiam WD40, kupuje i wlewam spirytus :D :Dspiryt ma duzo pozytywnych wlasciwosci :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Witam!Podepnę się pod temat o stacyjkach.Z mojej stacyjki wypada kluczyk (zwykle na większych dziurach) - musze mieć go przymotanego do kierownicy.Czy w jakis sposób można to naprawić? Nowa wkładka do stacyjki?Czy pozostaje mi nic innego jak zakup nowej stacyjki lub męczenie się z tą.Pozdrawiam i z góry dzięki. Tez miałem ten problem ale w Suzuki GS500E. Wiele razy szukałem kluczyka na ulicy po wjechaniu w głeboką dziurę. Pomoże tylko wymiana wkładki. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Ja zaaplikowałem olej do smażenia, i nie było/nie ma żadnych problemów. Powodem było zablokowanie się stacyjki, nie miałem nic innego pod reką, tylko KUJAWSKI:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechoo Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Wielkie dzieki za odpowiedzi. Chcialem poprostu psiknac do srodka wd40 ale teraz jednak sprobuje ze spirytusem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaz Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Rok temu miałem po deszczu poważny problem ze stacyjką, staneła w miejscu i nic nie dało sie zrobić, kilka kropel oleju kujawskiego i do tej pory chodzi bez zarzutu, efekt natychmiastowy :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Stacyjki i żadnych innych zamków nie powinno się smarować /chyba że zamki cuchaldowe/. Substancje smarujące są tłuste i powodują że kurz który dostaje się do wkładki zaciera zapadki /wówczas albo zamek się nie przekręca albo można go przekręcić zwykłym śrubokrętem/. Innym powodem mówiącym za tym aby nie smarować wkładek jest to że środki smarująco penetrujące /opisany wyżej WD-40 czy np. Brunox/ w swojej recepturze zawiera substancje kwasowe które powodują korozję sprężynek zapadek we wkładce. Sposobem na poprawne działanie wkładek jest ich okresowe wymycie np. spirytus /dykta/. Specyfik wprowadzamy do wkładki za pomocą strzykawki 1 cm /bez igły/ - odczekujemy chwile - następnie wkładamy klucz i wykonujemy nim ruchy posuwisto zwrotne /bez przekręcania/ - na kluczu po krótkiej chwili zaobserwujemy rozpuszczony przez spirytus bród który wycieramy szmatką – czynność powtarzamy dozując spirytus aż klucz będzie czysty. Tą czynność powinno wykonywać się przynajmniej raz do roku zapewni to długą i bezproblemową obsługę zamków. Jest to sposób dość monotonny i długotrwały ale jedyny jeżeli nie chcemy wyciągać wkładki z zamka /stacyjki/. Jeżeli jednak ktoś upiera się przy swoim aby smarować może użyć do tego zwykłego odmrażacza /glikol + spirytus/. Substancja ta lepiej nadaje się do tego niż środki smarująco – penetrujące lecz i tak powoduje oblepianie zapadek kurzem. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0entry1100822 Na temat WD-40 kontra stacyjka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roboi Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Czytałem opinie i rady kolegów „fachowców” od zamków z linka podanego przez marcpol i …, no cóż wiedza, postępowanie i wieloletnie doświadczenie takich „fachowców” przysparza mi tylko klientów w zakładzie a tych nigdy za wiele :biggrin:. Krzyhoo – tak jak napisał gurim /wymiana wkładki/ lub dobry zakład ślusarski zajmujący się naprawami wkładek. Klucz wypada bo części zapadek już nie ma a część stoi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.