Skocz do zawartości

roboi

Forumowicze
  • Postów

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O roboi

  • Urodziny 08/31/1972

Osobiste

  • Motocykl
    XVS 1100, Junak M10
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Chełm

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia roboi

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Park w Krasnymstawie został przebudowany i z tego powodu impreza będzie podobno zorganizowana w miejscu dworca PKS /ale nie wiem na 100%/. Dokładne informacje na temat przebiegu imprezy http://www.chmielaki.pl/ Ciekawie zapowiada się sobota /koncert TSA/.
  2. Miałem taką kiere w swoim i pasowało git /oryginalne uchwyty/. Nie miałem też żadnych problemów z zawadzaniem o zbiornik. Co prawda wywaliłem ją bo się zgięła jak stopka Draga wlazła w glebę i było łup /bardzo cienka ścianka/. Według mnie pozycja jaką zajmuje jeździec za tą kierą jest troszkę męcząca na dłuższe trasy /ale to pewnie kwestia przyzwyczajenie/. Do lansu super.
  3. Czytałem opinie i rady kolegów „fachowców” od zamków z linka podanego przez marcpol i …, no cóż wiedza, postępowanie i wieloletnie doświadczenie takich „fachowców” przysparza mi tylko klientów w zakładzie a tych nigdy za wiele :biggrin:. Krzyhoo – tak jak napisał gurim /wymiana wkładki/ lub dobry zakład ślusarski zajmujący się naprawami wkładek. Klucz wypada bo części zapadek już nie ma a część stoi. Pozdrawiam
  4. Stacyjki i żadnych innych zamków nie powinno się smarować /chyba że zamki cuchaldowe/. Substancje smarujące są tłuste i powodują że kurz który dostaje się do wkładki zaciera zapadki /wówczas albo zamek się nie przekręca albo można go przekręcić zwykłym śrubokrętem/. Innym powodem mówiącym za tym aby nie smarować wkładek jest to że środki smarująco penetrujące /opisany wyżej WD-40 czy np. Brunox/ w swojej recepturze zawiera substancje kwasowe które powodują korozję sprężynek zapadek we wkładce. Sposobem na poprawne działanie wkładek jest ich okresowe wymycie np. spirytus /dykta/. Specyfik wprowadzamy do wkładki za pomocą strzykawki 1 cm /bez igły/ - odczekujemy chwile - następnie wkładamy klucz i wykonujemy nim ruchy posuwisto zwrotne /bez przekręcania/ - na kluczu po krótkiej chwili zaobserwujemy rozpuszczony przez spirytus bród który wycieramy szmatką – czynność powtarzamy dozując spirytus aż klucz będzie czysty. Tą czynność powinno wykonywać się przynajmniej raz do roku zapewni to długą i bezproblemową obsługę zamków. Jest to sposób dość monotonny i długotrwały ale jedyny jeżeli nie chcemy wyciągać wkładki z zamka /stacyjki/. Jeżeli jednak ktoś upiera się przy swoim aby smarować może użyć do tego zwykłego odmrażacza /glikol + spirytus/. Substancja ta lepiej nadaje się do tego niż środki smarująco – penetrujące lecz i tak powoduje oblepianie zapadek kurzem.
  5. Naukę jazdy zacząłem na dziadkowym Komarku 2352 - potem był Romet Kadet M780 - następnie Junak M10 - Junak M10+kosz WB1 - Dniepr MT 11 - BMW R80 - Dniepr /wydumka/ - przerwa - XVS 1100 Custom. W przyszłości - zachorowałem na Road Stara 1700 - może się ziści :icon_mrgreen: .
  6. Miałem w ten poniedziałek podobny przypadek - okazało się że jeden z gaźników wylazł z króćca ssącego. Poluzowała się śrubka obejmy na dziurach i wyskoczył. Zapalić w końcu zapalił tylko że było jeszcze słychać świst zasysanego lewego powietrza. Może u kolegi jest ten sam problem? Pozdrawiam
  7. Ja jeżdżę XVS'em w Modece model Montana czyli podobnej w stylu do tej z linku. Osobiście wali mnie czy kurtka pasuje czy nie pasuje do motocykla - mam się w niej czuć dobrze i ma spełniać moje oczekiwania. Dużo lat jeździłem w skórkach ale po przesiadce w szmatki już nie wrócę do skóry. Wybór oczywiście należy do Ciebie. Pozdrawiam
  8. A czy lusterka z roczników 02, 03, 04 maja identyczną długość i kształt ramienia jak w lusterkach z 06?
  9. Potrzebne jest mi lusterko do R1 z rocznika 2006, natomiast na rynku są dostępne z roczników wcześniejszych. Pytanie: Czy jest jakaś różnica pomiędzy lusterkami w R1 /mocowanie itp./, czy te z wcześniejszych roczników będą bez problemu pasować do tego z 2006?
  10. Mam wielki problem. Od 3 tygodni poszukuję opony na przód Dunlop K555 F 110/90-18. Dzwoniłem już chyba wszędzie. Sklepy internetowe mają owe oponki w swojej ofercie ale tylko na stronie a w rzeczywistości brak jest ich w magazynach. Tak więc z powodu braku towaru zmieniłem obiekt swoich poszukiwań. Tym razem padło na Metzeler ME 880 Marathon. Po 3 dniach poszukiwań okazało się że z tymi oponkami też jest podobny problem. Może ktoś z szanownych forumowiczów wie gdzie jedną z tych opon można nabyć od ręki. Sprawa jest o tyle paląca, że obecna oponka jest już prawie łysa a przegląd techniczny mam w pierwszych dniach lipca.
  11. Kręcę śruby kluczami Coval już jakieś półtora roku i twierdzę, że jak na swoją cenę są całkiem niezłe. Mam komplet płasko – oczkowy. Namówił mnie do nich kolega który jest mechanikiem i korzysta min. z kompletu nasadówek tej firmy /cytuję "Jak na twoje kręcenie to będą super"/. Zresztą jak powiedział mi owy kolega i renomowane klucze jak Baho można połamać co potwierdził pokazowym egzemplarzem. Jeżeli zaś chodzi o Honitona to słyszałem pozytywne opinie /też od kolegi mechanika/. W temacie pojawiła się jeszcze firma Neo Tools czyli półprofesjonalna albo jak kto woli profesjonalna linia Topexa – mam 3 klucze płaskie tej firmy i też są O.k. Osobiście chwalę sobie także klucze f-my Yato i Kuźnię.
  12. Jeżeli boisz się że uszkodzisz silnik to dorób do podnośnika takie ustrojstwo /zielonego koloru/ http://img216.imageshack.us/img216/8554/dsc9916dt2.jpg Zakładasz z jednej strony na ceownik a druga strona wykonana z wyściełanego gumą kątownika podchodzi pod ramę. Wysokość takiej przystawki musisz określić doświadczalnie. Motocykl stoi na tych przystawkach a dolna część silnika o nic nie zaczepia.
  13. Użytkuje te sakwy już 5 rok. Są wykonane z dobrej jakościowo skóry, szwy też są ok. Jedynym mankamentem tych sakw jest to że są duże i po naładowaniu ich wyglądają jak obwiesie. Jedna z nich załamuje się do środka i paski zamknięć zaczynają się łuszczyć /może to przez niedbałe użytkowanie/. Dołączam zdjęcie najbardziej sfatygowanej - oceń sam http://img220.imageshack.us/img220/2381/sakwaon6.jpg. W środku sakwy znajduje się mała przyszyta na stałe do tylnej ścianki saszetka materiałowa zapinana na suwak. Mogę tylko dodać że o wyrób ten wcale nie dbałem. Nigdy te sakwy nie widziały środka impregnującego. Czyściłem je tylko gąbką nasączoną wodą z mydłem.
  14. Dorobienie kluczyka jest od ręki, naprawa bębenka czy dorobienie kluczyka do bębenka zajmuje troszeczkę czasu i nie każdy zakład ślusarski się tym zajmuje. Czy jesteś pewien, że kluczyki które masz nie pasują do blokady? W poście http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...=0entry817868 opisałem najczęściej występującą przyczynę "awarii" wkładek i sposób w jaki sobie można z tym poradzić. Może najpierw wyeliminuj tę przyczynę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...