bolo28 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 WitamMam problem z ustawieniem składu mieszanki w hondzie ntv 650 revere z 1989r. Po ustawieniu pływaków w gaźnikach zgodnie z zaleceniem producenta (9,2 mm) i ustawieniu śruby regulacji wolnych obrotów (wykręcona o 2 obroty) motocykl nierówno pracuje na wolnych obrotach i czasami lekko strzela w tłumik. Dopiero wykręcenie śruby regulacji składu mieszanki w gaźniku przedniego cylindra o kolejne 2,5 obrotu poprawia pracę silnika. Wygląda na to, że mieszanka jest za bogata (świece też są trochę zakopcone). Pytanie tylko czy nie jest temu winien zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Przed regulacją pływaki były ustawione na jakieś 10-11 mm i silnik pracował równiej. Pływaki były ustawiane po odwróceniu gaźników o 180 stopni i swobodnym opadnięciu pływaka na zaworek iglicowy bez jego dociskania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 A może synchro gaźników pomoże? Poza tym - jakie były świece przed i po? Bo strzelanie to objaw zbyt ubogiej mieszanki, może rzeczywiście na nisko ustawiłeś poziom... Ale przede wszystkim zrób synchro. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 WitamMam problem z ustawieniem składu mieszanki w hondzie ntv 650 revere z 1989r. Po ustawieniu pływaków w gaźnikach zgodnie z zaleceniem producenta (9,2 mm) i ustawieniu śruby regulacji wolnych obrotów (wykręcona o 2 obroty) motocykl nierówno pracuje na wolnych obrotach i czasami lekko strzela w tłumik. Dopiero wykręcenie śruby regulacji składu mieszanki w gaźniku przedniego cylindra o kolejne 2,5 obrotu poprawia pracę silnika. Wygląda na to, że mieszanka jest za bogata (świece też są trochę zakopcone). Pytanie tylko czy nie jest temu winien zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Przed regulacją pływaki były ustawione na jakieś 10-11 mm i silnik pracował równiej. Pływaki były ustawiane po odwróceniu gaźników o 180 stopni i swobodnym opadnięciu pływaka na zaworek iglicowy bez jego dociskania.Jeżeli były ustawione na 9mm tzn. że wszystko było ok. W manualu podana jest wartość z tolerancją +/- 1mm.Problem polega na ustawieniu składu mieszanki na wolnych obrotach. Wartości podane przez producenta należy traktować jako orientacyjne i trzeba to ustawić na wakuometrach lub innych przyrządach pomiarowych. Poza tym sprawdź połączenie gaźników z króćcami ssącymi bo może coś tam jest nieszczelnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 (edytowane) Mieszanka jest za bogata. Kiedy wykręcam śrubę regulacji obrotów o 4,5 obrotu w jednym z gaźników (w manualu podają 2 obroty) czyli mieszanka zostaje zubożona silnik pracuje równiej. Poza tym świece są nieco okopcone a strzelanie w tłumik to objaw za bogatej ponoć mieszanki. Przed ustawianiem pływaków ich wysokość ustawiona była na 10-11 mm czyli za dużo (za niski poziom paliwa w porównaniu z zaleceniami producenta). Sprawdzę jeszcze poziom paliwa w gaźnikach podłączają do króćca spustowego paliwa przezroczysty wężyk i napełniając gaźniki. Może coś nie tak z zaworkami zamykanymi przez pływaki. Czy pływak podczas ustawiania jego poziomu powinien swobodnie opadać na te zaworki, czy też trzeba go jakoś docisnąć? Gdyby były nieszczelności na króćcach, mieszanka raczej powinna być zbyt uboga.Co do synchro, które było robione, to nie poprawia ono składu mieszanki a jedynie wyrównuje ilość mieszanki zasysaną do obydwu cylindrów a przynajmniej podciśnienie z jakim zasysana jest ta mieszanka. Edytowane 31 Lipca 2008 przez bolo28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Po ustawieniu pływaków w gaźnikach zgodnie z zaleceniem producenta (9,2 mm) i ustawieniu śruby regulacji wolnych obrotów (wykręcona o 2 obroty) motocykl nierówno pracuje na wolnych obrotach i czasami lekko strzela w tłumik. .....Co do synchro, które było robione, to nie poprawia ono składu mieszanki a jedynie wyrównuje ilość mieszanki zasysaną do obydwu cylindrów a przynajmniej podciśnienie z jakim zasysana jest ta mieszanka.No patrz, to ja widziałem motocykle co na innych zasadach pracują, gdzie nierówne wolne obroty najszybciej się poprawia synchrem gaźników. Ale co ja tam wiem, najwyraźniej...... No ale, albo masz specjalne moto, albo coś nie tak opisałeś. Powodzenia w naprawie. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 No patrz, to ja widziałem motocykle co na innych zasadach pracują, gdzie nierówne wolne obroty najszybciej się poprawia synchrem gaźników. Ale co ja tam wiem, najwyraźniej...... Niestety synchronizacja niewiele pomogła, dalej chodzi nierówno na wolnych obrotach i "pyrka" w tłumik.no cóż najwyraźniej wszystko już wiesz Nie byłoby mnie tutaj gdybym wiedział. Spotkałem się z opinią, że strzelanie w tłumik jest objawem zbyt bogatej mieszanki a w gaźnik zbyt ubogiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Niestety synchronizacja niewiele pomogła, dalej chodzi nierówno na wolnych obrotach i "pyrka" w tłumik. Nie byłoby mnie tutaj gdybym wiedział. Spotkałem się z opinią, że strzelanie w tłumik jest objawem zbyt bogatej mieszanki a w gaźnik zbyt ubogiej. Mnie się wydaje że dobrze kombinujesz, skoro masz za bogatą mieszankę, a po dokręceniu regulacji poprawia się praca silnika to nie powinieneś się zbyt sugerować serwisówką. Jeśli po regulacji moto pracuje lepiej, nie prycha w kominie, a świeca ma odpowiedni kolor znaczy że wyregulowałeś gaźniki :icon_mrgreen: Ale i tak przy jeździe i schodzeniu z obrotów ciężko jest żeby to moto nie prychało, ma taki krótki wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 jestes pewny, ze wykrecanie sruby skladu mieszanki powoduje jej zubozenie?pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Nie jestem do końca pewny, tak gdzieś słyszałem. Okazuje się, że przy mniejszym wykręceniu śruby gaźnika przedniego cylindra (3/4 obrotu) silnik pracuje równo ale dalej prycha w tłumik. Może faktycznie trzebaby jeszcze raz zrobić synchro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Nie jestem do końca pewny, tak gdzieś słyszałem. Okazuje się, że przy mniejszym wykręceniu śruby gaźnika przedniego cylindra (3/4 obrotu) silnik pracuje równo ale dalej prycha w tłumik. Może faktycznie trzebaby jeszcze raz zrobić synchro synchro ma sie nijak do strzalow w tlumiksprawdz szczelnosc kolektorow wydechowych i samego tlumika czy nie jest dziurawypozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Posprawdzam szczelność tłumika i może wymienię uszczelki kolektorów wydechowych. Dzięki za rady.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Mieszanka jest za bogata. Kiedy wykręcam śrubę regulacji obrotów o 4,5 obrotu w jednym z gaźników (w manualu podają 2 obroty) czyli mieszanka zostaje zubożona silnik pracuje równiej. Odwrotnie, w tym gaćniku wykręcając wzbogacasz. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 (edytowane) Synchro potrzebne jest po kazdej ingerencji w układ zasilania.. Teoretycznie. :biggrin: Zwróc uwagę że moto które ma rozregulowane gaźniki coraz częsciej kicha w gaźnik lub wydech lub w oba razem. Im dłużej tak jeździ tym bardziej kicha, przychodzi synchronizacja i moto przestaj kichać w cokolowiek.Tak mialem w różnych sprzętach. Ostatnio w GS500E z kurierki. Niby chodziło na wolnych, niby wszytko ok ale było słychać że co kilka obrótów "gubi zapłon" czyli poprostu pluje w wydech delikatnie. A potrafila tez kichnąc w gaźnik. Wiedz że dane z książki nie zawsze mają pokrycie w rzeczywistości. kiedyś robiłem gaźniki w swej RF600R i wg. ustawień z książki moto kręciło z wielkim bólem 6-7 tys RPM, a powinna kręcić 15.500RPM do odcięcia. Ustawilem po swojemu skład mieszanki i było git. Róznica była minimum 1 obrót więcej niż podane. Edytowane 1 Sierpnia 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT 80 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 A jesteście pewni, że zalecenia producenta są aktualne w 19 letnim motocyklu?? Wydaje mi się, że w tym wypadku regulacja gaźników powinna się odbyć na hamowni lub z analizatorem spalin. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie :icon_mrgreen: P.S u mnie synchro i ustawienie wg swerwisówki nic nie zmieniło. Nadal lubi strzelić w rurę i ma apetyt na paliwko ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Odwrotnie, w tym gaćniku wykręcając wzbogacasz. PawelJesteś pewien, że tak jest? To by się nawet zgadzało bo jak wkręcę to świeca jakby jaśniejsza a i zauważyłem ostatnio, że moto lepiej chodzi kiedy śrubę ma bardzie wkręconą w gaźniku przedniego cylindra. Jak sprawdzić szczelność na króćcach ssących? Gdzieś wyczytałem, że podczas pracy silnika smaruje się pędzelkiem zamurzonym w benzynie króćce ssące i jeśli zmieniają się obroty znaczy, że są nieszczelności. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i rady. Zrobię jeszcze raz synchronizację gaźników, może to pomoże.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.