Skocz do zawartości

Problem z ustawieniem składu mieszanki Honda NTV 650 Revere


bolo28
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z ustawieniem składu mieszanki w hondzie ntv 650 revere z 1989r. Po ustawieniu pływaków w gaźnikach zgodnie z zaleceniem producenta (9,2 mm) i ustawieniu śruby regulacji wolnych obrotów (wykręcona o 2 obroty) motocykl nierówno pracuje na wolnych obrotach i czasami lekko strzela w tłumik. Dopiero wykręcenie śruby regulacji składu mieszanki w gaźniku przedniego cylindra o kolejne 2,5 obrotu poprawia pracę silnika. Wygląda na to, że mieszanka jest za bogata (świece też są trochę zakopcone). Pytanie tylko czy nie jest temu winien zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Przed regulacją pływaki były ustawione na jakieś 10-11 mm i silnik pracował równiej. Pływaki były ustawiane po odwróceniu gaźników o 180 stopni i swobodnym opadnięciu pływaka na zaworek iglicowy bez jego dociskania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może synchro gaźników pomoże? Poza tym - jakie były świece przed i po? Bo strzelanie to objaw zbyt ubogiej mieszanki, może rzeczywiście na nisko ustawiłeś poziom...

 

Ale przede wszystkim zrób synchro.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z ustawieniem składu mieszanki w hondzie ntv 650 revere z 1989r. Po ustawieniu pływaków w gaźnikach zgodnie z zaleceniem producenta (9,2 mm) i ustawieniu śruby regulacji wolnych obrotów (wykręcona o 2 obroty) motocykl nierówno pracuje na wolnych obrotach i czasami lekko strzela w tłumik. Dopiero wykręcenie śruby regulacji składu mieszanki w gaźniku przedniego cylindra o kolejne 2,5 obrotu poprawia pracę silnika. Wygląda na to, że mieszanka jest za bogata (świece też są trochę zakopcone). Pytanie tylko czy nie jest temu winien zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Przed regulacją pływaki były ustawione na jakieś 10-11 mm i silnik pracował równiej. Pływaki były ustawiane po odwróceniu gaźników o 180 stopni i swobodnym opadnięciu pływaka na zaworek iglicowy bez jego dociskania.

Jeżeli były ustawione na 9mm tzn. że wszystko było ok. W manualu podana jest wartość z tolerancją +/- 1mm.

Problem polega na ustawieniu składu mieszanki na wolnych obrotach. Wartości podane przez producenta należy traktować jako orientacyjne i trzeba to ustawić na wakuometrach lub innych przyrządach pomiarowych. Poza tym sprawdź połączenie gaźników z króćcami ssącymi bo może coś tam jest nieszczelnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka jest za bogata. Kiedy wykręcam śrubę regulacji obrotów o 4,5 obrotu w jednym z gaźników (w manualu podają 2 obroty) czyli mieszanka zostaje zubożona silnik pracuje równiej. Poza tym świece są nieco okopcone a strzelanie w tłumik to objaw za bogatej ponoć mieszanki. Przed ustawianiem pływaków ich wysokość ustawiona była na 10-11 mm czyli za dużo (za niski poziom paliwa w porównaniu z zaleceniami producenta). Sprawdzę jeszcze poziom paliwa w gaźnikach podłączają do króćca spustowego paliwa przezroczysty wężyk i napełniając gaźniki. Może coś nie tak z zaworkami zamykanymi przez pływaki. Czy pływak podczas ustawiania jego poziomu powinien swobodnie opadać na te zaworki, czy też trzeba go jakoś docisnąć? Gdyby były nieszczelności na króćcach, mieszanka raczej powinna być zbyt uboga.

Co do synchro, które było robione, to nie poprawia ono składu mieszanki a jedynie wyrównuje ilość mieszanki zasysaną do obydwu cylindrów a przynajmniej podciśnienie z jakim zasysana jest ta mieszanka.

Edytowane przez bolo28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniu pływaków w gaźnikach zgodnie z zaleceniem producenta (9,2 mm) i ustawieniu śruby regulacji wolnych obrotów (wykręcona o 2 obroty) motocykl nierówno pracuje na wolnych obrotach i czasami lekko strzela w tłumik. .....

Co do synchro, które było robione, to nie poprawia ono składu mieszanki a jedynie wyrównuje ilość mieszanki zasysaną do obydwu cylindrów a przynajmniej podciśnienie z jakim zasysana jest ta mieszanka.

No patrz, to ja widziałem motocykle co na innych zasadach pracują, gdzie nierówne wolne obroty najszybciej się poprawia synchrem gaźników. Ale co ja tam wiem, najwyraźniej......

 

No ale, albo masz specjalne moto, albo coś nie tak opisałeś.

 

Powodzenia w naprawie.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz, to ja widziałem motocykle co na innych zasadach pracują, gdzie nierówne wolne obroty najszybciej się poprawia synchrem gaźników. Ale co ja tam wiem, najwyraźniej......
Niestety synchronizacja niewiele pomogła, dalej chodzi nierówno na wolnych obrotach i "pyrka" w tłumik.
no cóż najwyraźniej wszystko już wiesz
Nie byłoby mnie tutaj gdybym wiedział. Spotkałem się z opinią, że strzelanie w tłumik jest objawem zbyt bogatej mieszanki a w gaźnik zbyt ubogiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety synchronizacja niewiele pomogła, dalej chodzi nierówno na wolnych obrotach i "pyrka" w tłumik.

Nie byłoby mnie tutaj gdybym wiedział. Spotkałem się z opinią, że strzelanie w tłumik jest objawem zbyt bogatej mieszanki a w gaźnik zbyt ubogiej.

 

Mnie się wydaje że dobrze kombinujesz, skoro masz za bogatą mieszankę, a po dokręceniu regulacji poprawia się praca silnika to nie powinieneś się zbyt sugerować serwisówką. Jeśli po regulacji moto pracuje lepiej, nie prycha w kominie, a świeca ma odpowiedni kolor znaczy że wyregulowałeś gaźniki :icon_mrgreen:

 

Ale i tak przy jeździe i schodzeniu z obrotów ciężko jest żeby to moto nie prychało, ma taki krótki wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem do końca pewny, tak gdzieś słyszałem. Okazuje się, że przy mniejszym wykręceniu śruby gaźnika przedniego cylindra (3/4 obrotu) silnik pracuje równo ale dalej prycha w tłumik. Może faktycznie trzebaby jeszcze raz zrobić synchro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem do końca pewny, tak gdzieś słyszałem. Okazuje się, że przy mniejszym wykręceniu śruby gaźnika przedniego cylindra (3/4 obrotu) silnik pracuje równo ale dalej prycha w tłumik. Może faktycznie trzebaby jeszcze raz zrobić synchro

 

synchro ma sie nijak do strzalow w tlumik

sprawdz szczelnosc kolektorow wydechowych i samego tlumika czy nie jest dziurawy

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka jest za bogata. Kiedy wykręcam śrubę regulacji obrotów o 4,5 obrotu w jednym z gaźników (w manualu podają 2 obroty) czyli mieszanka zostaje zubożona silnik pracuje równiej.

 

Odwrotnie, w tym gaćniku wykręcając wzbogacasz.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro potrzebne jest po kazdej ingerencji w układ zasilania.. Teoretycznie. :biggrin:

 

Zwróc uwagę że moto które ma rozregulowane gaźniki coraz częsciej kicha w gaźnik lub wydech lub w oba razem. Im dłużej tak jeździ tym bardziej kicha, przychodzi synchronizacja i moto przestaj kichać w cokolowiek.

Tak mialem w różnych sprzętach. Ostatnio w GS500E z kurierki. Niby chodziło na wolnych, niby wszytko ok ale było słychać że co kilka obrótów "gubi zapłon" czyli poprostu pluje w wydech delikatnie. A potrafila tez kichnąc w gaźnik.

 

Wiedz że dane z książki nie zawsze mają pokrycie w rzeczywistości. kiedyś robiłem gaźniki w swej RF600R i wg. ustawień z książki moto kręciło z wielkim bólem 6-7 tys RPM, a powinna kręcić 15.500RPM do odcięcia. Ustawilem po swojemu skład mieszanki i było git. Róznica była minimum 1 obrót więcej niż podane.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteście pewni, że zalecenia producenta są aktualne w 19 letnim motocyklu?? Wydaje mi się, że w tym wypadku regulacja gaźników powinna się odbyć na hamowni lub z analizatorem spalin. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie :icon_mrgreen:

 

P.S u mnie synchro i ustawienie wg swerwisówki nic nie zmieniło. Nadal lubi strzelić w rurę i ma apetyt na paliwko ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotnie, w tym gaćniku wykręcając wzbogacasz.

 

Pawel

Jesteś pewien, że tak jest? To by się nawet zgadzało bo jak wkręcę to świeca jakby jaśniejsza a i zauważyłem ostatnio, że moto lepiej chodzi kiedy śrubę ma bardzie wkręconą w gaźniku przedniego cylindra.

 

Jak sprawdzić szczelność na króćcach ssących? Gdzieś wyczytałem, że podczas pracy silnika smaruje się pędzelkiem zamurzonym w benzynie króćce ssące i jeśli zmieniają się obroty znaczy, że są nieszczelności.

 

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i rady. Zrobię jeszcze raz synchronizację gaźników, może to pomoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...