Skocz do zawartości

rozładowuje sie akumulator:(((( Pomocy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmmmm Masowanie Reglera niewiem czy oto chodzi ale tam jest ta kostka którą sie wpina w regler i obok tej kostki wychodzi taki przewó który sie podpina na rame czy to oto chodziło bo jak oto to odkreciłem to przeczyscilem i tyle a jak mam cos wiecej sprawdzić to prosze o podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmm Masowanie Reglera niewiem czy oto chodzi ale tam jest ta kostka którą sie wpina w regler i obok tej kostki wychodzi taki przewó który sie podpina na rame czy to oto chodziło bo jak oto to odkreciłem to przeczyscilem i tyle a jak mam cos wiecej sprawdzić to prosze o podpowiedz.

A moze przekaznik rozrusznika kradnie prad ja tak mialem w moim suzuki pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaką masz tą cebrę ale w F4 przy włączonych wszystkich światłach łącznie z długimi i przy 5 tys obrotach ładowanie na akku powinno wynosić 15,5V

Zmierz też rezystancję między wszystkimi wejściami na alternator w regulatorze. Jeśli ta jest między 0,1-1 Ohm to jest ok (będzie w granicach 0,5 Ohm) Inaczej masz przebicie w regulatorze i będzie rozładowywać akku zamiast ładować. Tak samo będzie jeśli któryś z pinów wtyczki regulatora nie łączy. Miernik pokaże ci może prawidłowe napięcie ale akumulator i tak się nie będzie ładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, choc mam wrazenie ze dopiero to komus pisalem.

Rozpinasz wtyczke laczaca altek z reglem, uruchamiasz silnik, miernik ustawiasz na napiecie zmienne do 200V i mierzysz parami 3 przewody wychodzace z altka 1+2, 2+3, 3+1. Przy 5 tys obr powinno ci pokazac na kazdej parze od 70 do 90V zmiennego. Nie ma znaczenia ile, tylko zeby bylo rowno na wszystkich parach. Jezeli ktoras z par daje zdecydowanie nizej np 30V to masz problem ze statorem. Oprocz tego dla pewnosci mozesz sprawdzic czy wszystkie pary maja przejscie miedzy nimi i czy nie ma przebicia na mase z zadnego z przewodow altka ( skala Ohmomierza ).

Jezeli tu wszystko jest dobrze to wskazuje to na pad regla, albo instalacji go zasilajacej. Dlatego napisalem ci o sprawdzeniu masowania regla

Mozna regla rowniez sprawdzic, ale to jest w serwisowce jak. Mozesz rowniez zastosowac sposob kol Bimbaka, jednak jesli altek dobrze pokazuje to na 99% regler padl.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Moderatorze Adamie M jak widac w tym poscie pisałem ze juz mierzyłem te kabelki z alternatora wiec nie wiem po co mam je jeszcze raz mierzyć nawet wypisałem wartosci, po drugie jak juz tez z reszta pisałem regulator wsadziłm do innej CBR i Hodziła bez problemu . Wiec nieiwem po co te rady jak i mówienie ze to regulator napiecia;(? BEZ SENSU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci juz pisalem ze cos zle mierzyles, jezeli dalej nie masz ladowania.

Dlatego podalem ci co dodatkowo masz zmierzyc zeby wylapac ew uszkodzenie.

Jezeli tak jak piszesz alternator jest dobry, regler tez a z reglera wychodzi ci 6 V ( ciekawe jak ten pomiar zrobiles ?) to znaczy ze cuda sie po prostu dzieja ...

Ten regulator zalozyles do motocykla kolegi i skad wiesz ze dobrze dzialal ? Zmierzyles ladowanie czy tylko sprawdziles ze jezdzi ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

easyrider ... to co pisałeś wcześniej ewindentnie wskazuje albo na alternator albo na regulator. Tutaj jakiejś wielkiej filozofii nie ma. Pare dni temu walczyliśmy z kolegą z ładowaniem przy jego SC33, nie ładowało akumulatora i w trakcie jazdy na światła rozładowywał się. Alteronator ok, regulator ok. Rozebraliśmy wtyczkę regulatora i okazało się że winne było jedno słabo łączące złącze w tej wtyczce. Poprawilismy to i wszystko działa jak powinno. Ja się będę nadal upierał że masz coś zregulatorem lub coś z jego podłączeniem. To że hodna chodzi na regulatorze kolegi to tez nic nadzywczajnego, pytanie tylko czy mierzyłeś prąd jaki idzie na akumulator z tego regulatora? - bo tego nie napisałeś. Jesli oczekujesz pomocy na forum musisz wyczerpująco opisywać swoje problemy.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Bimbak, bardzo możliwe, że nie ma gdzieś dobrego styku. Posprawdzałbym też prostownik alternatora. Regulator napięcia może być dobry a zwalony prostownik. Zmierz czy alternator daje napięcie prądu stałego czy przemiennego i jakie wartości napięcia (stałego i przemiennego). Oczywiście pomiar za prostownikiem a nawet za regulatorem, nie bezpośrednio na uzwojeniach alternatora. Jeśli sporo przemiennego, to stawiałbym na prostownik.

 

Magnesy stałe w urządzenia służących do wytwarzania prądu są charakterystyczne dla prądnic i jeżeli mają jeszcze komutator powinny bez prostownika dawać prąd stały aczkolwiek nie do końca wygładzony. Jeżeli motocykl ma prądnicę, silnik powinien móc pracować bez akumulatora (oczywiście odpalony "na popych").

Pozdrawiam

Edytowane przez bolo28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sprawdzilem napięcie na alternatorze i każdy ze zwoi miał przy 5 tys obrotow od 50 -60 V puźniej sprawdziłem jaka wartość wychodzi z Reglera i wyszło ze jest to około 6V . CZy to na 100% regler czy moze alternator?

Zdecyduj się i napisz dokładnie jaki napięcie masz na poszczególnych fazach bo jeżeli na jednej masz 50V z na innej 60V to altek jest do dupy.

Na każdej fazie bez obciążenia powinno być takie samo napięcie np 72V-72V-72V

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...