easyrider Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Hmmmmm Masowanie Reglera niewiem czy oto chodzi ale tam jest ta kostka którą sie wpina w regler i obok tej kostki wychodzi taki przewó który sie podpina na rame czy to oto chodziło bo jak oto to odkreciłem to przeczyscilem i tyle a jak mam cos wiecej sprawdzić to prosze o podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 A może masz jakiegoś złodzieja prądu? Rozładowuje Ci aku na postoju? Sprawdzałeś rezystancje między plusem a masą?Ale nawet przy złodzieju miałbyś ładowanie powyżej 13V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Czy masz miernik wielofunkcyjny ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek 37 Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Hmmmmm Masowanie Reglera niewiem czy oto chodzi ale tam jest ta kostka którą sie wpina w regler i obok tej kostki wychodzi taki przewó który sie podpina na rame czy to oto chodziło bo jak oto to odkreciłem to przeczyscilem i tyle a jak mam cos wiecej sprawdzić to prosze o podpowiedz.A moze przekaznik rozrusznika kradnie prad ja tak mialem w moim suzuki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easyrider Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 tak mam miernik wielofunkcyjny. Co mam pomierzyć? oprócz tego co mierzyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easyrider Opublikowano 8 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 CZy jest tu ktoś kompetentny który udzielił by mi paru rad? Bo co niektórzy kazali mi już kupować rózne czesci a okazało sie ze to nie to:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 nie wiem jaką masz tą cebrę ale w F4 przy włączonych wszystkich światłach łącznie z długimi i przy 5 tys obrotach ładowanie na akku powinno wynosić 15,5VZmierz też rezystancję między wszystkimi wejściami na alternator w regulatorze. Jeśli ta jest między 0,1-1 Ohm to jest ok (będzie w granicach 0,5 Ohm) Inaczej masz przebicie w regulatorze i będzie rozładowywać akku zamiast ładować. Tak samo będzie jeśli któryś z pinów wtyczki regulatora nie łączy. Miernik pokaże ci może prawidłowe napięcie ale akumulator i tak się nie będzie ładować. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 No dobra, choc mam wrazenie ze dopiero to komus pisalem.Rozpinasz wtyczke laczaca altek z reglem, uruchamiasz silnik, miernik ustawiasz na napiecie zmienne do 200V i mierzysz parami 3 przewody wychodzace z altka 1+2, 2+3, 3+1. Przy 5 tys obr powinno ci pokazac na kazdej parze od 70 do 90V zmiennego. Nie ma znaczenia ile, tylko zeby bylo rowno na wszystkich parach. Jezeli ktoras z par daje zdecydowanie nizej np 30V to masz problem ze statorem. Oprocz tego dla pewnosci mozesz sprawdzic czy wszystkie pary maja przejscie miedzy nimi i czy nie ma przebicia na mase z zadnego z przewodow altka ( skala Ohmomierza ).Jezeli tu wszystko jest dobrze to wskazuje to na pad regla, albo instalacji go zasilajacej. Dlatego napisalem ci o sprawdzeniu masowania reglaMozna regla rowniez sprawdzic, ale to jest w serwisowce jak. Mozesz rowniez zastosowac sposob kol Bimbaka, jednak jesli altek dobrze pokazuje to na 99% regler padl. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easyrider Opublikowano 11 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 Panie Moderatorze Adamie M jak widac w tym poscie pisałem ze juz mierzyłem te kabelki z alternatora wiec nie wiem po co mam je jeszcze raz mierzyć nawet wypisałem wartosci, po drugie jak juz tez z reszta pisałem regulator wsadziłm do innej CBR i Hodziła bez problemu . Wiec nieiwem po co te rady jak i mówienie ze to regulator napiecia;(? BEZ SENSU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 A ja ci juz pisalem ze cos zle mierzyles, jezeli dalej nie masz ladowania.Dlatego podalem ci co dodatkowo masz zmierzyc zeby wylapac ew uszkodzenie.Jezeli tak jak piszesz alternator jest dobry, regler tez a z reglera wychodzi ci 6 V ( ciekawe jak ten pomiar zrobiles ?) to znaczy ze cuda sie po prostu dzieja ...Ten regulator zalozyles do motocykla kolegi i skad wiesz ze dobrze dzialal ? Zmierzyles ladowanie czy tylko sprawdziles ze jezdzi ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 (edytowane) easyrider ... to co pisałeś wcześniej ewindentnie wskazuje albo na alternator albo na regulator. Tutaj jakiejś wielkiej filozofii nie ma. Pare dni temu walczyliśmy z kolegą z ładowaniem przy jego SC33, nie ładowało akumulatora i w trakcie jazdy na światła rozładowywał się. Alteronator ok, regulator ok. Rozebraliśmy wtyczkę regulatora i okazało się że winne było jedno słabo łączące złącze w tej wtyczce. Poprawilismy to i wszystko działa jak powinno. Ja się będę nadal upierał że masz coś zregulatorem lub coś z jego podłączeniem. To że hodna chodzi na regulatorze kolegi to tez nic nadzywczajnego, pytanie tylko czy mierzyłeś prąd jaki idzie na akumulator z tego regulatora? - bo tego nie napisałeś. Jesli oczekujesz pomocy na forum musisz wyczerpująco opisywać swoje problemy. Edytowane 12 Września 2008 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 (edytowane) Tak jak napisał Bimbak, bardzo możliwe, że nie ma gdzieś dobrego styku. Posprawdzałbym też prostownik alternatora. Regulator napięcia może być dobry a zwalony prostownik. Zmierz czy alternator daje napięcie prądu stałego czy przemiennego i jakie wartości napięcia (stałego i przemiennego). Oczywiście pomiar za prostownikiem a nawet za regulatorem, nie bezpośrednio na uzwojeniach alternatora. Jeśli sporo przemiennego, to stawiałbym na prostownik. Magnesy stałe w urządzenia służących do wytwarzania prądu są charakterystyczne dla prądnic i jeżeli mają jeszcze komutator powinny bez prostownika dawać prąd stały aczkolwiek nie do końca wygładzony. Jeżeli motocykl ma prądnicę, silnik powinien móc pracować bez akumulatora (oczywiście odpalony "na popych"). Pozdrawiam Edytowane 12 Września 2008 przez bolo28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Niedawno sprawdzilem napięcie na alternatorze i każdy ze zwoi miał przy 5 tys obrotow od 50 -60 V puźniej sprawdziłem jaka wartość wychodzi z Reglera i wyszło ze jest to około 6V . CZy to na 100% regler czy moze alternator?Zdecyduj się i napisz dokładnie jaki napięcie masz na poszczególnych fazach bo jeżeli na jednej masz 50V z na innej 60V to altek jest do dupy.Na każdej fazie bez obciążenia powinno być takie samo napięcie np 72V-72V-72V Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Bolo, wiekszosc japonii ma altek samowzbudny z rotorem na magnesach stalych i reglerem skladajacym sie z prostownika i regulatora napiecia wyrzuconym poza alternator.O takim systemie tutaj mowimy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.