tnt1200 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 (edytowane) Szukalem podobnego tematu ale nie znalazlem.A wiec - w drz 400km temu zalany zostal olej - 4T Silkolene Comp 4 Motor Oil - 10w40.Na pudelki napisane jest : synthetic ester technology.Czy jest to pelny syntetyk? Z racji tego ze nie mam oleju w razie potrzeby zrobienia dolewki - a w poblizu mojego miejsca zamieszkania nie ma wiekszego sklepu moto zadzwonilem do sklepu ktory znalazlem na polskiej stronce fuchs'a (silkolene) - na pytanie czy maja taki olej dostepny, tam spytali sie czy ten olej jest z Anglii, odpiwiedzialem ze tak. Powiedzieli mi ze to nie jest pelny syntetyk tylko polsyntetyk - i nie maja go w sprzedazy, jest tylko jego odpowiednik ( firmy sie zlaczyly i zmienialy nazwe czy cos?) ktory moge bez obaw brac i lac - i jest to - to samo, polsyntetyk: SILKOLENE SUPER 410W-40 I teraz moje pytanie, jak to jest? syntetyk czy polsyntetyk? Czy moge kupic i dolewac w razie potrzeby ten olej ? ( mieszac Super 4 z Comp 4?) Czy lepiej kupic inny olej ( troche sie mija z celem bo wiem ze na pewno byl wymieniany niedawno) ? Jesli tak to jaki? Polsyntetyk? Pozdrawiam ! ps. dodaje stronki ze zdjeciami:comp: http://www.opieoils.co.uk/p-785-silkolene-...otorcycles.aspxsuper: http://www.opieoils.co.uk/p-846-silkolene-...otorcycles.aspx Edytowane 15 Lipca 2008 przez tnt1200 Cytuj https://www.bikepics.com/members/tnt1200/00vtr1000/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo_mo Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Syntetyk i półsyntetyk można bez problemu mieszać, więc jak nie chcesz na razie wymieniać to możesz śmiało dolać syntetyka.Najlepszym rozwiązaniem będzie natomiast wymiana oleju na docelowy dobry (np. Motul, Castrol, Midland). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tnt1200 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Hmm raczej nie chcialbym mieszac syntetyka( o ile comp4 jest syntetykiem) z polsyntetykiem.Chodzi mi bardziej o wyjasnienie jak to jest z tymi nazwami i opisami, podobno to samo a jednak mam watpliwosci. Czy bede mogl bez obaw robic ewentualna dolewke ( dolewac super 4 do comp 4). Cytuj https://www.bikepics.com/members/tnt1200/00vtr1000/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo_mo Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 4T Silkolene Comp 4 Motor Oil - 10w40 - to full syntetykTutaj masz trochę info i zdjęć pojemnika:INFO Silkolene Super 4 10W-40 - to półsyntetykTutaj masz opis i zdjęcia:INFO2 Mimo, że klasy lepkości te same to są różne oleje. Jeżeli nie chcesz mieszać syntetyka z półsyntetykiem to nie możesz robić takiej dolewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 czy może mi ktoś wytłumaczyć jaka jest różnica pomiędzy motulem 5000 a 5100 ? obydwa są 10W40pozdro pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 (edytowane) 4T Silkolene Comp 4 Motor Oil - 10w40 - to full syntetykTutaj masz trochę info i zdjęć pojemnika:INFO Silkolene Super 4 10W-40 - to półsyntetykTutaj masz opis i zdjęcia:INFO2 Mimo, że klasy lepkości te same to są różne oleje. Jeżeli nie chcesz mieszać syntetyka z półsyntetykiem to nie możesz robić takiej dolewki. Pierwszy raz słyszę, że można według Ciebie mieszać full syntetyk z pół syntetykiem ;) Przecież jak zalejesz fullem to zapewne puszczą uszczelki i gdzieś zacznie się "pocić", ponieważ jest dużo bardziej rzadszy i będzie wszystko wymywał. A 10W40 to tak jak Ci powiedzieli to pół syntetyk i takim odpowiednikiem również pół syntetykiem powinieneś zalać. Sprawdź czy na Twojej starej butelce od oleju są jakieś inne specyfikacje i dobierz odpowiednik o takich samych parametrach i specyfikacjach a będzie wszystko dobrze. A i jeszcze jedno, zapomniałem dodać, że najlepiej jednak by było wymienić na świeży olej i nie robić dolewek. Ja wiem, że to kosztuje ale spokój ducha będzie wtedy niezastąpiony ;) Edytowane 23 Lipca 2008 przez Patriko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 (edytowane) czy może mi ktoś wytłumaczyć jaka jest różnica pomiędzy motulem 5000 a 5100 ? obydwa są 10W40pozdro pawel Motul 5100 jest następcą 5000 oba to półsyntetyki Pierwszy raz słyszę, że można według Ciebie mieszać full syntetyk z pół syntetykiem :icon_twisted: Przecież jak zalejesz fullem to zapewne puszczą uszczelki i gdzieś zacznie się "pocić", ponieważ jest dużo bardziej rzadszy i będzie wszystko wymywał.A 10W40 to tak jak Ci powiedzieli to pół syntetyki takim odpowiednikiem również pół syntetykiem powinieneś zalać. Sprawdź czy na Twojej starej butelce od oleju są jakieś inne specyfikacje i dobierz odpowiednik o takich samych parametrach i specyfikacjach a będzie wszystko dobrze. Proszę nie wypowiadaj się w tematach o których nie masz pojęcia... jest milion tematów o olejach a ty gadasz że 10W40 to jest półsyntetyk(naprawde nie słyszałeś nigdy o syntetycznych olejach 10W40...Motul 300V,Shell Ultra 10W40 to według ciebie półsyntetyki??!!) i jakie pocenie, jakie puszczanie uszczelek?? Mój 7letni motocykl zalałem przy przebiegu ok. 25tyś km syntetykiem(od nowości byl półsyntetykiem zalewany) i co niby ma ciec(i czemu)??bo u mnie nic nie cieknie. Chyba że masz stare próchno zaniedbane to może jest taka opcja. A oleje są jak najbardziej mieszalne!!! Edytowane 23 Lipca 2008 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
titto Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 (edytowane) 10W40 to klasa lepkości oleju i jak kolega wspomniał mogą to być oleje syntetyczne jaki półsyntetyczne, w zależności od przeznaczenia silników w kórych mają pracować. A do drz-ta to może watro pomyśłeć o oleju 10W60? :biggrin: oczywiście pełny syntetyk Pozdro6settitto Edytowane 23 Lipca 2008 przez titto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 cyt "Motul 5100 jest następcą 5000 oba to półsyntetyki"a próbowano mi wmówić że jest dokładnie odwrotnie5000 metoda HC TECH natomiast 5100 metoda ester i o co to chodzi? bo ja to zmieszam wszystko z wszystkim tylko o co tu idzie?????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Co do Silikolene to oba przedstawiane oleje to polsyntetyki i mozna je spokojnie mieszac. Trzeba tylko dokladnie ten marketingowy belkot przeczytac - zreszta cena syntetyka jest 2x wyzsza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 (edytowane) cyt "Motul 5100 jest następcą 5000 oba to półsyntetyki"a próbowano mi wmówić że jest dokładnie odwrotnie5000 metoda HC TECH natomiast 5100 metoda ester i o co to chodzi? bo ja to zmieszam wszystko z wszystkim tylko o co tu idzie??????????????????HC TEch to o prawdopodobnie hydrokraking w wyniku czego olej mineralny polepsza swoje właściwości(oleje w 100% wykonane w tej technologii mogą nazywać się nawet full syntetykami więc ten jest raczej mieszaniną mineralnego i takiego hydrokrakowanego oleju) natomiast estry to substancje działające jak w reklamie castrola magnatec czyli "przywierają" do metalu nie spływając odrazu do miski. Edytowane 23 Lipca 2008 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 (edytowane) Motul 5100 jest następcą 5000 oba to półsyntetykiProszę nie wypowiadaj się w tematach o których nie masz pojęcia... jest milion tematów o olejach a ty gadasz że 10W40 to jest półsyntetyk(naprawde nie słyszałeś nigdy o syntetycznych olejach 10W40...Motul 300V,Shell Ultra 10W40 to według ciebie półsyntetyki??!!) i jakie pocenie, jakie puszczanie uszczelek?? Mój 7letni motocykl zalałem przy przebiegu ok. 25tyś km syntetykiem(od nowości byl półsyntetykiem zalewany) i co niby ma ciec(i czemu)??bo u mnie nic nie cieknie. Chyba że masz stare próchno zaniedbane to może jest taka opcja. A oleje są jak najbardziej mieszalne!!! Tej, tej gościu :clap: Ciekawe dlaczego jak kumpel zalał swojego RMZta to się pocił jak stara CENZURA na trzy baty :icon_question: CENZURA :wink: Aha i jeszcze jedno, spójrz w avartar i co tam pisze? Umiesz czytać? Raczej to to nie jest stare próchno w przeciwieństwie do Twojego wiekowego grzechotnika... :biggrin: Edytowane 23 Lipca 2008 przez Patriko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 (edytowane) Tej, tej gościu :clap: Ciekawe dlaczego jak kumpel zalał swojego RMZta to się pocił jak stara ku*wa na trzy baty :icon_question: Więc weź mi tutaj nie pie*dol :wink: Aha i jeszcze jedno, spójrz w avartar i co tam pisze? Umiesz czytać? Raczej to to nie jest stare próchno w przeciwieństwie do Twojego wiekowego grzechotnika... :biggrin: I co twoje nowiutkie moto cieknie po zalaniu syntetykiem ?? Bo może jego motocykl nie był w najlepszym stanie ale to napewno wina oleju ;) Ja mam syntetyka i nic nie cieknie... więc nie pie*dole, i jakoś znam wielu którym nic nie cieknie po zalaniu syntetykiem albo jeszcze inaczej nie znam też nikogo któremu silnik zaczął ciec po zalaniu full syntetykiem . Jak motocykl jest w dobrym stanie nic nie pocieknie.Dlaczego piszesz o jednym przypadku jakby to miało być wykładnią dla wszystkich....jak zaleje 30letniego malucha castrolem edge i mi pocieknie to znaczy że nie moge nim zalać nowy samochód ?? Edytowane 23 Lipca 2008 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Tej, tej gościu :wink: Ciekawe dlaczego jak kumpel zalał swojego RMZta to się pocił jak stara ku*wa na trzy baty :icon_question: Więc weź mi tutaj nie pie*dol :biggrin: Aha i jeszcze jedno, spójrz w avartar i co tam pisze? Umiesz czytać? Raczej to to nie jest stare próchno w przeciwieństwie do Twojego wiekowego grzechotnika... ;)Zanim zaczynasz sie burzyc ,to wejdz sobie w wyszukiwarke na temat mieszalnosci olejów :banghead: Pozatym dziwie sie jeszcze moderatorom ze nie usuneli twojego postu chociazby za sama forme slownictwa.A jakim sprzetem jezdzisz to kazdy sobie moze napisac :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 I co twoje nowiutkie moto cieknie po zalaniu syntetykiem ?? Bo może jego motocykl nie był w najlepszym stanie ale to napewno wina oleju :clap: Ja mam syntetyka i nic nie cieknie... więc nie pie*dole, i jakoś znam wielu którym nic nie cieknie po zalaniu syntetykiem albo jeszcze inaczej nie znam też nikogo któremu silnik zaczął ciec po zalaniu full syntetykiem . Jak motocykl jest w dobrym stanie nic nie pocieknie.Dlaczego piszesz o jednym przypadku jakby to miało być wykładnią dla wszystkich....jak zaleje 30letniego malucha castrolem edge i mi pocieknie to znaczy że nie moge nim zalać nowy samochód ?? A czy ja gdzieś npisałem, że swoją CBR załałem takim olejem? Ja zalewam zalecanym w instrukcji pół syntetykiem i jest very good. A RMZ450 zalaliśmy pełnym syntetykiem - nawet pytałem Dominika jakim zalewać - potwierdził i niestety moto się pociło na uszczelkach, pomimo tego że wcześniej z tym problemów nie było. Poza tym moto w idealnym stanie roczne, także nie nie powinieneś mieć obiekcji co do jego kiepskiego stanu technicznego. Zanim zaczynasz sie burzyc ,to wejdz sobie w wyszukiwarke na temat mieszalnosci olejów :wink: Pozatym dziwie sie jeszcze moderatorom ze nie usuneli twojego postu chociazby za sama forme slownictwa.A jakim sprzetem jezdzisz to kazdy sobie moze napisac :icon_question: Tutaj masz rację, poniosło mnie, ale nikt mi nie będzie psioczył na motocykl na który ciężko pracowałem i jeszcze będzie grzmocił mi od starego próchna mając coś czym fiknąć nie może... Topór wojenny zakopuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.