maniek1300 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Witamniech mi ktos to wytlumaczy mialem moto zalane olejem Motul 5100 10W-40 i wszystko bylo gitara ale zachcialo mi sie polepszenia pracy moto wiec zalalem moto Motul 7100 10W-40 pelna synteza. I co sie dzieje moto jakos dziwnie chodzi stuka i slychac zaworki. Po spuszczeniu manetki z gazu slychac jak cykaja. Co to moze byc parametry oleji sa bardzo zblizone do siebie. Wiec dlaczego na jednym slychac stuki a na drugim nie. Silnik jest ok ma zrobione 10.000mil. Od czego to zalezy?. Podaje parametry oleum. Motul 5100PROPERTIESViscosity grade SAE J 300 10W-40Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.871Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 91.8 mm²/sViscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/sViscosity index ASTM D2270 154Pour point ASTM D97 -33°C / - 27°FFlash point ASTM D92 218°C / 424°FTBN ASTM D 2896 8.2 mg KOH/g Motul 7100PROPERTIESColour Visual RedViscosity grade SAE J 300 10W-40Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.861Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 90.25 mm²/sViscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.48 mm²/sViscosity index ASTM D2270 151Pour point ASTM D97 -36°C / - 32°FFlash point ASTM D92 228°C / 442°FTBN ASTM D 2896 8.2 mg KOH/g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Okrop Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 oleji sa bardzo zblizone do siebie.o jakies pol lub semi czyli jeden to syntetyk a drugi to polsyntetyk. moze producent do twojego silnika nigdy nie zalecal syntetykow?pozatym jakos tam jest ze syntetyk moze wyplukiwac jakies pozostalosci/wzbogacenia ktore byly w polsyntetyku i moga powstawac takie efekty. powaznie bym sie zastanowil nad szybka wymiana oleju spowrotem na polsyntetyk - ale tu pewnie zaraz sie lepsi znawcy odemnie wypowiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 pozatym jakos tam jest ze syntetyk moze wyplukiwac jakies pozostalosci/wzbogacenia ktore byly w polsyntetyku i moga powstawac takie efekty. Ciekaw jestm kiedy Wam sie znudza olejowe tematy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 moto zalane olejem Motul 5100 10W-40 i wszystko bylo gitara To po co wymieniac olej jesli wszystko bylo gitara i ladnie chodziło...Przeciez nawet jeszcze polowa sezonu nie mineła:P wiec wątpie zeby juz stracił swoją lepkosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 To po co wymieniac olej jesli wszystko bylo gitara i ladnie chodziło... Tego właśnie nie rozumiem. Silnik pracuje OK , nie bierze oliwy a ludziska kombinują No ale.... po wymianie oleju na inny 20KM więcej jak nic :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falki Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Kiedyś uczył mnie stary mechanik takiej zasady-nigdy nie wlewaj oleju lepszej klasy niż miałeś.Jeśli silnik chodził na półsyntetyku lej ten sam,a w ostateczności minerał,nigdy syntetyk :biggrin: Sam tego doświadczyłem gdy do puszki wlałem wyższej klasy olej.Po kilku dniach silnik zrobił się bardzo głośny,dopiero zalanie go olejem niższej klasy po jakimś czasie go wyciszyło, a już przymierzałem się do remontu.POZDRO falki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Tylko że od czasów "starego mechanika" techonologia poszła do przodu. Stary mechanik ci powie że bena 100okt nei ma sensu, ale tak sie składa że teraz są silniki z takim stopniem sprężania (na przykład) ze inne paliwo po prostu zaszkodzi. Spoko - są różne oleje do różnych zastosowań i tyle. Pełny syntetyk jest potrzebny.... w wysilonych sportowych motocyklach. Bo taka ich konstrukcja. Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 To po co wymieniac olej jesli wszystko bylo gitara i ladnie chodziło...Przeciez nawet jeszcze polowa sezonu nie mineła:P wiec wątpie zeby juz stracił swoją lepkosc Co to za pytanie?? Skad wiesz kiedy byl wlany poprzedni olej i jaki ma przebieg za soba? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Tu chodzi o to ze olej syntetyczny nie tłumi tak dobrze drgań:D Na mineralnym silnik pracuje całkiem cicho cóz z tego skoro smarowania nie ma;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 syntetyczny wcale nie znaczy, że lepszy. To chyba wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 syntetyczny wcale nie znaczy, że lepszy. To chyba wszystko w temacie.rozwiń prosze tą myśl... Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Jeszcze jeden temat o olejach i naprawde zdobede sie na to poświecenie i napisze o tym jakiś tekst;] Synteyczny olej jest odporniejszy na naciski, pomimo tego ze wydaje nam sie rzadki nie zmienia gestości wraz ze wzrostem spadkiem temperatury w taki sposób jak olej mineralny. Który dopiero po rozgrzaniu jest jak woda;) Inna "konstrukcja" wewnetrzna oleju ma swoje wady i zalety jedna z wad jest własnie głosna praca silnika, duza zaleta lepsze smarowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 co do zmiany na lepsze .... zmieniłem półsyntetyk na syntetyk i nie widze żadnej rużnicy, na półsyntetyku czasem sobie troszke wziął oleju, teraz nie widze żeby syntetyka choćby troche ubyło. Silnik jak chodzi jak chodził czyli pszczółka, 99% oryginalny silnik :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebanik Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 No i po raz kolejny potwierdza sie zasada, że lepsze jest wrogiem dobrego :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.