Skocz do zawartości

Dlaczego tak jest z tymi olejami ?.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

niech mi ktos to wytlumaczy mialem moto zalane olejem Motul 5100 10W-40 i wszystko bylo gitara ale zachcialo mi sie polepszenia pracy moto wiec zalalem moto Motul 7100 10W-40 pelna synteza. I co sie dzieje moto jakos dziwnie chodzi stuka i slychac zaworki. Po spuszczeniu manetki z gazu slychac jak cykaja. Co to moze byc parametry oleji sa bardzo zblizone do siebie. Wiec dlaczego na jednym slychac stuki a na drugim nie. Silnik jest ok ma zrobione 10.000mil. Od czego to zalezy?.

 

Podaje parametry oleum.

 

Motul 5100

PROPERTIES

Viscosity grade SAE J 300 10W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.871

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 91.8 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s

Viscosity index ASTM D2270 154

Pour point ASTM D97 -33°C / - 27°F

Flash point ASTM D92 218°C / 424°F

TBN ASTM D 2896 8.2 mg KOH/g

 

Motul 7100

PROPERTIES

Colour Visual Red

Viscosity grade SAE J 300 10W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.861

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 90.25 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.48 mm²/s

Viscosity index ASTM D2270 151

Pour point ASTM D97 -36°C / - 32°F

Flash point ASTM D92 228°C / 442°F

TBN ASTM D 2896 8.2 mg KOH/g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleji sa bardzo zblizone do siebie.

o jakies pol lub semi

 

czyli jeden to syntetyk a drugi to polsyntetyk.

 

moze producent do twojego silnika nigdy nie zalecal syntetykow?

pozatym jakos tam jest ze syntetyk moze wyplukiwac jakies pozostalosci/wzbogacenia ktore byly w polsyntetyku i moga powstawac takie efekty.

 

powaznie bym sie zastanowil nad szybka wymiana oleju spowrotem na polsyntetyk - ale tu pewnie zaraz sie lepsi znawcy odemnie wypowiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto zalane olejem Motul 5100 10W-40 i wszystko bylo gitara

To po co wymieniac olej jesli wszystko bylo gitara i ladnie chodziło...

Przeciez nawet jeszcze polowa sezonu nie mineła:P wiec wątpie zeby juz stracił swoją lepkosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co wymieniac olej jesli wszystko bylo gitara i ladnie chodziło...

 

Tego właśnie nie rozumiem.

 

Silnik pracuje OK , nie bierze oliwy a ludziska kombinują

 

 

 

No ale.... po wymianie oleju na inny 20KM więcej jak nic :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś uczył mnie stary mechanik takiej zasady-nigdy nie wlewaj oleju lepszej klasy niż miałeś.Jeśli silnik chodził na półsyntetyku lej ten sam,a w ostateczności minerał,nigdy syntetyk :biggrin: Sam tego doświadczyłem gdy do puszki wlałem wyższej klasy olej.Po kilku dniach silnik zrobił się bardzo głośny,dopiero zalanie go olejem niższej klasy po jakimś czasie go wyciszyło, a już przymierzałem się do remontu.POZDRO falki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że od czasów "starego mechanika" techonologia poszła do przodu. Stary mechanik ci powie że bena 100okt nei ma sensu, ale tak sie składa że teraz są silniki z takim stopniem sprężania (na przykład) ze inne paliwo po prostu zaszkodzi.

 

Spoko - są różne oleje do różnych zastosowań i tyle. Pełny syntetyk jest potrzebny.... w wysilonych sportowych motocyklach. Bo taka ich konstrukcja.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co wymieniac olej jesli wszystko bylo gitara i ladnie chodziło...

Przeciez nawet jeszcze polowa sezonu nie mineła:P wiec wątpie zeby juz stracił swoją lepkosc

 

 

Co to za pytanie?? Skad wiesz kiedy byl wlany poprzedni olej i jaki ma przebieg za soba?

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden temat o olejach i naprawde zdobede sie na to poświecenie i napisze o tym jakiś tekst;]

 

 

Synteyczny olej jest odporniejszy na naciski, pomimo tego ze wydaje nam sie rzadki nie zmienia gestości wraz ze wzrostem spadkiem temperatury w taki sposób jak olej mineralny. Który dopiero po rozgrzaniu jest jak woda;) Inna "konstrukcja" wewnetrzna oleju ma swoje wady i zalety jedna z wad jest własnie głosna praca silnika, duza zaleta lepsze smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zmiany na lepsze ....

 

zmieniłem półsyntetyk na syntetyk i nie widze żadnej rużnicy, na półsyntetyku czasem sobie troszke wziął oleju, teraz nie widze żeby syntetyka choćby troche ubyło. Silnik jak chodzi jak chodził czyli pszczółka, 99% oryginalny silnik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...