Skocz do zawartości

dwie różne inne tarcze w moto na przód


ekimm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chwileczkę, czy oznacza to, że motocykle w jedną tarczą maja tendencje do "ściągana" na jedną strone przy np. awaryjnym hamowaniu? Chyba, że to tylko MZ251 ma takowe i do rowu ją ciągnie. Przy zwykłej, codziennej nawet dynamicznej eksploatacji różnice w grubości tarczy nie będą zauważalne. Tarcze w czasie eksploatacji nierówno sie zużywają - jakos nie znalazłem nigdzie informacji o maksymalnej różnicy grubości tarcz tylko o minimalnej ich grubości i domyslam się, że tu bardziej chodzi o ich tendencje do odkształcania sie pod wplywem temperatury - cieńsza ma większą. Nie popadajmy w paranoje - jak jedyna róznica to 0,5mm grubości to zakładać i śmigać.

 

w/g Ciebie to tylko o.5 mm różnicy.

Nie popadając w paranoję wielu motocyklistów a właściwie garażowych mechaników nie widzi nic zdrożnego w wymianie jednej lub dwu świec a silniku 4cylindrowym (bo tamte jeszcze były dobre), wymianie pierścieni na jednym tłoku a tego samego powodu,szlifowania wału pod wymiar panewki PF126P.

To nie jest paranoja tylko polska rzeczywistość.

Spotykałem się już z klockami samochodowymi w sportowym motocyklu, dętkami na feldze R1 nie mówiąc o samochodowej oponie na tylnym kole Hondy GL1000 i nic mnie nie jest w stanie zdziwić.

Idąc dalej tokiem Twojego rozumowania dobrze byłoby odkręcić tą cieńszą tarczę, zacisk i pozostawić tylko jedną a wtedy pompa będzie dawała 2x większe ciśnienie i na jednej tarczy hamulec będzie 2 x mocniejszy?.

I sprawa ostatnia : o jakim odkształcaniu tarczy piszesz ? bo nie mogę zrozumieć.

Tarcze pływające są tak zbudowane aby się nie odkształcały podczas hamowania i dlatego są wiele droższe od tradycyjnych tarcz samochodowych lub tarcz motocyklowych pierwszej generacji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abu wiekszosc moto z 1 tarczą to pierdułki co lataja z v/max<200

jechałem kedys duzym zygzakiem co miał jedną tarcze od innego(włąsnie rożniły sie tylko grubością) moto to przy ostrym hamowaniu z 250 myslałem ze sie posram ze strachu-tu dzialaja o wiele wieksze momenty skrecające na zawieszenie-porównanie tego do motocykla z 1 tarczą jest bez sensu!

 

ernest 200 km to nie jest pierdulkowa jazda, a 2 tarzcze sa po to aby zwiekszyc skutecznosc hamowania...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozszczepianie wlosa na dwoje,zalozenie ze im wyzsza temperatura tym wiekszy wspolczynnik tarcia ukladu klocek/tarcza hamulcowa tez do konca nie jest prawdziwe.Owszem,wstepnie wzrasta w miare nagrzewania sie,pozniej jest w miare plaskie a na koniec spada ( hamulce "pochna" )

 

Ostatnio mialem okazje posmigac Buellami na torze,te jak wiemy maja jedna tarcze,nic nie sciagalo,aczkolwiek koles z Buella nie chcial wiecej jechac niz 230 km/h (1125r) a wyprzedzanie jego bylo zabronione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/g Ciebie to tylko o.5 mm różnicy.

Nie popadając w paranoję wielu motocyklistów a właściwie garażowych mechaników nie widzi nic zdrożnego w wymianie jednej lub dwu świec a silniku 4cylindrowym (bo tamte jeszcze były dobre), wymianie pierścieni na jednym tłoku a tego samego powodu,szlifowania wału pod wymiar panewki PF126P.

To nie jest paranoja tylko polska rzeczywistość.

Spotykałem się już z klockami samochodowymi w sportowym motocyklu, dętkami na feldze R1 nie mówiąc o samochodowej oponie na tylnym kole Hondy GL1000 i nic mnie nie jest w stanie zdziwić.

Idąc dalej tokiem Twojego rozumowania dobrze byłoby odkręcić tą cieńszą tarczę, zacisk i pozostawić tylko jedną a wtedy pompa będzie dawała 2x większe ciśnienie i na jednej tarczy hamulec będzie 2 x mocniejszy?.

I sprawa ostatnia : o jakim odkształcaniu tarczy piszesz ? bo nie mogę zrozumieć.

Tarcze pływające są tak zbudowane aby się nie odkształcały podczas hamowania i dlatego są wiele droższe od tradycyjnych tarcz samochodowych lub tarcz motocyklowych pierwszej generacji.

 

zaraz, zaraz, mówimy o róznej grubości tarcz nie o świecach, pierścieniach czy zdejmowaniu zacisków (z tymi zaciskami się Pan zagalopował odrobinkę).

Jeśli nie mam racji twierdząc że 0,5mm nie będzie miało wpływu na normalną eksploatację prosze to uzasadnić, a nie wymyslać jakies historyjki jak te powyżej - cieńsza tarcza ma większą dendencję do odkształcania się niż ta grubsza (może teraz było zrozumiałe, pisałem o tzw. zwchrowaniu tarcz), a to czy gorąca tarcza będzie lepiej hamowała czy gorzej zalezy w dużej mierze od zastosowanych klocków, czyz nie? Lubie wiedzeć a jest Pan uznawany na forum za specjalistę więc mam nadzieję, że rozwieje Pan Panie Piotrze wszelkie moje wątpliwości i nie wybuchnie gniewem, że śmiem podważać Pańskie teorie.

 

Pozdrawiam gorąco (jak ta cieńsza tarcza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie mam racji twierdząc że 0,5mm nie będzie miało wpływu na normalną eksploatację prosze to uzasadnić, a nie wymyslać jakies historyjki jak te powyżej - cieńsza tarcza ma większą dendencję do odkształcania się niż ta grubsza (może teraz było zrozumiałe, pisałem o tzw. zwchrowaniu tarcz), a to czy gorąca tarcza będzie lepiej hamowała czy gorzej zalezy w dużej mierze od zastosowanych klocków, czyz nie?

 

Odp1:"Przy tej samej powierzchni przylegania klocków i różnej grubości tarcz ta cieńsza szybciej nabiera temperatury i mocniej hamuje co będzie dawało efekt skręcający widelec teleskopowy a sprężystość elementów mocujących do pewnego stopnia będzie temu przeciwdziałać co w efekcie spowoduje występowanie drgań całego układu o częstotliwości 45-55Hz."

Czyli już było.

Odp2:"Tarcze pływające są tak zbudowane aby się nie odkształcały podczas hamowania i dlatego są wiele droższe od tradycyjnych tarcz samochodowych lub tarcz motocyklowych pierwszej generacji."

Też było.

Odp3: Zakładamy że mimo różnych tarcz klocki są tego samego typu i grubości w obu zaciskach.

A podsumowanie : czas rozgrzewania się tarcz do normalnej temperatury pracy jest bardzo krótki a różnica pomiędzy tymi dwoma grubościami to kilka milisekund.

I właśnie te kilka milisekund powoduje wibracje zawieszenia a drżenie kierownicy będzie skutkiem nierównomiernego kasowania się luzów montażowych na łożyskach kół,główki ramy i tulejach ślizgowych przedniego zawieszenia.

Stosowanie innego rodzaju klocków nie ma właściwie w tej sytuacji żadnego znaczenia pod warunkiem że będą zamontowane takie same w obu zaciskach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozszczepianie wlosa na dwoje,zalozenie ze im wyzsza temperatura tym wiekszy wspolczynnik tarcia ukladu klocek/tarcza hamulcowa tez do konca nie jest prawdziwe.Owszem,wstepnie wzrasta w miare nagrzewania sie,pozniej jest w miare plaskie a na koniec spada ( hamulce "pochna" )

 

Ostatnio mialem okazje posmigac Buellami na torze,te jak wiemy maja jedna tarcze,nic nie sciagalo,aczkolwiek koles z Buella nie chcial wiecej jechac niz 230 km/h (1125r) a wyprzedzanie jego bylo zabronione.

byłeś na Mid -ohio czy road america??

zapodaj fotexy tej sieczkarni :biggrin:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Road America.1125 fajny sprzet,ale moja bardzo dokladna hamownia w tylku zmierzyla tylko 115 koni na kole.Ale najwiekszy fan mialem na Ulysses,XT,aczkolwiek silnik bardzo toporny ,brak ciagu i waski zakres mocy, 5-7000 rpm.Ponizej 4500 pada na pysk.Wiecej nie pisze bo to nie na ten temat.Bede mial troche czasu to zaloze oddzielny temat.

 

http://www.myinsidepass.com/p/3_ra_advance...8_sm_9c4w166314

 

representing,,,,,zwroc uwage na "garb" na plecach, :icon_razz:

http://www.myinsidepass.com/p/3_ra_advance...8_sm_gm5v151927

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...