Skocz do zawartości

Cieknąca laga w DL 1000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się z prośbą o poradę w następującym problemie. Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem V-strom'a 1000. Na początku tego sezonu zaobserwowałem niewielki wyciek z przedniego amortyzatora oraz tendencje motocykla do shimmy. Oto co następuje. Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach. Problem zniknął na 2 miesiące i około 1000 km. Obecnie znowu mam wyciek z tej samej lagi. Wykluczyłem również możliwość skrzywienia teleskopów. Co robić ? Może ktoś miał już doczynienia z podobnym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% masz drapniętą lagę i ona tnie uszczelkę. Jest o tym parę tematów na forum.

 

jeżeli tak, to demotaż lagi/usczczelki, naprawa lagi i złożenie z powrotem i jest miodzio.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ostatnio troszkę na ten temat ,

 

Zarysowania lagi mogą uszkodzić uszczelniacz.

 

Ciężko jest naprawić takie zarysowania - niektórzy radzą, żeby zeszlifować lagę malutkim papierem ściernym ( na się tego nie podjąłem :) )

 

Jeśli będziesz miał przerysowaną lagę - to trzeba bedzie chyba nową kupić ... :lalag:

 

pozdrawiam

 

Inferno

Edytowane przez InfernoRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z lag może być trochę obrócona w półce i wtedy może troszkę przeciekać.

 

Rozwin temat proszę, bo ie rozumiem ? Jak to obrócona? Jak jest prosta to nie ma znaczenia jak jest ustawiona )tak jakbyć chciał kulę ustawiać na kancie).

 

Pawel

 

PS. Laga moze być zarysowana i takie zadzior psuje uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie spotkałem z czyms takim.

Rzadko sie zdarza, ale jednak, że po wymianie któryś simmer szybko "puści" mimo że laga jest nieuszkodzona. Jeszcze rzadziej... że "pociekną" oba. Widziałem też lagi z dziurami po kamieniach ( albo po młotku) które też były szczelne; Simmer który po zimie i kilkuset kilomerach miał oberwaną warge uszczelniającą na 1/4 obwodu; I w końcu szczelne, fabryczne simmery w 15 letniej Dywersji z ponadstutysiecznym przebiegiem. Więc wszystko jest możliwe!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sam przerabiałem cieknące lagi i jednego się nauczyłem żeby nie wierzyć za bardzo w serwisy,po naprawie w jednym leciało po paru tygodniach,w drugim parę miesięcy,w trzecim pół roku.

Każdy który naprawiał krytykował poprzednika a efekt był podobny,w tym roku rozebrałem sam i się okazało że mam założone dwa różne uszczelniacze z gatunku takich za 20 zł mimo że płaciłem ok 100zł za ich zakup,lagi były całe porysowane a dodatkowe uszczelniacze które są na początku ( chyba przeciwpyłowe ) były uszkodzone od nieumiejętnego zakładania. :icon_eek:

Rozebrałem zawieszenie większe rysy i zadziory na lagach przeszlifowałem drobnym papierem wodnym, później pasta polerska, szmatka i jazda,polerowałem je tak długo aż zrobiły się głaciutkie, ;)

Ważne jest żeby podczas zakładania nowych uszczelniaczy na początek lag gdzie jest frez założyć folię posmarowaną olejem by nie uszkodzić gum oraz dobijać je bardzo delikatnie lub wykorzystać specjalny przyrząd;

http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx?Ca...goryView=Expand

lub w lousie;

http://www.louis.de/_10f0ec8c1254e06b4aa7e...tnr_gr=10042050

http://www.louis.de/_10f0ec8c1254e06b4aa7e...tnr_gr=10042180

a tu trochę warsztatu;

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art1...awieszeniu.html

Wszystko jest tylko czasem trzeba skorzystać z wyszukiwarki :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i załatwione. Wymontowałem lagi i dokładnie sprawdziłem. Okazało się, że była mały zadzior, który niszczył uszczelniacz. Rury są już po polerce. Wszystko jakoś udało się złożyć do kupy. Jutro jazda próbna. Dziękuje wszystkim za pomoc i porady. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o serwisanta zmieniajacego uszczelniacze to juz nigdy nie wyjade bez sprawdzeniea dokladnego lag. w swiezo kupionej TDM kolej wydlubywal uszczelniacze srubokretem, nawet mi o tym powiedzial(ze niby tak sie meczyl) a potem sie okazalo ze lagi porysowane. na razie nie ciekna, zobaczy sie.

wiec przestroga!!! zawsze dokladnie obmacac lagi po serwisie, a najlepiej zapytac mechanika jak bedzie robil, a jak bedzie nie pweny to ustalic stan lag razem z nim przed robota, zeby nie mog sie wykrecic, ze ktos inny przed nim zje*al

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...