Skocz do zawartości

Cieknąca laga w DL 1000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się z prośbą o poradę w następującym problemie. Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem V-strom'a 1000. Na początku tego sezonu zaobserwowałem niewielki wyciek z przedniego amortyzatora oraz tendencje motocykla do shimmy. Oto co następuje. Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach. Problem zniknął na 2 miesiące i około 1000 km. Obecnie znowu mam wyciek z tej samej lagi. Wykluczyłem również możliwość skrzywienia teleskopów. Co robić ? Może ktoś miał już doczynienia z podobnym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% masz drapniętą lagę i ona tnie uszczelkę. Jest o tym parę tematów na forum.

 

jeżeli tak, to demotaż lagi/usczczelki, naprawa lagi i złożenie z powrotem i jest miodzio.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ostatnio troszkę na ten temat ,

 

Zarysowania lagi mogą uszkodzić uszczelniacz.

 

Ciężko jest naprawić takie zarysowania - niektórzy radzą, żeby zeszlifować lagę malutkim papierem ściernym ( na się tego nie podjąłem :) )

 

Jeśli będziesz miał przerysowaną lagę - to trzeba bedzie chyba nową kupić ... :lalag:

 

pozdrawiam

 

Inferno

Edytowane przez InfernoRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z lag może być trochę obrócona w półce i wtedy może troszkę przeciekać.

 

Rozwin temat proszę, bo ie rozumiem ? Jak to obrócona? Jak jest prosta to nie ma znaczenia jak jest ustawiona )tak jakbyć chciał kulę ustawiać na kancie).

 

Pawel

 

PS. Laga moze być zarysowana i takie zadzior psuje uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie spotkałem z czyms takim.

Rzadko sie zdarza, ale jednak, że po wymianie któryś simmer szybko "puści" mimo że laga jest nieuszkodzona. Jeszcze rzadziej... że "pociekną" oba. Widziałem też lagi z dziurami po kamieniach ( albo po młotku) które też były szczelne; Simmer który po zimie i kilkuset kilomerach miał oberwaną warge uszczelniającą na 1/4 obwodu; I w końcu szczelne, fabryczne simmery w 15 letniej Dywersji z ponadstutysiecznym przebiegiem. Więc wszystko jest możliwe!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sam przerabiałem cieknące lagi i jednego się nauczyłem żeby nie wierzyć za bardzo w serwisy,po naprawie w jednym leciało po paru tygodniach,w drugim parę miesięcy,w trzecim pół roku.

Każdy który naprawiał krytykował poprzednika a efekt był podobny,w tym roku rozebrałem sam i się okazało że mam założone dwa różne uszczelniacze z gatunku takich za 20 zł mimo że płaciłem ok 100zł za ich zakup,lagi były całe porysowane a dodatkowe uszczelniacze które są na początku ( chyba przeciwpyłowe ) były uszkodzone od nieumiejętnego zakładania. :icon_eek:

Rozebrałem zawieszenie większe rysy i zadziory na lagach przeszlifowałem drobnym papierem wodnym, później pasta polerska, szmatka i jazda,polerowałem je tak długo aż zrobiły się głaciutkie, ;)

Ważne jest żeby podczas zakładania nowych uszczelniaczy na początek lag gdzie jest frez założyć folię posmarowaną olejem by nie uszkodzić gum oraz dobijać je bardzo delikatnie lub wykorzystać specjalny przyrząd;

http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx?Ca...goryView=Expand

lub w lousie;

http://www.louis.de/_10f0ec8c1254e06b4aa7e...tnr_gr=10042050

http://www.louis.de/_10f0ec8c1254e06b4aa7e...tnr_gr=10042180

a tu trochę warsztatu;

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art1...awieszeniu.html

Wszystko jest tylko czasem trzeba skorzystać z wyszukiwarki :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i załatwione. Wymontowałem lagi i dokładnie sprawdziłem. Okazało się, że była mały zadzior, który niszczył uszczelniacz. Rury są już po polerce. Wszystko jakoś udało się złożyć do kupy. Jutro jazda próbna. Dziękuje wszystkim za pomoc i porady. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o serwisanta zmieniajacego uszczelniacze to juz nigdy nie wyjade bez sprawdzeniea dokladnego lag. w swiezo kupionej TDM kolej wydlubywal uszczelniacze srubokretem, nawet mi o tym powiedzial(ze niby tak sie meczyl) a potem sie okazalo ze lagi porysowane. na razie nie ciekna, zobaczy sie.

wiec przestroga!!! zawsze dokladnie obmacac lagi po serwisie, a najlepiej zapytac mechanika jak bedzie robil, a jak bedzie nie pweny to ustalic stan lag razem z nim przed robota, zeby nie mog sie wykrecic, ze ktos inny przed nim zje*al

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...