Skocz do zawartości

Tuning simsona :DDD


Techniacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

Cilinder trza korygowac? Tzn ze klamia mowiac' date=' ze natychamiast nadaje sie do montazu ? Aha i o co dokladnie z ta korygacja i co to sa okna ?[/quote']

Jose pisał o polskich cylindrach tych "tuningowych" - ja z takimi do czynienia nie miałem więc się nie wypowiem.

Mogę jedynie powiedzieć, że polskie cylindry dostępne w sklepach (50ccm i 60ccm) mają nieco mniejsze okna, nieco węższe kanały i co najgorsze - owe kanały są bardzo nierówne (chropowate, mają dużo zadziorów). Wszystkie te niedoskonałości należy wyrównać pilnikami tudzież papierami ściernymi, a okna rozpiłować do prawidłowych wymiarów. To jest właśnie korygowanie.

A ile takowy kosztuje ? I jaki jest sens kupowania go (po prostu jest wiekszy, jaki lpeszy dzwiek czy co, czy cos na mocy (minimalnie, nie odczuwalnie ale przynajmniej w statystykach:D), predkosci?)

Kosztuje ze 4 stówki około - tak samo jak 50.

Warto dorwać jakiś używany i zrobić szlif :idea:

 

Wzrost mocy jest zauważalny.

W statystykach: moc wzrasta do ok. 5KM, prędkość maksymalna ok. 75 (zmieniając zębatki można dostosować vmax dla siebie)

 

W praktyce odczujesz to jeżdżąc z pasażerem albo pod górę. To jest mniej więcej tak, jakby Ci spadło z motoru trochę kilogramów.

 

czy mozna na nim legalnie jezdzic

Nie można.

:lol: Pragnę Cie uświadomić, że jeździć na 50ccm też nie można jeśli rozpędza się więcej niż 50 km/h :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)
:lol: Pragnę Cie uświadomić' date=' że jeździć na 50ccm też nie można jeśli rozpędza się więcej niż 50 km/h :lol:[/quote']

Hehe to fajnie ;) Tak wogle ash 400 zl kosztuje ? Wow mala roznica miedzy polskimi a niemieckimi. Ale wiadomo niemiecka precyzja ja kto mowia. Na wilmacie jest jakis cylinder to 400 netto, a 480 brutto wow. Tak wogle nikt mi nie powiedzial (przynajmniej sie nie doczytalem) co ogolnie odpowiada jaka motor ma pojemnosc ? Jaka jest to dokladnie czesc.

Aa i z szlifem cylindra. Co oznacza szlif cylindra ? Jest to spilowanie go czyco ? Bo nie mam pojecia ? Taki zeszlifowany jest jush mniej wytrzymaly i ogolnie troche gorszy czy jak ?

A jesli to prawda z tym "zzoceniem paru kilo" przy jezdzie we 2 to chyba zaczne na niego zbierac. Nie wiem jak ja to zrobie bo narazie niewiele hajsu mam (chyba nie bedzie 2 sniadania w szkole...) ale zobaczyymy :)

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no wlasnie dzis sobie o tym w szkole myslalem i tak sie zastanawialem ze za bardzo chyba skrzynia by nie wyrabiala (cos jakby nitro wlozyc w sportowe auto' date=' ale oczywiscie w mniejszym stopniu) i mogla by sie rozpasc. W sumie narazie jeszcze nie bardzo sie znam na mechanice, a pomysl z tym zestawem byl spontaniczny, to mnie groobo od niego odwlekliscie.

 

(a jak miałem swojego SR to chciałem nawet zrobić coś ala RamAIR )

A co to jest RamaAIR ze tak spytam ? Jakas bardziej oplywowa ? Wiecej wlotow powietrza? Czy co ?

 

...chyba ze srasz kasą i nie masz co z nią zrobic' date=' jak wydać na naprawy.[/quote']

Nie s*am kasa choc bym kcial, jak pewnie wiekszosc i mam co z nia zrobic, ale to sa takie pieniadze ktore sobie zbieram na motor (czyli jakies czesci itp.) i tak sobie pomyslalem o tym i sie was spytalem co o tym sadzicie, nie tak ostro :flesje:

 

Tłumik jest tak gówniany' date=' że po pierwszej jeździe lakier go opuszcza. Okna w tym cylinderku trzeba ręcznie korygować.[/quote']

Co ten tlumik taki szajs na serio ? Kurde pff. Skad wiesz ze odchodzi ? Miales takowy ? Czy moze znajomy? Aha i czy byl on caly czarny z koncowka chromowana, czy na odwrot ? I czy odchodzilo jedno i drugie? Czy moze to inny byl jakis ?

Cilinder trza korygowac? Tzn ze klamia mowiac, ze natychamiast nadaje sie do montazu ? Aha i o co dokladnie z ta korygacja i co to sa okna ? ;)

(mam nadzieje ze tu cie nie urazilem tymi pytaniami, nie byl przynajmniej taki cel moich pytan, byl on czysto ze tak powiem informacyjny, a nie "napasciowy" :))

 

Moim zdaniem lepiej (najlepiej?) było by założyć niemiecki cylinder 70ccm.

A ile takowy kosztuje ? I jaki jest sens kupowania go (po prostu jest wiekszy' date=' jaki lpeszy dzwiek czy co, czy cos na mocy (minimalnie, nie odczuwalnie ale przynajmniej w statystykach:D), predkosci?) i czy mozna na nim legalnie jezdzic (jush zadalem podobne pytanie w sumie prwie identyczne, ale tylko mialem odpowiedz ze policja nie powinna sprawdzac jego wielkosci przy zatrzymaniu) na karcie motorowerowej ?

 

ech..po tych komentarzach Techniacz chyba na dlugo zapomni u tuningu...;>

A kto by nie zapomnial ? :)

 

Pzdr :flesje: :flesje:

 

Jezeli Twoj simson ma wiecej niz 50ccm pojemnosci i wyciaga ponad 45km/h to masz motocykl. I legalnie w swietle prawa nie mozesz na nim jezdzic bez prawa jazdy A bądz A1. Czyli odpowiedz co do 70ccm masz, ale nikt ci tego nie bedzie sprawdzal wiec mozesz zalozyc taki. Joserodolfo miał taki tłumik i mu go solanka zeżarła, wiec wie co mowi, pozatym ta koncówka nie jest chromowana tylko malowana na srebrno. To jest typowy poslki badziew, tak samo jak nóżki boczne. Korygowanie okien tu chodzi o ich wypolerowanie i wyrównanie kształtów. NIE KUPUJ POLSKICH CZESCI DO SIMONA CZYBA ZE SA TO CZESCI AL-MOT

Za pojemnosc odpowiada przecez cylinder, bo raczej nie skrzynia korbowa.....

 

Szlif oznacza "starcie" nierównosci jaka powstaje podczas pracy silnika, tak tzw progu ktory powstaje przez pracę tłoka. Zadnego wpływu na wytrzymałość to nie ma, dostajesz nowy tłok, pierscienie, sworzeń i zabazpieczenia i jest jak nowy :flesje:. Podczas szlifu zmniejsza sie grubosc tulei cylindra.

 

PS pisz po polsku, np zamiast "jush" pisz "już", chyba ze nie znasz ortografii

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik jest tak gówniany' date=' że po pierwszej jeździe lakier go opuszcza. Okna w tym cylinderku trzeba ręcznie korygować.[/quote']

Co ten tlumik taki szajs na serio ? Kurde pff. Skad wiesz ze odchodzi ? Miales takowy ? Czy moze znajomy? Aha i czy byl on caly czarny z koncowka chromowana' date=' czy na odwrot ? I czy odchodzilo jedno i drugie? Czy moze to inny byl jakis ?

Cilinder trza korygowac? Tzn ze klamia mowiac, ze natychamiast nadaje sie do montazu ? Aha i o co dokladnie z ta korygacja i co to sa okna ? ;)

(mam nadzieje ze tu cie nie urazilem tymi pytaniami, nie byl przynajmniej taki cel moich pytan, byl on czysto ze tak powiem informacyjny, a nie "napasciowy" :))[/quote']

 

Miałem ten tłumik w Jawce (ja zapewne większość Jawkowiczów na tym forum dla nich poświęciłem arta - już wkrótce na mojej stronie). Po jednej (słownie: jednej) krótkiej przejażdzce w warunkach zimowuch (sól i woda) lakier odszedł z tłumika i to całym płatem. Co do cylindra to mówiłem o polskim (chodzi o to że okna są niesymetryczne, mają duże progi, ogólnie występują wady odlewu) nie wiem jak z niemieckimi, ale jakość na pewno lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten tłumik w Jawce (ja zapewne większość Jawkowiczów na tym forum dla nich poświęciłem arta - już wkrótce na mojej stronie). Po jednej (słownie: jednej) krótkiej przejażdzce w warunkach zimowuch (sól i woda) lakier odszedł z tłumika i to całym płatem. Co do cylindra to mówiłem o polskim (chodzi o to że okna są niesymetryczne, mają duże progi, ogólnie występują wady odlewu) nie wiem jak z niemieckimi, ale jakość na pewno lepsza.

Tez mialem taki tlumik w jawce ale nic mi nie odchodzilo :roll: podejrzewam ze to ta sol ;-) a swoja droga to faktycznie badziew - przy wypadku byl jedyna czescia :!: ktora naddawala sie do wyrzucenia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wogle nikt mi nie powiedzial (przynajmniej sie nie doczytalem) co ogolnie odpowiada jaka motor ma pojemnosc ? Jaka jest to dokladnie czesc.

Pojemność to nic innego jak iloczyn skoku tłoka i jego średnicy.

Pojemność jest więc zależna od cylindra + tłoka (średnica) oraz od wału korbowego (skok tłoka).

A skok tłoka jest równy odległości osi głównej wału i osi swożnia korbowodowego pomnożonej przez 2.

Aa i z szlifem cylindra. Co oznacza szlif cylindra ? Jest to spilowanie go czyco ? Bo nie mam pojecia ? Taki zeszlifowany jest jush mniej wytrzymaly i ogolnie troche gorszy czy jak ?

Szlif wykonuje się po zużyciu się cylindra. Jest to roztoczenie go wewnątrz (tam gdzie współpracuje z tłokiem) do określonego nadwymiaru (do rozmiaru odpowiadającemu nowemu tłokowi). Jest jeszcze jeszcze honowanie i fazowanie' date=' ale o tym nie musisz koniecznie wiedzieć, no chyba że chcesz??

Szlif nie powoduje zmniejszenia wytrzymałości, w żaden sposób nie pogarsza cylindra.

Nie daje też wzrostu mocy (jak to niektórzy tutaj twierdzili :mrgreen: )

Nie wszystkie cylindry można szlifować. Te od simsona - tak.

A jesli to prawda z tym "zzoceniem paru kilo" przy jezdzie we 2 to chyba zaczne na niego zbierac.

Te zrzucanie paru kilo to przenośnia taka była.

Najlepiej wyobraź sobie przesiadkę z rometa na simsona. Na pewno jeździłeś czymś w rodzaju rometa. Po przesiadce z simsona 50ccm na 70ccm będą mniej więcej takie wrażenia jak po przesiadce z rometa na simsona, czy jawkę... no, może będzie minimalnie mniejsza różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS pisz po polsku' date=' np zamiast "jush" pisz "już"' date=' chyba ze nie znasz ortografii [/quote'']

OK jak kcesz (:)) postaram sie ;) Ale to takie przyzwyczajenie. A ortografii nie lubie, prawie zawsze z dyktanda mam 1 musze na jakies testy jechac czy nie jestem dys cos tam cos tam;) Tak wogle to przyzwyczajenie z mIrca :)

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten tłumik to jedna wielka sciema- on WCALE mocy nie podnosi. Tam gdzie niby jest komora rozprezna to są przegrody a to co wygląda na koncówke jet puste. Musiałbyś go rozciąc i wywalic wszystkei bebecy, a koncówke wsacdzic rurke dziórkowaną i wypełnic watą szklaną - wtedy to by cos dało. ja tak zrobiłem, Miałem tez załozony niemiecki cylinder 70 cm ale przy tym jest mnóstwo roboty bo musiałem roztoczyc kartery wiec nie wiem czy Ci sie to opłaca bo jest troche roboty - Moj dziadek maił warsztat a sąsiad jest tokarzem to miałem ułatwione zadanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...