Skocz do zawartości

Rozrząd skuter 4T


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

kumpel bez myślnie rozkecił swoja Wilge 50 silnik baotian 4T i nie zaznaczył faz rozrzadu i prosi mnie zebym mu to złozył wiec pytam sie szanownych kolegów jak najprosciej tam ustawic zawory sa jakies znaki jesli tak to gdzie

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaków ? Tak na prawde wystarczy śrubokręt i podstawowa wiedza z działania silnika 4T. Singiel z jednym wałkiem rpzrządu to bułka z masłem. Kumplowi pogratuluj bystrości, o tym sie myśli przed a nie po (tak samo jak z antykoncepcją :smile:)

 

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku są znaki ale dla rozgarniętych mechaników ale podejrzewam, że Twój kolega potrafi zepsuć nawet kulkę z łożyska a co dopiero tak skomplikowany silnik.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze to chinska 1 razowka , tzn raz rozkrecisz i juz nie zlozysz bo elementny przestana pasowac do siebie:)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo rozbierałem taki silnik z hawka

 

na pewno masz znaki na kole magnesowym względem znaku na karterze musisz znaleźć ten oznaczony "T"

Na kole łańcuchowym wałka rozrządu powinny być znaki które mają być równolegle z głowicą (przynajmniej Knighty tak mają tu powinno być podobnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze to chinska 1 razowka , tzn raz rozkrecisz i juz nie zlozysz bo elementny przestana pasowac do siebie:)

 

Jesteś w wielkim błędzie. Silniki Barton są wykonywane z większą precyzją niż silniki fiuta 126p tylko niektórzy zapominają o zastosowaniu tego pojazdu nie mówiąc już o okresowym jego serwisowaniu.

Wymiana oleju co 1000km a nie wtedy jak silnik staje z górki i już dawno jest zatarty.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 1000km? Czy to pomyłka i miało być "co 10000km"? Jeżeli to nie pomyłka do bardzo często jak na wozidełko niewyczynowe.

 

Ten silnik to konstrukcja sprzed ponad 30 lat i nie posiada filtra oleju a wał jest osadzony na łożyskach.

Pierwsza wymiana oleju po 300km i następne co 1000km.

Jeżeli taka sytuacja jest drażniąca to należy kupić najnowszy motorower firmy Honda Zoomer bo w nim wymiany robi się o wiele rzadziej :icon_mrgreen:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najciekawsze jest dotarcie tego :notworthy:

 

0−300km, maksymalnie 25 km/h, ciągły czas pracy silnika do 1 godziny

300−1000, 35 km/h, 2 godziny

1000−2000, 40 km/h, 3 godziny

Powyżej 2000 dopuszczalna prędkość Bez ograniczeń czyli 43km/h (odblokowane czasem zamykają licznik 80km/h ale wiadomo musi konkretnie zawyżać)

 

Wyobrazić sobie 15 trasek po 20km z średnią prędkością 20km/h ja bym pisał do władz o czasowe pozwolenie jazdy po ścieżkach rowerowych i chodnikach :icon_question: bo inaczej by szło po tych 300km wylądować u psychiatry :rolleyes:

 

I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a on ma chłodzenie wentylatorem czy po prostu wiatrem :) ??

 

I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy

 

no ja też sobie nie wyobrażam.....z tego co wiem w dotarciu chodzi że na długi okres nie utrzymywać maksymalnych obrotów silnika bo wskutek ciepła może tłok spuchnąc (no może innaczej w silnikach dezametu czy jawa223 zawsze spuchnie :) ) więc może możesz na te kilka sekund dać gaz do oporu żeby ruszyć :icon_razz: ??bo jeśli masz odkręcić gaz na 1/10 i czekać aż sprzęgło odśrodkowe załapie to w instrukcji powinni napisać zabrania sie wyjeźdzania z dróg podporządkowanych gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na dotarciu :icon_razz:

 

a ta wymiana oleju tragedia to już w romecie 777 robionym perfidnie w chinach(silnik pewnie ten sam co w scooty czy super turbo za 2000 z biedronki) jest co 2.5tys km a silnik nie cieszy sie najlepsza opinią .....

 

tu nie chodzi o to że ma mieć start jak fullcross ale w ruchu miejskim potrzebny jest kop przy ruszaniu bo są ludzie którzy ci z premedytacja wjadą w 4 litery jak za wolno wyjedziesz (a co im szkodzi, twoja wina nieustąpiłes pierwszeństwa przejazdu)

 

bo inaczej by szło po tych 300km wylądować u psychiatry eek.gif

 

ogara 200 też sie dociera 500km z max 35km/h na 3 biegu(dane z instrukcji obsługi) ja już 3 dotarłem i żyje :cool:

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a on ma chłodzenie wentylatorem czy po prostu wiatrem D.gif ??
wiatrakiem oczywiście jak wyobrazić sobie inaczej w squcie z wyjątkiem Simsona

 

Cytat

I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy

 

 

no ja też sobie nie wyobrażam.....z tego co wiem w dotarciu chodzi że na długi okres nie utrzymywać maksymalnych obrotów silnika bo wskutek ciepła może tłok spuchnąc (no może innaczej w silnikach dezametu czy jawa223 zawsze spuchnie D.gif ) więc może możesz na te kilka sekund dać gaz do oporu żeby ruszyć D.gif ??bo jeśli masz odkręcić gaz na 1/10 i czekać aż sprzęgło odśrodkowe załapie to w instrukcji powinni napisać zabrania sie wyjeźdzania z dróg podporządkowanych gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na dotarciu D.gif

Tu nie chodzi tylko o docieranie, to jest chiński czterosuw 50ccm, rower go wyprzedzi na starcie danie gazu do oporu niewiele pomoże

 

dezamety i jawki przycierają się od kąd nie ma oryginalnych części z prawdziwego zdarzenia tylko tania prywaciarska podróba zrobiona tak żeby jak najładniej wyglądać na półce w sklepie

 

a ta wymiana oleju tragedia to już w romecie 777 robionym perfidnie w chinach(silnik pewnie ten sam co w scooty czy super turbo za 2000 z biedronki) jest co 2.5tys km a silnik nie cieszy sie najlepsza opinią .....
Mówisz tragedia ja mam w XL600R zmieniać co 3tys to jest 3-4 msc w XR jeżdżonym w terenie co 1,5tys...

 

ogara 500km 35km/h a chińczyka docierasz 2kkm i 35km/h nie 500 tylko 700km a to nie całe docieranie

 

Więc jak widzicie wlekący się skuter nie śmiejcie się że się boi jeździć on dociera :icon_rolleyes:

 

Myślę że nie da się prawidłowo dotrzeć silników mniejszych niż 125-250 ccm w ruchu ulicznym, przy dużym ruchu dość często jest potrzeba przyspieszeń i prędkości daleko wyższych niż osiągniętych docieraną 50ccm, jak by się uprzeć i jeździć wg instrukcji to można nieźle zdenerwować innych, siebie być strąbionym i mieć ciągle wymuszane pierwszeństwo o to mi chodziło i taki scenariusz 15dni a potem kolejne 700km 10km/h szybciej na pocieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najciekawsze jest dotarcie tego :icon_mrgreen:

 

0−300km, maksymalnie 25 km/h, ciągły czas pracy silnika do 1 godziny

300−1000, 35 km/h, 2 godziny

1000−2000, 40 km/h, 3 godziny

Powyżej 2000 dopuszczalna prędkość Bez ograniczeń czyli 43km/h (odblokowane czasem zamykają licznik 80km/h ale wiadomo musi konkretnie zawyżać)

 

Wyobrazić sobie 15 trasek po 20km z średnią prędkością 20km/h ja bym pisał do władz o czasowe pozwolenie jazdy po ścieżkach rowerowych i chodnikach :icon_rolleyes: bo inaczej by szło po tych 300km wylądować u psychiatry :icon_mrgreen:

 

I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy

 

A teraz napisz z którego palca wyssałeś taką instrukcję docierania skutera ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa instrukcja obsługi XINLING XL50 to jest ten sam skuter co Wilga, Hawk i jak wiadomo wiele innych

 

http://img370.imageshack.us/img370/9960/do...hinczykaja5.jpg

 

całość zajmuje 8,65MB

 

"Bardzo prosimy przed rozpoczęciem eksploatacji o uważne przestudiowanie niniejszej instrukcji obsługi skutera XINLING produkcji Jiangsu Xinling Motorcycle Co Ltd, którego wyłącznym importerem na teren Rzeczpospolitej Polskiej jest firma FUHP Jarecki sp. z o.o. 34−600 Limanowa, Mordarka tel. 018−3370040. Prosimy także o dokładne przestudiowanie warunków gwarancyjnych zawartych w Książce Gwarancyjnej.

Dzięki temu zapoznają się Państwo ze sposobem działania, eksploatowania

oraz konserwacji pojazdu.

Jest to niezmiernie istotne dla bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...