Skocz do zawartości

zamiana oleju


tas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co pamiętam, cylinder był odrobinę czyszczony z nagaru, ale w kanałach mogło go trochę zostać, szlifu nie było, jedynie wymiana tłoka i pierścieni, mam nadzieję, że przełknie syntetyka...

Przełknie :flesje: tak logicznie myśląc to co może się stać ? Nawet jak sie troszke nagaru poodkleja to zostanie przepalony lub wydmuchany do wydechu. Tam się nie ma co rozszczelniać. Przecież na tłoku/pierścieniach i głodzi cylindra nie zbiera się nagar który w jakiś magiczny sposób miałyby coś uszczelniać.

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kolega opowiada. Czyli szlif cylindra+nowy tłok+nowe pierścienie i po 60 km mamy sprzęt w pełni dotarty? i po 60km można mu odkręcać i katować go jak niby nigdy nic ? I nie tylko docierają się pierścienie ale też powierzchnia cylindra jest odrobinę ścierana nawet po honowaniu wykończającym.

Podważasz informacje zawarte na tej stronie?

http://motor-tech.katowice.pl/technika/Docieranie2.htm

Co do tych 60 km docierania, tak pisał Adam M. w którymś z tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podważasz informacje zawarte na tej stronie?

http://motor-tech.katowice.pl/technika/Docieranie2.htm

Co do tych 60 km docierania, tak pisał Adam M. w którymś z tematów.

Oczywiście,że tak się dociera silnik ale gdzie tam jest info. na temat przebiegu w km ? gdzie tam jest napisane 60 km?

Co do tematu Adama M. to zaraz poszukam i przeczytam.

 

Znalazłem. I co kolego pierdo**sz?

Olej do tego celu ma byc mineralny 10W40. Po tem reszta docierania, rowniez na oleju mineralnym przez nastepne 1500 km.
cytat:Adam M. Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten cytat Adama dotyczy docierania nowego motocykla, bodajże Hyosunga GT 250, dałbyś link do tematu, albo coś. Aha, i ja nie pie**ole, wypraszam Sobie, dałeś wycięty cytat i jeszcze na mnie najeżdżasz. Powiem jedno, żal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten cytat Adama dotyczy docierania nowego motocykla, bodajże Hyosunga GT 250, dałbyś link do tematu, albo coś. Aha, i ja nie pie**ole, wypraszam Sobie, dałeś wycięty cytat i jeszcze na mnie najeżdżasz. Powiem jedno, żal.

 

oto link z którego pochodzi cytat:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...=40287&hl=60+km

 

Poproszę teraz link z tymi 60km.

Ok poniosło mnie z tym pi.. Jeśli potwierdzisz,że Adam M. wypowiedział się ,że po 60km zestaw tłok+cylinder+pierścienie jest całkowicie dotarty to Cię nawet przeproszę :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala ta procedura dotyczy DLA MNIE sprzetow ktore docieramy po remoncie, lub sprzetow rosyjskich / chinskich ktorych jakosc wykonania jest kilka klas nizsza niz nowej japonii - jesli chodzio te ostatnie sprzety to po prostu od poczatku uzytkowania jezdzil bym na nich w sposob normalny wykorzystujac pelnie ich mozliwosci bez wpedzania silnika na czerwone pole obrotow i bez autostrady przez pierwsze 500 km.

 

Adam M.

 

Jak jest to silnik chlodzony powietrzem to jakikolwiek mineral 20W50 zalatwia sprawe.

Jezeli dotad nie wymieniales to wymien teraz - pierwszy okres docierania ( pierwsze 50 km ) generuje najwieksza ilosc metalowego smiecia.

 

Adam M.

Jak dla mnie nie czytasz ze zrozumieniem. Potem wymyślasz i roznosisz jakieś dziwne ploty argumentując to wypowiedziami specjalistów których nie zrozumiałeś do końca. Jeśli dalej uważasz,że masz rację proszę o konkretną wypowiedz Adama M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się do waszej dyskusji i powiem że mój silnik zaczął mieć właściwego kopa po 500km (o ile nie więcej) docierany metodą motor-techu. Dopiero po tym czasie zwiększył się v-max i dało się poczuć 33km. Więc 60km jest nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nagar wam sie pojawia bo lejecie 1:30 was pogieło :P 1:50 tak powinno się lać...

 

druga sprawa, nie ma zależności ze lałes minerał nie lej juz syntetyka... bo niby co, harakterystyka materiałow tłoka i cylindra ulega zmianie i podczas zmiany oleju będzie się bardziej zuzywać ? skąd wy macie takie wiadomości?:crossy: lejcie co wam pod reke popadnie... minerał semisynt czy full syntetyk i chu*a sie silnikowi stanie...

 

trzecia sprawa docierania... Wicek nie opowiadaj bajek... po 60km mozesz dopiero stwierdzić ze dobrze silnik poskładałeś a nie silnik dotrzeć... chyba ci się z nicasilem powaliło:D choć nicasilu w ogóle sie nie dociera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Się nie leje 1:100 tylko tyle ile zaleca producent silnika czyli w przypadku simsona 1:50

również tak uważam, ale podobno producent oleju twierdzi,że 1:100, stąd moje zdziwienie i pytanie do osób stosujących...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nagar wam sie pojawia bo lejecie 1:30 was pogieło :crossy: 1:50 tak powinno się lać...

 

druga sprawa, nie ma zależności ze lałes minerał nie lej juz syntetyka... bo niby co, harakterystyka materiałow tłoka i cylindra ulega zmianie i podczas zmiany oleju będzie się bardziej zuzywać ? skąd wy macie takie wiadomości?:crossy: lejcie co wam pod reke popadnie... minerał semisynt czy full syntetyk i chu*a sie silnikowi stanie...

Jak nawet lejesz 1:30 to nic sie nie stanie pod warunkiem ze to jest olej przeznaczony do 2T.

Na denku tłoku ja jeszcze widziałem nagaru po jakimkolwiek syntetyku 2T. W wydechu to inna sprawa bo zawsze coś tam sie nazbiera bez względu na olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...