Skocz do zawartości

Francowata Chińszczyzna!!!


MłodyWilk22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec tak :)

Matula kupiła sobie nowego skutera w serwisie YAMAHY. Ze wzgledów finansowych padło na chińskiego - Aquile. Zrobiła dopiero nim 350km a już zawiódł kilka razy...

Raz na jakieś kilka, kilkanaście odpaleń zimnego silnika(silnik 2T) dzieje się tak, że chwile chodzi na ssaniu i zaraz gaśnie tak jakby z braku paliwa. I później już nie zapali. Jak postoi dzień czy dwa znowu wszystko wraca do normy... Zauważyłem tez przez przypadek, że jak go pochyle bardzo mocno na prawą stronę to zapali i po chwili pracy zaczyna znowu normalnie chodzić...

Był już w serwisie i wymienili cały gaźnik na nowy i dalej to samo :)

Wczoraj stało się już tak, ze nie zgasł po zapaleniu ale po przejechaniu 5 km.

Wziełem klucze w reke i okazuje się w gaźniku pusto, a wiec przyczyna braku paliwa. ściągam węzyk a tam tez susza....Po wężyku dochodze do takiej malutkiej puszeczki i okazuje się, ze to jakiś zawór podciśneniowy uruchamiany drugim węzykiem z podciśnieniem sterowany za pomoca węzyka podłączonym już za gaźnikiem(kierując sie w strone cylindra). No wiec pominełem ten zawór i ku moje uciesze zapaliłem silnik i dojechałem do domu bez problemu. Nie wiem dlaczego ale silnik zaczął dymić po pominięciu tego zaworu :( :icon_exclaim:

Wymontowałem zawór, pojechałem do seriwsu i podmienili mi go no nowy pouczając mnie ze to nie zawór tylko pompka... i mówiąc ze to czesto potrafi wysiąść...

 

Pytanie tylko po co ta pompka, skoro paliwo może sobie spokojnie spływać prawami fizyki(bak jest dużo wyżej od gaźnika) :banghead: :icon_exclaim: Bardziej logiczne wydaje mi się zastosowanie tego jako zaworu który zabezpiecza przy przelaniu np gaxnika w przypadku zawieszenia sie pływaka....

 

Tak czy siak zamontowałem nową pompkę czy tam zawór i kurcze dalej to samo... :( Po odpieciu wężyka z podciśnieniem podczas pracy silnika podciśnienie to jest ledwo co wyczuwalne placem. Nie wiem czy ma być takie delikatne czy akurat w podciśnieniu szukac przyczyny :banghead:

 

Prosze o wszelka pomoc, bo ze skuterami to ja za bardzo obeznany nie jestem :) A serwis zna sie tylko na wymienaniu każdej rzeczy po kolei...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobry serwis :(

To co sam wymieniles to podcisnieniowy zawor paliwa , a owo podcisnienie powinno byc wyraznie wyczowalne.

Szkodo ze skoot na gwarancji bo moznaby pokusic sie na wymiane na zwykly standardowy zaworek paliwa.

Sprawdz panie koloego czy wszystkie inne podcisnienia sa podlaczone ,jezeli sa.

Jak chcesz pominac w czasie jazdy ten podcisnieniowy zaworek to podcisnienie powinienes zaslepic zeby nie lapal falszywego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owy zawór powinien natyle sprawnie pracować że własnymi płucami(zasysając powietrze) powinieneś sprawić że się otworzy

 

btw pogratulować serwisu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno.

Gdy odepniesz z gaznika wezyk ktory doprowadza paliwo i nie bedzie plynelo paliwko to sie nie martw.

Dziala to tylko pod cisnieniem i odpinajac wezyk benzynka nie poleci.

I to jest kranik podcisnieniowy.

Gdy ich odwiedzisz mozesz im powiedziec ze sami są Pompki :)

Pozdrawiam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest właśnie zawór podcisnienia, który otwiera się pod wpływem podciśnienia w silniku/gaźniku. No właśnie po co rzekomo ta pompka skoro paliwa spływa grawitacyjnie do gaźnika.

Jesli jednak piszesz że to podcisnienie jest ledwo wyczuwalne, to proponowałbym sprawdzić odpowietrzenie baku.

Napisałeś też że wymienili cały gaźnik, jednak w takich skuterach potrafi też dosyc nagle i niespodziewanie ssanie, które jest elektryczne(zresztą elektryka w tych wynalazkach też nie jest najlepsza)

Chociaż gdyby to było ssanie to by miał problem z odpaleniem na zimno, a jak tu odpala a nastepnie gaśnie to może to typowe że brakuje mu potem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińczycy nie znają miar metrycznych i tną wężyk podciśnienia na oko, prawdopodobnie w Twoim przypadku ten wężyk był za długi i się przetarł w trakcie drgań silnika. Sprawdź szczelność wężyka pomiędzy kolektorem ssania i zaworem podciśnieniowym.

Tym pacanom z serwisu doradź otwarcie autoryzowanego serwisu mioteł brzozowych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...