Skocz do zawartości

Honda CBF600 - drgają tylnie podnóżki


TomaszB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Do tej pory jeździliśmy Yamahą XJ600, dla mnie i mojej małzonki był to motocykl BAAAAARDZO wygodny, wręcz komfortowy, a drgania które generuje silnik nigdy małżonce nie przeszkadzały. Nawet przy jednorazowym przelocie ponad 600 km nie narzekała na komfort (a potrafi narzekać na wszystko :banghead: ).

No i teraz mamy CBF600SA, prawie nówka (ok 6tys km) odkupiona od brata, niewypadkowa itd żeby uprzedzić ew uwagi dotyczące przeszłości motocykla.

 

Pomijam narzekania na to że się siedzi wysoko (w stosunku do XJ-ty :banghead: ) oraz że uchwyty dla pasażera są od tyłu "otwarte" i się moze reka wyślizgnąć :) .

 

Ale jest bardzo poważny problem, bo po krótkiej jeździe żona stwierdziłą że podnóżki pasażera wpadają w takie drgania, że czyła się jakby jej nogi miały odpaść.

Gdzies w jakimś teście była uwaga, że CBF-a przy jakiejś tamn prędkości nieco drga podnóżnkami, ale nie było to wymieniane jako wielka wada.

No i teraz pytanie co z tym zrobić. Kolega z forum też ma CBF, oglądałem te podnóżki i jest tak samo, nic u mnie nie brakuje itd.

Przy samych podnóżkach są zamocowane takie ciężarki, które domyślam się mają właśnie tłumic drgania. One są zamocowane "luźno" i u mnie, i u kolegi, i rozumiem że tak ma być. Czy może zwiększyć ich ciężar (to w końcu jest kawał blachy) , czy zamocowac na sztywno.

Pomocy, bo w piątek mamy jechać na zlot a ona "masz coś zrobic i już". A wiecie jak to jest z kobietami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aleś doradził....

Czysto teoretycznie - bo żadnej CBFy w okolicy nie mam - ciężarki nie załatwią problemu. Ja bym spróbował wstawić mniejszą śrubkę i dorobić gumową tulejkę dookoła. Tzn, zamiast M8 (np.) wstawic M6 i z kawałka gumy wytoczyć/wykroić tulejkę.

Albo - poszukać w interku i kupić tzw. wibroizolator czyli 2 śruby połączone gumą. Mają różne rozmiary i rodzaje.

BIPRON na śląsku [email protected]

 

Powodzenia

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w cbf podnozki sa stalowe czy wylozne guma, ale te z guma lepiej tlumia drgania. Mozesz porozgladac sie za akcesoryjnymi podnozkami, ktore zapewnia wiekszy komfort.

 

Jest tez patent, ktory zastosowalem u siebie, gdy pekla mi guma na podnozku kierowcy. Obklej podnozek solidna tasma klejaca (taka zbrojona), wykladajac gore papierem sciernym, aby stopy sie trzymaly. Moze kilka warst tasmy wytlumi drgania? Ale to tylko prowizorka i kiepsko wyglada..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie doraźne to chyba tylko możesz powtykać gumowe podkładki tu i tam, miedzy pondóżek a mocowane po obu stronach podnóżka. Moze jak mocniej je skręcisz to będzie mniej drgań.

A na dłuższą metę (czyt. po zlocie) załatw sobie toczenie/dorabianie guowych tulei i je załóż. Ale jak zmniejszysz średnicę śruby to wiesz ze moze byc niebezpiecznie, bo śruba M6 może pęknąć pod wpływem ciężaru pasażedra np. przy wsiadaniu gdy cała masa jest na jednym podnóżku. Jeśli juz to załóż wtedy śruby imbusowe o twardości 10.8. Unikaj zwyklych śrub.

 

No i zmień trcohę styl jazdy, wibracje pochodzą od silnika i nie da się ich zniewelowac całkiem.

U mnie w GSX-F tez pasażer narzeka na wibracje , że nogi cierpną po krótkiej jeździe itp.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam typ,ostatnio jechałem z synem i on zauważył ze przy zwalnianiu drżą podnóżki ,wydaje misie ze to wina naciągu łańcucha,jest za lużny.Wcześniej tego nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ tak ma i nic na to nie poradzisz, oczywiśco chodzi mi o motocykl :wink:

To jest sprzęt turystyczny i drgania przy przelotach pow. 1000km działają jak masaże - japsy nawet o tym pomysleli - motocykl idealny :)

 

A już zupelnie poważnie to w każdym teście motocykla jest mowa o drganiach, dla niektórych uciążliwych, dla innych nic nie znaczących - nowa CBFka pod tym względem lepiej wypada, ale nadal drgania są odczuwalne w tym samym zakresie obrotów - 6K-8K RPM - nie lataj z tymi obrotami i małżonka przestanie nażekać (z tego co piszesz to może nie koniecznie). Jak masz gmole/crash pady dokręć śruby dokładnie takim momentem jaki jest dla nich fabrycznie przewidziany.

 

Pozdr.

Zadowolony użytkownik CBF600SA :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwie możliwości zmienić żonę lub moto :buttrock: Moja propozycja -zmień super HONDE :biggrin: na normalny sprawdzony sprzęt,a kobietę zostaw :banghead: Stresa się pozbędziesz,a i obiady smaczniejsze będą :clap: POZDRO falki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...