Skocz do zawartości

KOLCOWANIE OPON


Rekomendowane odpowiedzi

ponieważ nic ciekawego nie znalazłem w wyszukiwarce to założyłem ten temat- małe co nieco już wiem o tym zabiegu ale wolał bym, żeby ktoś, kto już to kiedyś robił podzielił się ze mna wiedzą. Więc interesuje mnie metoda wkretaków i teraz tak... Śruby tył m6 i m5 na bocznych kostkach z tego co udało mi sie wybadać nie dajemy srub. Tyle wiem dawajcie co wiecie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kolce w hondzie. Motocykl na lodzie jechał jak przyklejony. Jechałem po oblodzonej ulicy ile fabryka dała. W pewnym momencie moto zgasło (paliwo sie skończyło). Jak zsiadłem to prawie sie przewróciłem, tak ślisko było :P

 

A jak to zrobiłem? Razem z kumplem dorwaliśmy starą opone i powkręcaliśmy w nią blachowkręty. Od środka wyłożyliśmy ją starą dentką i jazda Naprawde polecam :D

 

Zupełny nieład artystyczny... ale daje rade :D :

 

http://www.dna.foxnet.pl/upload/moje/folder/opona1.JPG

 

http://www.dna.foxnet.pl/upload/moje/folder/opona2.JPG

 

Pozdrawiam

 

 

PS... TAKI TEMAT JUŻ BYŁ, ale nie moge znaleźć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no stara dentka albo stary mus no to wiem spoko dzieki za info, słyszalem jeszcze o metodzie ze sie zalewa gumą słyszał ktoś??

 

[ Dopisane: 30-12-2005, 15:12 ]

szybko ci sie zjechały ?? troche nie regularnie je powkrecales nie przeszkadzało ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjechać się nie zjechały, ale mogły być troche krótsze. A to, że są nieregularnie powkręcane mi w niczym nie przeszkadzało :D A jakie dłuuuuuugie power slid'y na śniegu sie łapie to łoooo cudo :D Pamiętaj by jakoś je zabezpieczyć, klejem albo czymś, bo mi zaczęły sie wykręcać już :P

 

Widzisz co ja mam... opona od Jawy... i to się trzyma całkiem dobrze. Jeżeli chcesz robić oponke, by polatać "ze dwa razy" to zwykłe wkręty ( coś takiego jak ja mam) wystarczą. Jednak na dłuższy czas polecam zrobić to porządnie.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak... robione to było przez... 15 min? Wrażenie to możesz mieć... trzymały ładnie. Specjalnie sprawdzałem czy ich nie wyrwie. Strzały ze sprzęgła ich nie ruszyły. Tylko, że tak jak mówie, to nie jest opona na długo. Jak chcesz latać przez całą zime to zrób coś lepszego..

 

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie macie MOTOCYKL z kwietnia 2004 r?? Tam jest artykul o skutarach wymiatajacych na lodzie. Jezdza na szosowych oponach, z powbijanymi kolcami od srodka. Z przodu skuterka jest ich az 400, a z tylu 600. O to krotki test z tego artykulu:

 

"Nie uplynelo piec lat od chwili, kiedy dwoch mechanikow specjalizujacych sie w skuterach(obaj sa ponadto wielokrotnymi mistrzami Wegier i Austri w Enduro) wpadlo na pomysl wkrecenia srub do drewna od srodka w zuzyte opony skuterowe. Sprobowali na pobliskim zamarznietym jeziorze, jak sie na nich jezdzi. Po paru podejsciach doszli do wniosku, ze taka opona najlepiej funkcjonuje, gdy pomiedzy detke a rzad gwozdzi wlozy sie wyciety bieznik drugiej opony, i calosc napompuje do 4 barow. Wtedy jazda skuterem po lodzie staje sie przezyciem nie z tego swiata. Zadna opona nie ma na alsfalcie takiej przyczepnosci, jaka zapewniaja czubki wkretow wgryzajace sie w lod. Od pewnego czasu wiadomo rozniez, ze najlepsza chwytnosc zapewnia 400 srub z przodu i z 600 srob z tylu..."

 

Bedzie kilka bledow, ale wybaczcie, bo szybko przepisywalem :P

 

W tej gazecie sa fotki opon tych skuterow. Opony sa niezle naszpikowane, przewaznie sa one w takich samych odstepach od siebie, dlugie one nie sa, jakies 1-2 cm, wkrecone one sa w zwykla szosowa opone. I naprawde jest ich duzo, jak na 12,13,14 calowe kolka. Ladnie one s powkrecane. No jak do enduro na kolo tylnie 18 cali to pewnie z 800 kolcow bedzie brak wkrecic, no ale lod jest nasz :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no kolce sa pewnie dobrze wykonane. Ladnie to wyglada, professonalnie :P . Podaj nam przepis. Wierciles dziure od zewnatrz kostki, a potem wsadziles srube tak??A opone do ile barow napompowales?? No i jak dlugo ten patent robiles??

 

Bo ladnie to jest zrobione nie?? Tylko ciekawe jak motor sie zachowuje na sniegu, takim wyjezdzonym, np. na ulicy w tym czasie, teraz sa takie kiepskie warunki,sniegu nawalilo duzo, spychy nie zdazaja odsniezac, samochody miela w miejscu a taka suzia pewnie bez problemu idze po ulicy pewnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisaj jeździłem swoim trochę, niestety nie założyłem mojego wynalazku przez panujący mrozik, wygląda pobomnie jak na rm tylko że mam nakrętke kontrującą jeszcze. Pomimo braku kolcowanych opon zarąbiście się jeździło, w kopny śnieg(0,5m) wystarczą opony z dużą kochą(prawie na koło szedł) z podjazdami miałem problem

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś pokazać zdjęcia szczególnie tylnej ale i przedniej opony może także, po jeździe? Na moje oko bardzo długie zrobiłeś te kolce i czy aby nie powyłamywały się? Albo czy nie pościerały zupełnie? Ostatnio czytałem że gość parę godzin robił taki wynalazek a zjechał je szybciej niż zrobił nie tykając niemal asfaltu... Ciekaw jestem jak to u ciebie wyszło. Na tylcu M6? Przyznam że wygląda to bojowo :twisted: Jeśli przetrwały jazdę to dla mnie bomba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to raczej zalezy od ilosci kolcow, bo jezeli bedziemy mieli malo, np. 10 na opone, to jeden z tych kolcow bedzie przenosil caly ciezar, ktore ma te kolo, a jezeli zamiast tego jednego kolca bedzie 15 kolcow, to ciezar sie rozchodzi na 15 kolcow i kazdy z tych kolcow jest o 15 razy mniej obciazony. No a jezeli chodzi o kamienie, to tylko przymocowanie kolca i jego material, zalezy od tego, czy on bedzie sie trzymal czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem troche za duze te sruby, odpowiedniejszy bylyby raczej wkrety, bo sa ostre na koncach, to nie ma byc wioslo a jedynie lapac przyczepnosc na lodzie, wystarczy obejzec oryginalne opony z kolcami to widzimy jaki "kaliber" sruby/wkreta musimy uzyc

 

ale jak zdaje egzamin taka oponka to jezdzic :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...