Skocz do zawartości

kawasaki 440


bakerode
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam kawa 440 rok 83, jest w znakomitym stanie ale przednie amortyzatory lekko ciekły i wymienilem uszczelniacze.

Nigdzie nie mogłem sie dowiedziec ile trzeba wlac oleju i wlałem tą samą ilość którą wylałem przy demontazu.

Efekt jest taki, ze co prawda amortyzatory są szczelne ale prawie nie amortyzują tzn opadają i dopiero jak stawiam na nózki to wychodzą.

Co robic, czy ktos mi może pomóc ?

Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam kawa 440 rok 83, jest w znakomitym stanie ale przednie amortyzatory lekko ciekły i wymienilem uszczelniacze.

Nigdzie nie mogłem sie dowiedziec ile trzeba wlac oleju i wlałem tą samą ilość którą wylałem przy demontazu.

Efekt jest taki, ze co prawda amortyzatory są szczelne ale prawie nie amortyzują tzn opadają i dopiero jak stawiam na nózki to wychodzą.

Co robic, czy ktos mi może pomóc ?

Dzięki z góry

Jeśli amortyzatory opadają aż do końca do dołu, tak, że brak już skoku, to winne są sprężyny a nie olej. Olej w lagach pełni funkcję amortyzacji drgań a nie podtrzymywania goleni. Fakt, że większa lub mniejsza ilość oleju powoduje "utwardzenie" lub "zmiękczenie" amortyzacji, ale za prawidłową pracę zawieszenia odpowiadają jednak sprężyny. Może są już po prostu zużyte lub nawet popękane? Warto to sprawdzić. A z olejem jeśli nie masz instrukcji to po prostu trzeba poeksperymentować. Zwykle wlewa się ok 200-300 ml. do każdej goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli amortyzatory opadają aż do końca do dołu, tak, że brak już skoku, to winne są sprężyny a nie olej. Olej w lagach pełni funkcję amortyzacji drgań a nie podtrzymywania goleni. Fakt, że większa lub mniejsza ilość oleju powoduje "utwardzenie" lub "zmiękczenie" amortyzacji, ale za prawidłową pracę zawieszenia odpowiadają jednak sprężyny. Może są już po prostu zużyte lub nawet popękane? Warto to sprawdzić. A z olejem jeśli nie masz instrukcji to po prostu trzeba poeksperymentować. Zwykle wlewa się ok 200-300 ml. do każdej goleni.

 

wielkie dzięki za informacje która tylko potwierdza moje przypuszczenia.

moje drugie zycie motocyklowe zaczynam po 35-letniej przerwie i dopiero raczkuje bo teraz, nawet jak stare to zupelnie inne maszyny.

Nowe pytanie sprężyny to jakies standarty i mozna zastosowac zamienniki czy tylko orginal ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było by ktoś sprawdził w serwisówce długość sprężyn. One się ugniatają z czasem, pękają i dlatego to wszystko tak pracuje. Myśle że są one do dostanie, jak będziesz znał wymiar nominalny, na ebay-u albo kupić używaną zawieche w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi.

W......ilem sie i rozebrałem lagi aby zmierzyc stan i dłudość sprezyn iiiiiiii się okazało że sprężyn nie ma.

Po prostu w górnej części lagi jest wentyl i trzeba coś napompować , tylko CO ????????

i ile ??????

Udało mi się napompować powietrze i jakoś to ustawić ale domyślam się ze warto by zachować jakieś parametry.

Czy ktoś coś wie ?????/ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za informacje która tylko potwierdza moje przypuszczenia.

moje drugie zycie motocyklowe zaczynam po 35-letniej przerwie i dopiero raczkuje bo teraz, nawet jak stare to zupelnie inne maszyny.

Nowe pytanie sprężyny to jakies standarty i mozna zastosowac zamienniki czy tylko orginal ?

 

Sprężyn szukaj w sklepach typu Larson lub u dilerów, np: http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx?Ca...nd&motId=105665

(po otwarciu linku otwórz w drzewku pozycję zawieszenia, a znajdziesz tam to czego potrzebujesz) Części zamiennikowe są równie dobre (a czasem lepsze) niż oryginały, a cenowo zwykle są bezkonkurencyjne.

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz wrzuć fotkę tego przodu żeby było wiadomo o czym rozmawiamy. Kawasaki 440 w wersji szosowej i chopper nie miały pneumatycznego przodu tylko zwykłe sprężyny+olej twoje moto to jak mniemam ma silnik 2 cylindrowy rzędowy?. Jeśli to taka kawa to masz coś pokombinowane z przednim zawieszeniem i dojście od czego on jest i jakie jest ciśnienie w lagach może trochę czasu zająć. Polecam temat na forum http://forum.motocyklistow.pl/Posiadacze-K...LTD-t83294.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a odkręciłeś tą zaślepkę w której był wentyl? - sprężyny powinny być pod nią

nie nie odkrecilem, ale zrobie to niebawem i dam znac

 

Jak możesz wrzuć fotkę tego przodu żeby było wiadomo o czym rozmawiamy. Kawasaki 440 w wersji szosowej i chopper nie miały pneumatycznego przodu tylko zwykłe sprężyny+olej twoje moto to jak mniemam ma silnik 2 cylindrowy rzędowy?. Jeśli to taka kawa to masz coś pokombinowane z przednim zawieszeniem i dojście od czego on jest i jakie jest ciśnienie w lagach może trochę czasu zająć. Polecam temat na forum http://forum.motocyklistow.pl/Posiadacze-K...LTD-t83294.html

tak o takiej wersji mowimy, fotke postaram sie dolaczyc.

jednoczesnie chcialem dodac ze jak sposcilem powietrze czy co tam bylo lagi siadly natychmiast,

nie chce mi sie wierzyc ze sprezyny moga byc tak slabe ze absolutnie nic nie trzymaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby wyjąć sprężyny musisz wyjąć najpierw tą zaślepkę z wentylem ,jest tam zabezpieczenie od środka lagi.musisz wcisnąć zaślepkę i małym wkrętakiem wyjąć pierścień zabezpieczający potem zaślepkę i spręzyna jest na wierzchu..oleju wlej 250 ccm.powietrze to tylko wspomagacz amortyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...