bakerode Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 witammam kawa 440 rok 83, jest w znakomitym stanie ale przednie amortyzatory lekko ciekły i wymienilem uszczelniacze.Nigdzie nie mogłem sie dowiedziec ile trzeba wlac oleju i wlałem tą samą ilość którą wylałem przy demontazu.Efekt jest taki, ze co prawda amortyzatory są szczelne ale prawie nie amortyzują tzn opadają i dopiero jak stawiam na nózki to wychodzą.Co robic, czy ktos mi może pomóc ?Dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 witammam kawa 440 rok 83, jest w znakomitym stanie ale przednie amortyzatory lekko ciekły i wymienilem uszczelniacze.Nigdzie nie mogłem sie dowiedziec ile trzeba wlac oleju i wlałem tą samą ilość którą wylałem przy demontazu.Efekt jest taki, ze co prawda amortyzatory są szczelne ale prawie nie amortyzują tzn opadają i dopiero jak stawiam na nózki to wychodzą.Co robic, czy ktos mi może pomóc ?Dzięki z góryJeśli amortyzatory opadają aż do końca do dołu, tak, że brak już skoku, to winne są sprężyny a nie olej. Olej w lagach pełni funkcję amortyzacji drgań a nie podtrzymywania goleni. Fakt, że większa lub mniejsza ilość oleju powoduje "utwardzenie" lub "zmiękczenie" amortyzacji, ale za prawidłową pracę zawieszenia odpowiadają jednak sprężyny. Może są już po prostu zużyte lub nawet popękane? Warto to sprawdzić. A z olejem jeśli nie masz instrukcji to po prostu trzeba poeksperymentować. Zwykle wlewa się ok 200-300 ml. do każdej goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakerode Opublikowano 16 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Jeśli amortyzatory opadają aż do końca do dołu, tak, że brak już skoku, to winne są sprężyny a nie olej. Olej w lagach pełni funkcję amortyzacji drgań a nie podtrzymywania goleni. Fakt, że większa lub mniejsza ilość oleju powoduje "utwardzenie" lub "zmiękczenie" amortyzacji, ale za prawidłową pracę zawieszenia odpowiadają jednak sprężyny. Może są już po prostu zużyte lub nawet popękane? Warto to sprawdzić. A z olejem jeśli nie masz instrukcji to po prostu trzeba poeksperymentować. Zwykle wlewa się ok 200-300 ml. do każdej goleni. wielkie dzięki za informacje która tylko potwierdza moje przypuszczenia.moje drugie zycie motocyklowe zaczynam po 35-letniej przerwie i dopiero raczkuje bo teraz, nawet jak stare to zupelnie inne maszyny.Nowe pytanie sprężyny to jakies standarty i mozna zastosowac zamienniki czy tylko orginal ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Najlepiej by było by ktoś sprawdził w serwisówce długość sprężyn. One się ugniatają z czasem, pękają i dlatego to wszystko tak pracuje. Myśle że są one do dostanie, jak będziesz znał wymiar nominalny, na ebay-u albo kupić używaną zawieche w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakerode Opublikowano 16 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi.W......ilem sie i rozebrałem lagi aby zmierzyc stan i dłudość sprezyn iiiiiiii się okazało że sprężyn nie ma.Po prostu w górnej części lagi jest wentyl i trzeba coś napompować , tylko CO ????????i ile ?????? Udało mi się napompować powietrze i jakoś to ustawić ale domyślam się ze warto by zachować jakieś parametry.Czy ktoś coś wie ?????/ :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 bakerode tutaj są serwisówki http://www.4shared.com/file/26011481/4d04e...Manual_ENG.htmlhttp://www.4shared.com/file/26011283/a787f...Manual_ENG.htmlhttp://www.4shared.com/file/26012086/c6dc7...Manual_GER.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 (edytowane) wielkie dzięki za informacje która tylko potwierdza moje przypuszczenia.moje drugie zycie motocyklowe zaczynam po 35-letniej przerwie i dopiero raczkuje bo teraz, nawet jak stare to zupelnie inne maszyny.Nowe pytanie sprężyny to jakies standarty i mozna zastosowac zamienniki czy tylko orginal ? Sprężyn szukaj w sklepach typu Larson lub u dilerów, np: http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx?Ca...nd&motId=105665(po otwarciu linku otwórz w drzewku pozycję zawieszenia, a znajdziesz tam to czego potrzebujesz) Części zamiennikowe są równie dobre (a czasem lepsze) niż oryginały, a cenowo zwykle są bezkonkurencyjne. Edytowane 16 Czerwca 2008 przez HD1940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Jak możesz wrzuć fotkę tego przodu żeby było wiadomo o czym rozmawiamy. Kawasaki 440 w wersji szosowej i chopper nie miały pneumatycznego przodu tylko zwykłe sprężyny+olej twoje moto to jak mniemam ma silnik 2 cylindrowy rzędowy?. Jeśli to taka kawa to masz coś pokombinowane z przednim zawieszeniem i dojście od czego on jest i jakie jest ciśnienie w lagach może trochę czasu zająć. Polecam temat na forum http://forum.motocyklistow.pl/Posiadacze-K...LTD-t83294.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 a odkręciłeś tą zaślepkę w której był wentyl? - sprężyny powinny być pod nią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakerode Opublikowano 19 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 a odkręciłeś tą zaślepkę w której był wentyl? - sprężyny powinny być pod niąnie nie odkrecilem, ale zrobie to niebawem i dam znac Jak możesz wrzuć fotkę tego przodu żeby było wiadomo o czym rozmawiamy. Kawasaki 440 w wersji szosowej i chopper nie miały pneumatycznego przodu tylko zwykłe sprężyny+olej twoje moto to jak mniemam ma silnik 2 cylindrowy rzędowy?. Jeśli to taka kawa to masz coś pokombinowane z przednim zawieszeniem i dojście od czego on jest i jakie jest ciśnienie w lagach może trochę czasu zająć. Polecam temat na forum http://forum.motocyklistow.pl/Posiadacze-K...LTD-t83294.htmltak o takiej wersji mowimy, fotke postaram sie dolaczyc.jednoczesnie chcialem dodac ze jak sposcilem powietrze czy co tam bylo lagi siadly natychmiast,nie chce mi sie wierzyc ze sprezyny moga byc tak slabe ze absolutnie nic nie trzymaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 aby wyjąć sprężyny musisz wyjąć najpierw tą zaślepkę z wentylem ,jest tam zabezpieczenie od środka lagi.musisz wcisnąć zaślepkę i małym wkrętakiem wyjąć pierścień zabezpieczający potem zaślepkę i spręzyna jest na wierzchu..oleju wlej 250 ccm.powietrze to tylko wspomagacz amortyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.