jachuer5 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 (edytowane) Witam, chciałbym zakupić sobie wakumetry, i pobawić się w regulacje. Jest to trudna sprawa? Jak się do tego zabrać? Edytowane 13 Czerwca 2008 przez jachuer5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 (edytowane) wpierw sobie zadaj pytanie czy się opłaca (chyba ze nie masz na co kasy wydac:D) jeżeli tego nigdy nie robiłeś to raczej przydałoby sie poprosić kogoś i podpatrzeć jak on to robi chociaż na ten pierwszy raz, a tak konkretnie to nie jest to trudna sprawa, na zegarach masz podane obroty i regulujesz wg. danych w książce serwisowej. Ważne abyś podpiął wszystko tam gdzie trzeba, czyli przewody od wakuometrów (musisz również końcówki dobrać odpowiednie) a potem juz regulujesz za pomocą śrub które w każdym motorku są różnie umieszczone :) Edytowane 13 Czerwca 2008 przez sewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damikss Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 samo synchro zajmuje moze z 10 minut. jezeli nie robiles to warto by bylo popatrzec jak ktos to robi lub poczytac. polecam urzadzana z KFM polska produkcja i odpowiednie zaworki tlumiace zrobisz np z igly 0,45 mm oplacac sie oplaca gdyz po jednym synchro masz zwrocone a jak sie nauczysz to i kolega zrobisz dobrze. koszt zegarkow i osprzetu do synchro 2 gaznikow to jakies 70 zl ze wszytkim. Cytuj Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 regulacja gaźników to nie tylko synchronizacja.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 a takze poziom polozenia plwywakapolonie przepustnicy, iglicyoraz czystosc dysz glównychsprawdzenie - o-ringów itp ) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 ...na zegarach masz podane obroty i regulujesz wg. danych w książce serwisowej. ... jakie obroty??jakie dane?? a Ty jachuer poszperaj troche, to sam znajdziesz, bo temat byl walkowany sporo razy pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 a takze poziom polozenia plwywakapolonie przepustnicy, iglicyoraz czystosc dysz glównychsprawdzenie - o-ringów itp )Poziom paliwa rzadko sam się zmienia, ustawienie iglicy tez samo się nie zmieni, a kontrola i czyszczenie to nie regulacja. :icon_mrgreen: jakie obroty??jakie dane?? a Ty jachuer poszperaj troche, to sam znajdziesz, bo temat byl walkowany sporo razy pozdrawiamWłaśnie. Jakie obroty i dane? :D Jachuer - podłączasz wakuometry, ustawiasz prędkość silnika tak jak zaleca producent zegarów (jak samoróbka to wg. zaleceń producenta moto) i ustawiasz gaźniki tak aby wszytkie równo pracowały. Reguluje się to srubami na połączeniu dźwigni przepustnic między gaźnikami. W RF600R (4 cyl) miałem tak że trzeba było ustawić względem siebie parami cylindry 1-2, później 3-4 a później zgrać ze sobą obie pary gaźników środkową śrubą. W maszynach 2 cyl. synchro to dziecinada - podłączasz zegary/wskaźniki, pokręcisz jedną srubką to w lewo , to w prawo i koniec zabawy. ;) Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) koszt zegarkow i osprzetu do synchro 2 gaznikow to jakies 70 zl ze wszytkim. do dwóch gaźników to raczej 299zł kosztuje na allegro. Powiem tak:Jestem młody, i na najbliższe 30 lat planuje jazdę motocyklami, więc trochę sprzętów przewinie mi się przez ręce, dlatego też chciałbym się nauczyć podstawowych kroków serwisowych motocykla, synchro, regulacja zaworó, itp. Niestety nie mam gdzie podpatrzeć, jedynie mogę udać sie do serwisu w płocku ''Kawasaki'' i tam, jeżeli gość od serwisowania się zgodzi mógłbym się poduczyć... Edytowane 14 Czerwca 2008 przez jachuer5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damikss Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 koszt zegarkow i osprzetu do synchro 2 gaznikow to jakies 70 zl ze wszytkim.do dwóch gaźników to raczej 299zł kosztuje na allegro. to zalezy ile masz kasy waukometry z KFM sa kilkakrotnie tansze niz zagraniczne lub chinskie . jak Cie stac bierz drozsze jak nie to tansze i tak efekt ten sam.synchro nie jest lekiem na cale zlo. Cytuj Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) jakie obroty??jakie dane?? a Ty jachuer poszperaj troche, to sam znajdziesz, bo temat byl walkowany sporo razy pozdrawiam przepraszam za pisanie bzdur tyle że nie pamiętam abym to ja pisał... szczególnie iż nie było mnie przez pare dni w Polsce :banghead: na wakuometrach nie widzi się obrotów tylko podciśnienie, co do danych... ciekawe skąd... ustawia się dławiki manometra i jest dokładny odczyt średniego podciśnienia, a potem regulujesz w 4T 1 z 2, potem 3 z 4, a na koncu środkową śrubką która równoważy obie pary Edytowane 14 Czerwca 2008 przez sewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 szczerze mówiąc, to nie jestem teraz przy kasie, ale już sie powoli ruszam. narazie zakupiłem sobie dość dobry kask, chciałbym jakąś skóre, a potem wakumetry....MOże jakbym się nauczył dobrze synchronizować, to by się co nie co zwróciło, bo w mojej okoluicy nie ma zbyt dużo mechaniorów, zajmujących się moto, a jak się strafią, to krętacze, nawet nie posiadają sprzętu... http://moto.allegro.pl/item380378086_wakuo...isa_okazja.html Co o tym sądzicie, dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 a może słupkowe/rtęciowe ? są ciut droższe ale polcane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibik Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Kolego,jeśli nie chcesz mieć na sumieniu czyjegoś motocykla to powiem tak-synchronizacja to nie regulacja gaźnika,a jeśli chcesz się bawić w serwisy to : 1.książka z danymi 2.Colortune lub analizator spalin 3.wiedza jak to się robi.Jeśli zrobisz komuś synchro a nie ustawisz składu mieszanki (zwłaszacza po tak ostatnio modnej czynności jak wymiana wydechów) i powiesz że ma zrobioną regulację,a przez przypadek wypalą się komuś zawory to sam sobie odpowiedz co to oznacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) Z wakuometrów to ja polecam brytyjskie Carbtune. Wiele lepsze niż zwykłe zegary, nie trzeba się bawić w zerowanie, ustawianie itd. Podłączasz i widzisz co jest grane. Sam z nich korzystam pożyczając od kolegi i jestem bardzo happy pracując z nimi. Kiedyś miałem zwykłe zegary ale był problem bo wakuometry jako przyrząd są bardzo delikatne i nawet wstrząs może je uszkodzić. Duzo zabawy mialem z zerowaniem i ustawianiem ich przed regulacją. Wkurzylem sie i wydałem je razem z moto. Carbtune jest super - składa sie ze szklanych rurek w których są metalowe "pręty' które podnoszą się zależnie od cisnienia, jednym spojrzeniem widać czy silnik równo chodzi bo 4 słupki są obok siebie a nie 4 rózne zegary na które trzeba patrzeć z osobna i czytać skalę. Carbtune to super jakośc i gorąco polecam. W komplecie jest też fajny pokrowiec na ów przyrząd i wszytko co potrzebne do regulacji, włącznie z instrukcją. http://www.allegro.pl/item379954454_wakuom..._colortune.html http://cgi.ebay.co.uk/New-Morgan-Carbtune-...VQQcmdZViewItem Edytowane 14 Czerwca 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Nie pisze tego wcale złośliwie ale jak czytam twoje tematy to widzę że o mechanice masz raczej niewielkie pojęcie . Naprawdę na twoim miejscu nie podjąłbym się robienia komuś jakiś bardziej lub mniej skomplikowanych napraw . Samo synchro gaźników praktycznie niewiele daje - trzeba je połaczyć z dodatkowymi "zabiegami" (czyszczenie , regulacja itp ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.