sonix Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 (edytowane) Witam. Mam jeden dylemat.Brat posiada skuter Aprili SR50 Di-TechPrzy jego wadze - 55kg buja nia 115km/sHmm to jest tylko 50cm3, podobno ma wtrysk..Chcialbym dowiedziec sie co to za wtrysk i na jakiej on zasadzie dziala.. ze ten skuter ma takie osiagi.Oczywiscie to 2T Z gory dziekuje i pozdrawiam Edytowane 11 Czerwca 2008 przez sonix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 jaja sobie z Ciebie robi... tzr-ka też ma 50ccm, większe koła, a wątpie czy poleci 115km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.puniszman Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 kuzyn miał sr max 90(licznikowe) z gps`em ok 75... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ale tzrka jest ciezka.Ja mialem Malaguti f15(silnik minarelli) mechatronic i na seryjnych czesciach bujnolem go 100 a waze 86 kilo;] wtrysk paliwa to wtrysk paliwa pompka wtryskowa,wtryskiwacz i modol sterujacy kiedy paliwo ma byc wtrysniete do cylindra.nie ma wtedy gaznika.jednak ze wtrysk w 2T to wadliwa sprawa.juz pare bylo tematow o zepsuciu sie tego mechanizmu w aprili a naprawa jest droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 nie buja zapewne są 2 prędkości maksymalne :przelotowa i absolutna :icon_mrgreen: przelotowa to taka z która da sie jechać a absolutna to absolutny max :buttrock: np dt 80lc2 poleci 130km/h tylko że pali 10/100 i gotuje płyn chłodniczny przy taki speedzie :buttrock: i możesz tak przejechać z 100m bo dłużej to silnik zarżniesz......... wtrysk jest analogiczny jak w aucie sterowany komputerem precyzyjny elektromagnetyczny wtryskiwacz.......to rozwiązanie daje superprecyzyjne dawkowanie paliwa dlatego ditech ma osiągi gaźnika a pali prawie jak 4t .......po prostu paliwo jest zawsze świetnie rozpylone (wtrysk pod ciśnieniem) ma idealną mieszankę i jest go nie za dużo nie za mało ..... z tym że jest to rozwiązanie niesamowicie awaryjne w ditechu.........o ile w autach teraz cięzko kupić nowy samochód na gażniku (o ile sie da ) tak w małych skuterkach zawsze lepszy będzie gaźnik.........z motocykli to wiem że w sportach wtrysk jest dosyć częsty najnowszy KTm adventure ma wtrysk też aczkolwiek ja jestem zagorzałym wrogiem elektroniki i wtrysku w moto ale to moje zdanie Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 No tak ale rozgraniczmy wtrysk w 2T to wtrysk bezpośredni. Wtryskiwacz wali paliwko prosto nad tłok pod ciśnieniem w ostatniej fazie sprężania. Wcześniej tłok spręża i przepłukuje sobie mechanizmy samym powietrzem z rozpylona odrobiną oleju. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma kwestii utraty paliwa przez wydech przy przepłukiwaniu w klasycznym rozwiązaniu 2T ze sprężaniem wstępnym w skrzyni korbowej, porpstu przy przepłukiwaniu nowym ładunkiem nie ma problemu ze do wydechu coś poleci bo poleci tylko powietrze najwyżej z odrobina oleju. Wtrysk ma formę mechanizmu umieszczonego na głowicy cylindra i w odpowiednim momencie wciskający do komory spalania dawkę paliwa :) Wtrysk paliwa w 2T to bardzo dobre rozwiązanie ekologiczne, nie ma strat mieszanki a przez to spalanie jest niskie jak w 4T. Zachowując osiągi układu gaźnikowego. Po prostu mieszanka jest zawsze taka jak trzeba :biggrin: W przypadku KTM advanture chociażby jak kolega wspominał jest tam wtrysk klasyczny zewnętrzny jak w autach z wielopunktowym wtryskiem paliwa (KTM Advanture ma chyba 2 cylindry?) wtryskiwacz jest umieszczony na kanale dolotowym i rozpyla paliwo na zawór dolotowy w momencie jego otwarcia i zasysania mieszanki. Są to zgoła zupełnie inne sytuacje niż powyższy układzik w DiTechu. Są oczywiście silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa jak np. VWgenowskie FSI ale to już inna liga :biggrin: Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 (edytowane) Są oczywiście silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa jak np. VWgenowskie FSI ale to już inna liga :D Opel też ma takie cuda ;) czy obecny skuter 49cc przekroczy 100 to wątpię , mój atlantis leci 103 a licznik pokazuje ok 120 ale to już nie jest 50 :]w latach 70 50tkami osiągali prędkości po 170 ale tam były koła jak w rowerze, pełna osłona kierowcy i skrzynie 14to biegowe . Edytowane 11 Czerwca 2008 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonix Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 sprawdzalem z suzuki epicuro 150 i naprawde mial te 110km/h przy 115km/h juz ciezko bylo porownac. Jackuzy o to wlasnie mi chodzilo, profesjonalna odp ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 130 z dt 80 no to ci powiem lykasz Ns1 ktora jest mocniejsza i barziej oplywowa od dt;] pff 130 to chyba 125R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 ktm adventure ma 990 i v2 (jedno z nielicznych enduro chyba nie będace singlem :smile: ) a co do 130 dibo jakbym napisał że osiągłem to w 5 sek i pod górke z 3 osobami to mógłbyś mnie zjechać a takto da rade tylko że z przełożeniem na prędkośc i droga rozpędzania jest delikatnie mówią ekhm kiepska :clap: chyba że licznik przy 130 km/h przekłamywał.......przy 60km/h na liczniku kumpel jadący za nami miał 55 km/h na zegarze w mercedesie........ wtryskiwacz jest umieszczony na kanale dolotowym i rozpyla paliwo na zawór dolotowy w momencie jego otwarcia i zasysania mieszanki jesteś pewny ?? mniesie coś wydawało że on ma bezpośredni..........zresztą teraz chyba większośc aut ma bezpośredni.... inna sprawa zawyżający licznik ale skoro mówisz że ok to ok :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) ktm adventure ma 990 i v2 (jedno z nielicznych enduro chyba nie będace singlem :D ) a co do 130 dibo jakbym napisał że osiągłem to w 5 sek i pod górke z 3 osobami to mógłbyś mnie zjechać a takto da rade tylko że z przełożeniem na prędkośc i droga rozpędzania jest delikatnie mówią ekhm kiepska ;) chyba że licznik przy 130 km/h przekłamywał.......przy 60km/h na liczniku kumpel jadący za nami miał 55 km/h na zegarze w mercedesie........ jesteś pewny ?? mniesie coś wydawało że on ma bezpośredni..........zresztą teraz chyba większośc aut ma bezpośredni.... inna sprawa zawyżający licznik ale skoro mówisz że ok to ok :P no właśnie nie ...większość aut posiada właśnie wtryski tzw wielopunktowe czyli każdy cylinder posiada wtryskiwacz i ten wtryskiwacz podaje paliwo na zawód dolotowy. Są tez oczywiście mono wtryski ale to bardziej taka elektroniczna wersja gaxnika :D nie mniej tez działa bardzo fanie. Tylko silniki FSI Vw i nie wiem jaki mają symbol ale w oplu też są mają wtrysk bezpośredni..... Rozwiązanie z zewnętrznym wtryskiwaczem jest po prostu tańsze....a co do motorków to jeszcze niw słyszałem o moto z bezpośrednim wtryskiem (może mnie ktoś oświeci?:P ) Edytowane 13 Czerwca 2008 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Jeśli w tej Aprilce było coś grzebane to wcale bym się nie zdziwił, że tyle leci...Kolega pracuje w Poznaniu w Mieloch Motocykle i przygotowuje skutery do wyścigów torowych... luuudzie... co tam się dzieje :notworthy:Taka Yamaszka Aerox po samym zdjęciu blokady i dobrym ustawieniu, na seryjnych bebechach spokojnie się kula ok 90-95km/h. Druga strona medalu, to że jeśli ten silniczek jest faktycznie tak wyżyłowany, to nie wróżę bratu, że pojeździ nią więcej niż jeden, no góra połtora sezonu :icon_evil: Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
protect_nh Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 ja mialem gilere runner SP50 PureJet, czyli elektroniczny wtrysk paliwa, powiem tak, leciala mi licznikowe na prostej ok. 90km/h prawdziwe z samochodem 85km/h gdzies, z gory szla nawet kolo 105km/h byla bardzo ekonomiczna na 100km palila zaledwie 2,6l. byla z 2005 roku miala przebiegu 8tys jak ja kupilem ja zrobilem 3 tys. i zaczely dziwne objawy sie dziac, strzelala z rury po nacisnieciu nagle gazu, jak dluzej postalem na swiatlach to nie moglem ruszyc, bo dawalem gaz a on sie dlawila, i nawet nie riuszyla bo na starsznie niskich obrotach sie dlawila, a jak sie ja sgasilo i zapalilo jeszcz3 raz to dzialala, wiec ja sprzedalem. duzo wczesniej mialem aprilie sr50 z 2002r na gazniku, co do tych predkosci..ehh..wszystkie skutery aprili maja strasznie klamane liczniki, po prostej jechalem licznikowe 100km/h aprilia a w samochodzie opel vectra wskazywalo 80km/h..wiec Twoj brat leci 115 licznikowe a tak naprawde pewnie niecale 90. ja w zupelnosci odradzam wtrysk, sam go kupilem bo ciesyzlo mnie niskie spalanie i to ze nie trzeba grzebac w gazniku itd..pompa paliwa..ciesyzlo mnie to..ale pierwszy problemy i do sprzedania, takie naprawy sa bardzo drogie, i malo kto podejmuje sie do nich..skuter to nie auto..wtrysk w 50tkach..to tylko wlosi wymysla:)) pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Nic nie wiecie na temat wtrysku;] W 2T sprawa wyglada bardzo cienko;] Wtrysk pośredni do krucca dolotowego(bezpośredni jest niemozliwy). Uzyskuje sie tylko mniejsze spalanie. Osiagi to skutek konstrukcji kanłu dolotowego który mozna lepiej wtedy zaprojektowac. Teraz co nieco o wtrysku w 4T dzieki szybkim wtryskiwaczom mozliwe jest uzyskanie mieszaniny pietrowej co przynosi korzysci wzrostu mocy i lepszego zapłonu mieszaniny dodatkowo mnieszego spalania (mieszanina jest bardzo uboga). Wtrysk bezpośredni jest wtryskiem jeszcze bardziej precyzyjnym i umozliwia uzyskanie maxymalnie ubogiej mieszaniny. Daje to pewien przyrots momentu obrotowego;] Reasujmujac jeszcze nikt nie zasilił silnika lepiej niż gaźnikiem;] Wtryski wciaz sa zbyt wolne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) Di-Tech jest wtryskiem bezpośrednim chłopie i mi tego nie wcisniesz ;] mądralo jedna ;] Schemat wtrysku Di-Tech ;] (ale zgodzę sie że nie ma nic lepszego niż sprawny precyzyjnie wyregulowany gaźnik....) Edytowane 14 Czerwca 2008 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.