Skocz do zawartości

mały tuning cylindra


kubus2905
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam sende r i chciał bym podnieść okno wydechowe o ok 1.5 2 mm spolerować wszystkie kanały oraz spiłować tłok od strony sącej czy da to dużo na mocy czy ma jakiś sens to robić. i kolejna zagadka jak mam luźne kolanko to trzyma wolne jak nie to nie trzyma próbowałem na 2 wydechach i to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnieść wydechowe? przecież wtedy szybciej spaliny uciekną w wydech zamiast pracować i pchać tłok w dół... a przy sprężaniu więcej mieszanki pójdzie w wydech... tak samo z dolotem.. więcej mieszanki zassie ale też później ją spręży... wg mnie gra niewarta świeczki... jedyne co to możesz sobie spalanie podnieść. Silniki nie są projektowane tak o przez amatorów, tylko przez ludzi którzy naprawdę dużo czasu spędzają na obliczeniach co i jak ma działać... I poprawić ich jest trudno.. Tylko sobie zniszczysz cylinder i tłok przez takie zabawy. Co do polerki kanałów dolotowych - faktycznie może przynieść jakiś zysk ale nie sądzę żeby był on szczególnie zauważalny.. Co do trzymania wolnych obrotów to wg mnie gaźnik przydałoby się wyregulować... Ale może niech się ktoś inny jeszcze wypowie, bo ja z dwusuwów to tylko z wsk miałem do czynienia:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wydechowego okna np 125 2t maja zawor który podnosi okno przez co dostaje kopa na wysokich obr a od dołu zamyka co daje mu moc na niskich obr mój derbi ma bdb dół a góra porażka gaźnik czyszczony kilka razy regulowany godzinami i pupa ;////

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płaszcz tłoka wolno podpiłować o ściśle określona z reguły bardzo mało wartośc z reguły poniżej 1mm ale same podpiłowanie płaszcza nic nie da .......pozatym to jest kwestia silnika np dezamet 023 i jawa 223 są niewysilone ze względu na trwałość i podpiłowanie płaszcza coś daje natomiast taka senda może być już wysilona do granic możliwości i podpiłowanie może ją tylko osłabić....

 

w warunkach domowych nie jesteś w stanie określić ile możesz ile nie możesz podpiłować tłok w żadnym silniku...

 

polerka kanałow napewno nie zaszkodzi ale wątpie żeby coś poprawiła a jest bardzo pracochłonna i wymaga dużej precyzji...

 

japońskie czy włoskie silniki to nie polskie WSk komarki czy czechosłowackie jawki że są często fabrycznie mocno przydławione w układzie tłok-układ korbowy tam z reguły wszystko jest do granic możliwości wysilone i conajwyżej dławione peryferiami (zwęzka w wydechu dysza etc)po prostu w tej kwesti ffabryki nie poprawisz i tyle...

 

potwierdzeniem mojej tezy jest choćby fakt że bardzo cięzko znaleźć do japońskiego silnika np opis korekty rozrządu czy układu korbowego.......jeśli w ogóle takie tuningi istnieją ......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fucktycznie podniesienie okna wydechowego podnosi moc silnika w fazie wysokich obrotów..... ale to w komarku :) Wątpię by poprawianie fabryki w ten sposób dało pożądane efekty.

Jest takie coś jak kit tuningowy...... moze w ten sposób podniesiesz mu moc, zajżyj do mielocha pewno coś do sendy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też jeździłem sendą 50 to byłem zadziwiony jak to idzie i 50cm. sprawdź kompresję. Odnośnie polerowania kanałów już było sporo i jak już wiekszośc doszła do wniosku jest to bezcelowe, a raczej wpływa na pogorszenie spalania. jeśli chcesz to możesz podnieśc moment obrotowy silnika poszeżając okna ale nie podnoś ich , może to spowodowac spadek mocy, przez nieumiejętne przestawienie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszeżając okna ale nie podnoś ich , może to spowodowac spadek mocy, przez nieumiejętne przestawienie rozrządu.

 

Kanały płuczące trzeba wiedzieć jak poszerzać, zbytnie ich powiększenie może zawirowywać mieszanke (efekt oczywiście nie pożądany), otwory w tulei można ewentualnie delikatnie sfazować od góry (dłuższe napełnianie cylindra) ale odrazu mówie że sposób nie jest sprawdzony w tym silniku, i nie wiadomo jakie mogą być efekty.

Edytowane przez michal.051
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc da się podnieść w każdym z takich silników i to sporo, ale nikt nie robi dokładnych opisów w internecie bo każdy ma swoje tajemnice co i jak i trzepie na tym grube pieniądze. Zawieź tą Sende do profi mechanika sportowego (jest ich nie za wielu w Polsce) i zobaczysz jak będzie chodzić. Tylko o taki sprzęt trzeba dbać. Zamiast wymieniać tłok co 10 000 km będziesz go wymieniał co 200 km itd. Coś kosztem czegoś.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto sie zajmowac takimi "pierdołami" że tak powiem.

To jest tzw "wóz albo przewóz".

Zrobisz dobrze może być dobrze beziesz zadowolony i będzie ok, nie uda się spartaczy sie coś i będzie gorzej niż przed tym zabiegiem.

Kiedyś czytałem na stronie o MZ o takich zabiegach piłowania płaszcza tłoka, zwiekszanie kanałów polerowanie itp.

Gościu który to zrobił dokładnie opisuje tam to wszystko jednak sam napisał że nie warto tego robić amatorsko, osiagi LEKKO mu sie poprawiły tylko w MZ, a za to spalanie poszło ZNACZĄCO w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...