Skocz do zawartości

Spalanie w YZF750R


Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś ma sprawdzony patent na zmiejszenie paliwożerności tej bestii prócz poprawnych regulacji??

Maszynka po regulacji zaworów,gaźników,sprawdzenia oporów toczenia spala przy bardzo spokojnej jeździe 7 litrów przy ostrzejszej dochodzi do 15 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem motocykl po regulacjach zaworów,wymianie łańcuszka,kapitalnych regulacjach gaźników,nowy filtr powietrza, nowe świece kolor po prostu kawka z mlekiem czyli wyregulowany dobrze.

Myślałem nad zmniejszeniem dysz paliwowych ale nie wiem jak to wpłynie na żywotność głowicy i silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz licznik przebiegu w milach :P ale jak będziesz miał standardowe rozmiary dysz to ich bym nie zmieniał.Ale niech wypowie się ktoś kto miał takiego sprzęta...może ten typ tak ma :P A spalanie 8-9 w ER5....masakra chyba jedzie 100km tuż przed czerwonym polem na obrotomierzu :flesje:

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niegdy nie podchodze do czerwonego pola, przeraża mnie dzwiek silnika...:P Ale jak dużo wachluje biegami, i non stop zwalniam, wymijam przyspieszam, itp, to spala mi 9 litrów...Przy spokojnej jeździe u mnie po wsi(droga<piasek>) 6,2 na sto, a po trasie to coś koło 4,5 przy 80km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo te 9 litrów tak czy owak...mi XJ 600 więc większa pojemność i moc spalała przy jeżdzie trasa 120-140km/h(czasem więcej)+miasto średnio do 5,5litra a najczęściej 5,2-5,3(tyle że nie kręcąc non stop wysoko jak nie było potrzeby)najwięcej przy naprawde ostrej(jak na XJ jeżdzie + autostrada 150-170)to jakies 7-7,2l, tobie pali er 5 6,2l/100km i mi tyle 750 GSXF pali i to nie jeżdząc wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo te 9 litrów tak czy owak...mi XJ 600 więc większa pojemność i moc spalała przy jeżdzie trasa 120-140km/h(czasem więcej)+miasto średnio do 5,5litra a najczęściej 5,2-5,3(tyle że nie kręcąc non stop wysoko jak nie było potrzeby)najwięcej przy naprawde ostrej(jak na XJ jeżdzie + autostrada 150-170)to jakies 7-7,2l, tobie pali er 5 6,2l/100km i mi tyle 750 GSXF pali i to nie jeżdząc wolno.

 

Witam

 

to czy wolno czy szybko nie ma takiego znaczenia jak ciagle zwalnianie i przyspieszanie, sprawdzcie swoje maszyny i zobaczycie ze podejda pod 10ke, jest tak jak pisze jachuer. A co do YZF jak widac potrafi palic 7 wiec jest ok. Przy katowaniu na 1 i 2 biegu, podnoszeniu na kolo zje sobie te 15 litrow nawet. Cos za cos... przyjemnosci czerpane z ekstremalnej jazdy kosztuja, a koszty nie koncza sie tu tylko na paliwie :wink:

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale to jazda nie przekraczajac 60-70 w trasie na ostatnim biegu.

 

a chciałbym żeby w trasie zszedł chociaż do tych 5 przy tych prędkościach

 

bo mi się nie uśmiecha zatankować za 50zł i za 70km widzieć palącą się kontrolkę rezerwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale to jazda nie przekraczajac 60-70 w trasie na ostatnim biegu.

 

a chciałbym żeby w trasie zszedł chociaż do tych 5 przy tych prędkościach

 

bo mi się nie uśmiecha zatankować za 50zł i za 70km widzieć palącą się kontrolkę rezerwy

 

mi ten motor nigdy nie zszedl ponizej 6-6,5, a swoja droga to 60-70 na szostce nie jest opcja ekonomiczna, sprawdz przy 100-120

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to przez akcesoryjny wydech LASERA??

 

Moja tez jezdzi na akcesoryjnym tyle ze scorpiona, tak czy inaczej podobne warunki pracy na przelotach. Owszem zwieksza to zapotrzebowanie na paliwo jesli musiales dokonywac korekty w gaznikach po wymianie na akcesoryjny, jesli nie bylo takiej potrzeby to masz spalanie podobne...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gaznikach Mikuni takich jakie sa uzyte w yzf 750,1000 i wieku innych motocyklach iglice i rurki emulsyjne w ktorych one siedza ulegaja stosunkowo szybkiemu zuzyciu ( ulegaja one owalizacji) co charakteryzuje sie niepotrzebnym wzbogaceniu mieszanki i marnowaniu paliwa przy zakresie obciazen w ktorych ten uklad jest decydujacy.

Czyli mniej wiecej 5-10 % do 50% uchylenia przepustnicy.

To ze gaznik ma ustawienia fabryczne nie musi automatycznie w tym przypadku ozaczac odpowiedniego ustawienia mieszanki.

 

Metoda prawidlowa to wymiana zuzytych czesc w gazniku,ale koszt jest horrendalny.

 

Metoda uboczna,rownie w sumie skuteczna to obnizenie poziomu iglicy o okolo 0.5 mm i wkrecenie sruby regulujacej sklad mieszanki na wolnych obrotach o 1/4 obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...