art92 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Witam, mam takie pytanie czy są jakieś przeciwwskazania do tego, abym teraz nalał oleju syntetycznego lub półsyntetycznego gdy wcześniej jeździłem na mineralnym?? Co może grozić mojemu silnikowi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 (edytowane) zalezy w czym jak np w aucie badz innym pojezdzie z silnikem 4 suwowym (daje przykład) to moze spowodowac rozczelnienie i wycieki oleju w pewnych miejscach bowiem syntetyki mają lepsze własnosci np. czysczącce itp dlatego do silników starszych oraz z sporym przebiegiem nie zaleca sie ich lac :notworthy:miałem tu na mysli olej do silnika A co do oleju do bezyny jak wiadomo do 2t należy lac lepszy olej tak wiec syntetyk tym bardzej w celu zapewnienia lepszego smarowania łozysk. A jazda na mineralny moze znacznie skrucic żywotnosc silnika (jesli jest to jakis szybkoobrotowy i w dodatku leje ktos do mieszanki mixol) :notworthy: Edytowane 24 Maja 2008 przez rajdowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art92 Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Bo po prostu skuter został sprowadzony zza granicy i nie wiem jaki olej znajduje się w dozowniku. Czyli spadek kompresji mi nie grozi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Spadek kompresji to Ci grozi, jak jeździsz na mineralnym, ponieważ wycierają się pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 niektórzy po zmianie oleju czuli spadek kompresji wiec widocznie tez musi sie rozszczelniac równiez :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Co niby? W 2T nie ma się co rozszczelnić po zmianie oleju. Nagar na simeringach nie osiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Co niby? W 2T nie ma się co rozszczelnić po zmianie oleju. Nagar na simeringach nie osiada. no tez mnie to zastanawia (tak otarło sie mi o uszy) :P no co do do nagaru to na simmerach raczej nie chyba ze juz niezłe przedmuchy musi miec tłoczek i pierscienie nie trzymałyby. tak wiec raczej na głowicy i denku tłoka co doprowadzac mogłoby np do samozapłonów no a sama jazda na mineralne moze powodowac wieksze zadymienie bądz osadzanie sie niespalonego oleju w ukladzie wydechowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 rajdowiec dobrze myśli tylko nie wie czemu :notworthy: to jest tak ..........w silnikach typu WSK komar ogar etc itd jak silnik już umarł (kompresja na pograniczu odpalania)i nie chce sie robić remontu to leje sie najgorszy możliwy olej najgęstszy i najgorzej spalający sie (oczywięscie nie np niepalny hipol bez przesady) i jedzie :notworthy: jak nie odpalał z kopa tak nie odpala ale taki olej co sie cienko miesza z benzyna i kiepsko spala tworzy bardzo gruby film olejowy i świetnie uszczelnia dzięki czemu moto jak już zapali to jedzie :buttrock: oczywiście dymi potwornie osiągi są marne ale jest to przedłużenie agoni jeśli sie nie ma na remont a chce sie jeździć :banghead: tłumik zapycha sie szybko głowica to samo denko tłoka czarne ale jeździ :lalag: a jeśli do takiego moto wlałbyś normalny np valvoline 2t racing to ze względu na świetnie mieszanie z benzyna i cienki dobrze smarujący film olejowy taki moto w ogóle by nie pojechał całośc sprawdzona w autopsji na ogarze 205 gdzie mieszanka była robiona z zużytym olejem z silnika od kamaza albo przepalonym olejem mobil 1 z malucha :clap: ten moto miał schodek w cylindrze 3 szlif i nawet na mixolu zbytnio nie chciało pracować a na mobil supradiesel (czy jakoś tak mineralny do diesli) przejeździło całe lato :) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ja słyszałęm żeby używać te oleje co do pił spalonowych np STIHLA taki czerwony :) jak cos jest do takich obrotów i delikatnych części to do motocykla napewno wystarczy :) Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ja słyszałęm żeby używać te oleje co do pił spalonowych np STIHLA taki czerwonyA ja słyszałem, żeby nie używać, bo po jakimś czasie traci swoje właściwości i cylinder może ulec zatarciu, np. jeśli żadko jeździmy, a olej jest sobie w dozowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 nie sthila nie........normalnie jeśli w moto wszystko ok lejemy olej do motocykli (chyba że do benzyniaka też tankujecie ON bo tańszy jest)najlepiej zgodny z specyfikacją producenta w zalecanej przez niego dawce i tyle koniec kropka.... nie po to są osobne oleje do pił i do motocykli żeby stosować je wymiennie.... to co ja napisałem to półśrodek mający na celu przedłużenie agoni kiedy sie nie ma pieniędzy i tam chodzi o to że olej ma być jak najgęstszy kiepsko mieszać sie z benzyną i słabo spalać a do sthila jest rzadki..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 A ja słyszałem, żeby nie używać, bo po jakimś czasie traci swoje właściwości i cylinder może ulec zatarciu, np. jeśli żadko jeździmy, a olej jest sobie w dozowniku. Olej sam nie straci tak szybko wlasciwosci, lecz gdy zrobimy mieszanke i ona lezy przypuscmy miesiac to olej w mieszance traci wlasciwosci smarujace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 no włąśnie że te oleje stihla są do wszystkich silnikow 2T i nawet masz rysunek motocykla i jakieś farmazony ale nie po naszemu ale to głónie chodzi o motocykle bez dozownika... a zgadzam sie ze jeśli wiemy z instrukcji co lać do dozownika to lejmy dalej to samo Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 michoa zastanow czy silnik od mootcykla 2t i kosiarki 2t dziala na innej zasadzie? pomysl ze kosiarka nie ma dobrego chlodzenia i ciepla czy zimna trzyma wysokie obroty wiec czemu np olej sthila lub husqvarny ma nie podjesc do motocykla? torszke piszesz glupoty:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 ja słyszałęm żeby używać te oleje co do pił spalonowych np STIHLA taki czerwony jak cos jest do takich obrotów i delikatnych części to do motocykla napewno wystarczy A wlasnie ze nie moj kolega zalal paliwa od pily motorowj (tez stila) i zatarl cylinder. Od tamtej pory uwaza co leje. Motor to byl simson. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.