kendzior Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Witam,jak w temacie. Mały bandzior pali ok 8l na 100km, czasamu jak mu zasmakuje to i więcej ;) Jazda raczej ekonomiczna, bo to pierwsze moto, wiec pycic jeszcze nie umiem ;) Jazda w cyklu mieszanym ;)A teraz konkrety:regulacja zrobiona jakiś miesiąc temu (w serwisie - czyszczenie, regulacja, synchro (a przynajmniej za to załaciłem)) Przed i po pali tak samo z tym, że po serwisie ładniej chodzi (równo, nie zalewa go i w ogóle piknie tylko to spalanie coś nie teges :rolleyes:Świece - czarniutkie jak węgiel -> znaczy się za bogata mieszanka, czy coś, tak? :buttrock:W airboxie zauważyłem paliwko. Czytałem, że coś tam zaworki iglicowe mogą być walnięte, prawda to? :) A i jeszcze z takich mniej ważnych - filtr mam gąbkowy - czyściłem i nasączyłem olejem. Czy takie filtry też się zużywają? Może warto go wymienić?Zauważyłem również, że nie mam wężyka odpowietrzającego przy gaźnikach (chyba tak to się zwie), ktoś go uciął przy samym końcu. Potrzebne to do czego w ogóle? ;)A i jeszcze nie wiem dlaczego, ale któryś z poprzednich właścicieli skrócił wężyk odporowadzający wodę z airboxa, poczym go zatkał (ten wężyk zanczy się :) )Tak BTW, kranik oryginalnie był podciśnieniowy, a teraz jest zwykły. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo ma tylko ON, OFF i Res, ale wężyk podciśnienia z gaźników i tak jest do niego podpięty :) Opisuję wszystkie te duperele, gdyż na mechanice znam się słabo, a nuż się okaże, że coś może się przyczyniać do problemu Z góry dziękuję za wszelką pomocpozdrawiamkendzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 A nie dławi Ci się czasami jak go wkręcasz na wysokie obroty? Faktycznie apetyt ma stanowczo za duży. Wymienił bym ten filtr powietrza, ale coś mi się z tą regulacją gaźników nie widzi... Jakiś pewny mechanior czy średnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Po pierwsze- telefon do serwisu w którym robiłes moto. Zasygnalizuj im teraz problem, zeby w razie czego nie mogli sie wymigać tłumaczeniem, że Cię już nie pamiętają. Stan swiecy wskazuje na zbyt bogata mieszanke. Dodatkowo paliwo w airboxie moze wskazywac na "wyklepane" zaworki iglicowe. Ten kranik też jakiś podejrzany. Sprawdz czy nie masz podwyższonego poziomu oleju. Kup nowy filtr powietrza- wydatek niewielki, a ma bezpośredni wpływ na spalanie. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kendzior Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 A nie dławi Ci się czasami jak go wkręcasz na wysokie obroty?Hmm, raczej nie. Z tym, że jako świeżak nie za często kręce go do góry, więc poprostu mogłem nawet nie zwrócić uwagi :) sprawdze to jutro ale coś mi się z tą regulacją gaźników nie widzi... Jakiś pewny mechanior czy średnio?Mechanik pewny, ale, że robił mi to szybko, bo na czsie zależało, to może akurat coś przeoczył, podjadę, pogadam :D Ten kranik też jakiś podejrzany. Sprawdz czy nie masz podwyższonego poziomu olejuZ kranikiem cuda robiłem, nawet go trochę przykręcałem, coby mniej paliwka leciało, ale ni jak się to miało do spalania :PA co do oleju, wymieniłem w zeszłym tygodniu, nalałem pod "górną kreskę" (max) i z raczej nic się nie zminiło. A jeśli się podwyższy to...? Znaczy benzynka się tam dostała, tak? (bo ja się średnio znam :clap: ) A filtr kupię przy najbliższej okazji, przynajmniej jedna z potencjalnych przyczyn odpadnie :) dzięki Panowie i proszę o więcej :)pzdrkendzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Musisz : - sprawdzic kranik, bo mozliwe ze jest membranowy jezeli posiada wyjscie na wezyk podcisnieniowy i ta membrana jest peknieta.Trzeba sprawdzic czy naprawde nic sie nie leje do kroccow ssacych przez ten wezyk, ani czy paliwo nie leje sie w polozeniu OFF. - Zdjac gazniki i sprawdzic jaki jest stan iglic zaworkow komor plywakowych, bo jezeli sa wyklepane czy brudne to leci tamtedy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Tzw, ssanie nie domyka się całkowicie, sprawdź po pierwsze czy jest luz na lince od tego urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kendzior Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 A nie dławi Ci się czasami jak go wkręcasz na wysokie obroty?Sprawdziłem, do góry idzie piknie i bez zająknięcia :DTzw, ssanie nie domyka się całkowicie, sprawdź po pierwsze czy jest luz na lince od tego urządzenia.Sprawdzone, wszystko ok, na lince jest lekki luz, a i ten cycek od ssania przy gaznikach domyka się do końca :P- sprawdzic kranik(...)Sprawdzone, zdjąłem bak i jak kranik jest otwarty to paliwko leci ciurkiem, jak zakręcony to nawet nie kapnie :P Jeszcze tylko sprobuję zassać przez rurkę od podciśnienia, ale z tego co pamiętam, to nigdy tam nawet kropli paliwa nie zauważyłem- Zdjac gazniki i sprawdzic jaki jest stan iglic zaworkow komor plywakowych, bo jezeli sa wyklepane czy brudne to leci tamtedy.Wychodzi na to... :/ podjadę w najbliższym czasie do mechanika, który regulował mi gaźniki i przedstawię problem, bo sam to sobię chyba tego nie zrobię (czy zrobię? :banghead: )Tak przy okazji: jakie mogą być orjentacyjne koszta naprawy? Dzięki wielkie Panowie :( jednak internet jest fajny :Dpozdrawiamkendzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 (edytowane) Czolem! Skoro na ON paliwo leci, to bardzo zle :). Podcisnieniowy kranik na On i Res powinien zamykac doplyw paliwa, gdy nie ma podcisnienia.Masz "zwykly" kranik, wiec jesli zostawiales moto z kranikiem na On, to paliwo moze uciekac Ci do oleju przez nieszczelne zaworki iglicowe w gaznikach. Bo tylo one w takim ukladzie sa "bariera" przed przeciekaniem paliwa z baku do gaznikow. Rozejrzyj sie za oryginalnym kranikiem, a do poki go nie masz NIE MOZESZ zapominac po kazdej jezdzie przekrecac kranika na off. Pozdro PSTo oczywiscie nie rozwiazuje sprawy wyskiego spalania. Czarne swiece dosadnie swiadcza o zbyt bogatej mieszance i to juz jest sprawa gaznikow. Edytowane 26 Maja 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kendzior Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Wiem, wiem ;) Kranik zawsze zakręcam, pytanie tylko czy jak mam zwykły kranik a oryginalnie był podcisnieniowy to czy ma to jakis negatywny wpływ na moto (czy jedynie na komfort uzytkowania, bo trzeba pamiętać o zaręcaniu :bigrazz: ) A tak przy okazji, rozebrałem dzisiał moto, pogrzebałem w airboxie i... okazało się, że to nie było paliwo, a olej :icon_mrgreen: po wytarciu do sucha, jak narazie więcej się nie pojawił. Więc problem uciekającego paliwa znika :icon_mrgreen: Pozostaje jedynie wysokie spalanie ;) czyli skład mieszanki, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Niekoniecznie... Moze byc duzo powodow :].Podniesione iglice, zle dysze glowne, zly poziom paliwa w komorach, zatkany filtr powietrza (choc chyba az takiego wzrostu spalania by nie bylo), wypracowane podzespoly gaznikow jak pisal Adam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Piszesz że to pierwsze moto i jeździsz delikatnie czyli jak to mam rozumieć na 4000 t.obr czy na 14000 ?na pierwszych trzech biegach a może zdarza Ci się zapiąć ostatni bieg przy 3000 obrotów? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kendzior Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Moze byc duzo powodow :].Podniesione iglice, zle dysze glowne, zly poziom paliwa w komorach, zatkany filtr powietrza (choc chyba az takiego wzrostu spalania by nie bylo), wypracowane podzespoly gaznikow jak pisal Adam.Czyli tak czy inaczej musi na to rzucić okiem jakiś fachowiec, bo domyślam się, że skoro wcześniej widziałem tylko gaźnik od ogara, to raczej cięzko mi będzie stwierdzić, czy coś tam jest jeszcze OK, czy już do kosza :) A tak przy okazji: ustawienie poziomu paliwa i takie tam, to część regulacji gaźnika, tak? Więc w serwisie powinni byli mi to ustawić dobrze, czyli jak coś to reklamacja? (choć trochę w to wątpię :icon_rolleyes: )Piszesz że to pierwsze moto i jeździsz delikatnie czyli jak to mam rozumieć na 4000 t.obr czy na 14000 ?Hmm, wydaje mi się, że raczej nie daję mocno po garach. W czasie typowej jazdy staram się utrzymywać obroty ok 6-7 tyś, sporadycznie odkręcę mocnniej. Ogólnie zdaję sobie sprawę, że każdy motocykl ma zapotrzebowanie na paliwko, no ale żeby taki mały piździk tyle doił? No chyba, że to normalka, to się przyzwyczaję i tyle ;) Dziękuje Panowie raz jeszcze, dla laika każda rada niezwykle cenna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiu Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Zależy też jakie dystanse pokonuje kolega bo być może problem w tym tkwi że silnik się dobrze nie zdąrzy zagrzać a kolega gasi sprzęta. Albo lata w korkach wtedy też nic dziwnego nie zauważyłbym w takim spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 (edytowane) Czolem! Masz czarne swiece, wiec bankowo cos nie gra.Moze motocykl byl zdlawiony i oddlawil go niepoprawnie jakis kowal?Daj to obejrzec dobremu mechanikowi. Jak po odbiorze i przejazdzce (min 20km) beda dalej czarne swiece, to od razu mozesz moto odstawic do reklamacji :P. XJ600 mojej mamy byla wlasnie takim przypadkiem. Moto palilo duzo, jezdzilo zle, swiece czarne, az swiece padaly. Ogladali to dwaj mechanicy i dali doopy - nie naprawili. Moto pojechalo do Niemiec na serwis. Wrocilo, bylo lepiej - swiece nie padaly, ale dalej sprzet zarl 6-7l/100km i swiece czarne. A niby wymienili jakies rozpylacze w gaznikach, bo byly wlasnie zle zalozone. Dopiero jak oddalismy moto do Boostera w Katowicach, sprzet zaczal jezdzic jak trzeba. Pali 5l/100km, swiece jasne i wszystko cacy :icon_twisted:. Byly wlasnie totalnie zle ustawione gazniki - ustawienia mieszanki, iglice przestawione, zly i rozny stan paliwa w komorach plywakowych... Pozdro Edytowane 27 Maja 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kendzior Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Zależy też jakie dystanse pokonuje kolega bo być może problem w tym tkwi że silnik się dobrze nie zdąrzy zagrzać a kolega gasi sprzęta. Albo lata w korkach wtedy też nic dziwnego nie zauważyłbym w takim spalaniu.Zwykle robię trasy ok 15-20km, dojezdżając na uczelnie, cykl mieszany, myślę, że tak pół na pół :) Pewnie to również przyczynia się do takiego, a nie innego spalania no ale skoro...Masz czarne swiece, wiec bankowo cos nie gra.(...)Daj to obejrzec dobremu mechanikowi.Tak więc i zrobię przy najbliższej okazji :biggrin: Zobaczymy czy coś się uda poprawić :wink: Dzięki Panowie za wszystko :icon_twisted: pozdrawiamkendzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.