Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie poczytałem bardzo dużo stron z tego tematu i wyczytałem ze silniki 400/450/500/525 to te same silniki RFS różniące sie pojemnością wałkiem rozrządu i ogólnie góra silnika - co ogólnie z jednej strony wydawało by sie dosć realne ale czy czasem przełożenia nie sa inne i gdzieś widziałem że EXC 400 ma 5 biegów a nie 6 ? jak to się ma w rzeczywistości ?

 

Pytam ponieważ meczy mnie tego typu kwestia że chce kupić EXC 400 lub 450 (rok od 2000-2005) tak ażeby jak najbardziej zminimalizować koszta remontów. Wydawało by sie że 400 z racji mneijszej mocy i łagodniejszej charakterystyki wytrzyma wiecej niż 450 mam racje ? I ile to by mniej wiecej było przy amatorksiej jeździe do generalnego remontu, dało by sie dorównać takiej Husky TE450 do wyniku 200mth a nawet wiecej jeśli by ją regularnie serwisować zgodnie z serwisówką ?

Inna kwestia czy dostepność czesci do takich 400 jest identyczna jak do 450 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EXC 400 ma 6 biegów. Dostępność części jest dokładnie taka sama, jak do wszystkich innych RFS-ów (czyli rewelacyjna) - inny jest tylko tłok i korba, reszta to samo. 400 uchodzi za najbardziej trwały z całej rodziny, przy odpowiednim traktowaniu przejedzie duuuużo, ale o ile więcej/mniej od innych, albo ile dokładnie między remontami, to już Ci tego nikt nie powie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Zakupiłem wreście KTM 450 sx przerobione na exc(lampy,homologacja,kierunki) i co najwazniejsze 6 biegów i w wersji sm.Jedyny mankament to taki że motocykl nie trzyma wolnych obrotów.Zaraz po wyłączeniu ssania moto po prostu gasnie.Gość od którego kupowałem opowiadał że skracał tłumik i tą rurę w srodku co spawał zle to po prostu zrobił i twierdzi że w tym może leżec przyczyna.Co powiecie?

Edytowane przez Enduurowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

http://otomoto.pl/ktm-exc-525-2006r-a2-M4206868.html

 

 

ktos cos powie ? moze ktos ma tam blisko i obluka go ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

czy byly jakies zmiany w exc 525 miedzy rocznikami 2004 a 2006/7 ? wiem ze malowali pozniej rame na czarno , lagi czarne , zbiorniczek amora centralnego i sprezyna czarne , kola excela , inny licznik - ale technicznie cos zrobili ? jakis inny zawias ? zmiany w silniku ? czy modyfikacja ramy ? ( nie mylc z 1 wypustem 525 na podwojnym kolektorze i starej ramie jak w 520)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pnowie czy lepiej wybrac ewxc 525 na starej ramie ze zdrowszym silnikiem ( nie rozbierany od nowosci, 220 mh nalotu), czy ostatni wypust RFS na nowszej ramie, ale z silnikem o wiekszym nalocie i juz zmienianym tloku z zaworami .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pnowie czy lepiej wybrac ewxc 525 na starej ramie ze zdrowszym silnikiem ( nie rozbierany od nowosci, 220 mh nalotu), czy ostatni wypust RFS na nowszej ramie, ale z silnikem o wiekszym nalocie i juz zmienianym tloku z zaworami .

Cześć, Jeśli jesteś pewny że nie był rozbierany to ja bym właśnie tego kupił. Masz cylinder na nicasilu i w ogóle nie naprawiany w stodole, super:)

 

 

Ja mam pytanko do specjalistów. W poradniku piszecie o "blaszcze przepustnicy" za pińset złotych kótra lubi wpadać na zawory. Obiawia się problemem z wolnymi obrotami.

Powiedzcie mi proszę bo mam kata 520 który ma właśnie problem z obrotami. Na zimnym git. Jak się zagrzeje to się zatrzyma na za wyższych obrotach i lipa, czasem zejdzie ale z wielkim bólem. Na zimnym silniku trzyma idealnie obroty i schodzi z wysokich książkowo.

Zachowuje się jakby dostawał lewego powietrza ale sprawdzałem i jest ok. Zawory ustawione.

 

Przypuszczam że problem z blaszką w gaźniku byłby cały czas a nie tylko jak się silnik zagrzeje (chociaż temperatura, rozszerzalność materiału?) ale wolałbym tą opcje wykluczyć głównie dla spokoju duszy i portfela.

pozdrawiam

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam panowie chce kupic tego ktm/a http://olx.pl/i2/oferta/ktm-exc-450-2003r-oplacony-zarejestrowany-CID5-IDb7OKZ.html gosciu pisze ze nic przy nim nie robil bo ma tylko 136mth i niebylo powodu mowil tez ze tylko tyle ma bo dlugo stal nieuzywany czy to prawda moze byc ? Czy tylko sciemnia. Ogolnoe moto wyglada dobrze ale niewiem jak z silnikiem czy te 136mth to naprawde malo czy jednak juz wymiany sie szykuja bo z tego co czytalem to raczej tak.

post-84763-0-91122200-1455263071_thumb.jpg

post-84763-0-92169900-1455263085_thumb.jpg

post-84763-0-54497200-1455263152_thumb.jpg

post-84763-0-40188400-1455263166_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć

 

Od wczoraj śmigam na KTM 450 Exc , wrażenia po przesiadce z CR 125 całkiem pozytywne, chociaż czuć większą masę. Niestety moto odpalam tylko z kopki, ponieważ nie ma pstryczków do odpalania/gaszenia, brak też aku i tu moje pytanie do Was czego tam jeszcze brakuje? pełno kabli mam przy kierownicy, niestety pod siedzeniem nie widzę żadnych kabli do podłączenia baterii. W serwisówce widziałem, że obok filtra powinna też być jakaś kostka z bezpiecznikiem. Proszę o info. co tam pod siedzeniem powinno być, skąd idą kable do baterii (domyślam się, że powinny być grubsze), jakbyście mieli jakieś fotki to będę wdzięczny :) Pozdrawiam

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :)

 

 

Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to napewno EXC ?? czy ktoś z SX coś próbował uklecić i się poddał ? zarzuć jakieś foto

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro zrobie jakies dokładniejsze foto, jakby to miał być sx to z pewnością by nie miał kabla przy tylnym hamulcu

 

post-1447-0-87244500-1460934901_thumb.jpg

Edytowane przez ksenonn

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :)

 

 

Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam pytanko : czy takie koło wejdzie mi do sx 450 rocznik 2005? i czy jest w ogóle sens zakładać 18 '' ?

http://allegro.pl/nowe-kolo-tyl-tylne-18-x2-15-husqvarna-ktm-obrecz-i4908820777.html

Edytowane przez Brylu 1989

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie to przemawia za 18 tylko szkoda ze kupilem nowa kostke 19. Nie mialem zamiaru zmieniac koła / piasty w tym sezonie ale zaplotłem od nowa koło, wymieniłem napęd z przełożeniem bliższym oryginałowi i już pozbyłem sie dwóch szprych... Czy lepiej to ;http://gnmotosport.pl/kolo-ktm-r-19-x-2-15-p-36.html bo juz sam nie wiem co robic...

Edytowane przez Brylu 1989

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam wszystkich jeździłem lata rm 250 rt 2003. Chce sie przerzucic na 4t. Z racji homologacji obstawiam exc 500 od 2012 roku i exc 450 rocznik na wtrysku i w górę. Przeznaczenie lasy, piaskownice przeloty po łąkach tor raczej nie. 

Pytanie czy można celować w 2012 r. Exc 500 czy występują jakies wady wieku dziecięcego który rocznik najlepszy do kupna? 

Exc 450 na wtrysku który rocznik dopracowany w który celować ?

Max budżet 25k i raczej lepiej zeby wyszło poniżej 20k bo wiadomo trzeba mieć w razie czego zapas na remont po kupnie bo różnie bywa.

Czekam ma opinie właścicieli wyżej wymienionych modeli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...