Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

przeglady silnika robicie scisle i zgodnie z manualem czyli co 90mh ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Zmieniał ktoś z was uszczelniacze w lagach firmy "all balls". Stwierdziłem, ze po 5 latach (2009r maszyny) mozna by zmienic olej +uszczelniacze. Tak zrobiłem i problem, bo podczas jazdy na lagach mam slady oleju jakby nie trzymał uszczelniacz. Dodam, że serwisowo powinno sie zalać 626ml ja zalalem okolo 650ml na oko + mala ilosc, ktora zostala w lagach. Miał ktoś styczność z uszczelniaczami all balls? Czy to poprostu za duza ilosc oleju w lagach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Zmieniał ktoś z was uszczelniacze w lagach firmy "all balls". Stwierdziłem, ze po 5 latach (2009r maszyny) mozna by zmienic olej +uszczelniacze. Tak zrobiłem i problem, bo podczas jazdy na lagach mam slady oleju jakby nie trzymał uszczelniacz. Dodam, że serwisowo powinno sie zalać 626ml ja zalalem okolo 650ml na oko + mala ilosc, ktora zostala w lagach. Miał ktoś styczność z uszczelniaczami all balls? Czy to poprostu za duza ilosc oleju w lagach?

All balls to średnia półka. Jeśli odrazu zawias się poszczał to musiałeś coś źle złożyć, wystarczy że uszczelniacz olejowy założyłeś odwrotnie lub go uszkodziłeś przy wciskaniu na lagę. Pomijam już fakt że zalałeś za dużo oleju ale to nie ma wpływu że cieknie. Poziom oleju ustawia się na tzw. poduszce powietrza czyli mierząc odległość od krawędzi lagi do lustra oleju, wtedy nie ma mowy o błędzie.

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

All balls to średnia półka. Jeśli odrazu zawias się poszczał to musiałeś coś źle złożyć, wystarczy że uszczelniacz olejowy założyłeś odwrotnie lub go uszkodziłeś przy wciskaniu na lagę. Pomijam już fakt że zalałeś za dużo oleju ale to nie ma wpływu że cieknie. Poziom oleju ustawia się na tzw. poduszce powietrza czyli mierząc odległość od krawędzi lagi do lustra oleju, wtedy nie ma mowy o błędzie.

 

Dziękuję za info. Ostatni raz inwestuje w zamienniki. Są dobrze zalozone ale jak juz napisałes " all balls srednia polka"

założyłem raz znajomemu w 450 exc i po tygodniu jedna laga zaczęła dość mocno lać. Dodam, ze nie robiłem tego po raz pierwszy i wszystko zgodnie ze sztuką.

All balls zmalal w moich oczach. Rownież dziekuje za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duze sa roznice mocy i momentu miedzy 450 a 525 ? rozumiem ze 450 po 2003 tez zostalo zmodernizowane ? tak jak z 520 zrobili 525, oraz jak przeliczacie mh na km ? wyliczylem sobie ze 1 mh to 50 km ? ale cos widze po ogloszeniach ze chyba wyjdzie duzo mniej kilometrow na 1 mh ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz , bo na allegro widze takie z podwoijnym koiektorem i dzielonym plastikiem z tylu (blotnik i boczki) i z pojedynczym jak w 525. A co z tymi mth ? jak to na kilometry przeliczyc ? albo inaczej - mozna zrobic exc 525 , 1000 km na jedym oleju ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

450 może byc z 2002r modelowo 2003r tak jak moj 525, pojedyncza rura jest od 2004

 

co do motogodzin to dzis pojechałem 40km raczej lajtowo bez pałowania na niskich biegach i orginalny licznik pokazał 1.1 godziny, ale nie wiem czy to jest motogodzina czy godzina jazdy

 

EDIT

co do oleju to manual podaje wymianę co 15 godzin lub 100l paliwa, ja wymieniam co 60-70l bo raczej gniotę na niskich biegach, ale jeśli ktoś jezdzi lajtowo i zmieni olej co 100l to wyjdzie jakby nie patrzec 2000km (spalanie 5l/100km przy lajcie)

 

co ciekawe manual nie rozróznia między modelami sx i exc, jedynie rozgranicza hobby i competition use, przy competition seris nakazuje robic co wyścig, nigdy rzadziej niz co 2 godziny lub 15l bez względu na pojemnosc co tez jest dziwne bo 250 zawsze bardziej dostanie w dupę niz duze pojemnosci

 

generalnie trzeba do tego podchodzic z głową, nie traktowac manuala jak bibli...

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak wlasnie czytam po necie i mth nie pokrywaj sie ze spalonym paliwem , tzm mozna zrobic 15 mth i spalic 30 litrow paliwa ...wiec mysle ze wymiana wraz z filtrami co 1000 km bedzie w sam raz , szczegolnie ze nie bedzie ostro katowany , tzw rekreacja po nizinnych lasach i polach .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to jakiś problem, 4l dobrego oleju masz za 220zł, na 3 wymiany, do tego 3 komplety filtrów po 30zł każdy, na pół sezonu spokojnie mi to wystarcza, wymiana o tyle upierdliwa ze dolne sitko jest pod silnikiem i cięzko tam wyczyscic gdy glina zaschnie,

 

do rekreacji nie wiem czy to się nadaje, sam musisz stwierdzic, lc4 jest przy exc mega wygodny, 525 hałasuje, szarpie, strzela, to juz nowsza 450 jest o wiele bardziej kulturalna

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wyczuwalna różnica w momencie między 450 a 525. Czuć to wyraźnie na wyższych biegach. 525 to jest traktor, ciągnie od samego dołu z każdego biegu a 450 już trzeba trzymać troszkę wyżej na obrotach.

Po co chcesz przeliczać kilometry na mth? Liczniki KTM liczą godziny a nie mth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wyczuwalna różnica w momencie między 450 a 525. Czuć to wyraźnie na wyższych biegach. 525 to jest traktor, ciągnie od samego dołu z każdego biegu a 450 już trzeba trzymać troszkę wyżej na obrotach.

Po co chcesz przeliczać kilometry na mth? Liczniki KTM liczą godziny a nie mth.

Co do tej rekreacji , to co prawda gor tu nie ma , ale ja po prostu lubie zapie..alac i nie sa to szutry, bo tych nie lubie :)

 

No widzisz . nie mialem kontaktu z tym licznikiem, zdawalo mi sie ze licznik i manual opisuje mth . Zobacze jak wiosna bede stal z kasa , ale tak od 13 do 15 tys bym chcial wydac na moto...ale tez nie chcę sie splukac na sezon, wiec musze to przekalkulowac , bo planuje juz od 2 lat zakup ezxc i zawsze kasa wiosna nagle sie rozchodzi ....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj 525, rewelacyjny sprzęt w którym nigdy nie będziesz narzekał na brak mocy, poza tym 525 jest żywotniejszy od 450. Za 13 koła kupisz już fajny egzemplarz i nie ma co wydawać po 15 tys zł za 525 bo za te pieniądze są już 530-tki które biją na łeb 525.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...