Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Co do mocowania kiery jednak jest po prostu zwichrowana po upadku prawa strona uciekła, sprawdzałem to na płycie traserskiej. i jedna strona odstaje te 2mm. więc po prostu skręciło ją.. Ale poluzowalem śruby pułek i ustawilem tak jak powinno być:) nie razi w oczy krzywizna lecz no mocowanie jest skrecone.

Może spróbuje ją kiedyś odciagnać póki co polatam tak jak jest.

 

 

 

pozdrawiam i dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogę prosić coś więcej propos naprawy PDS za 55 zł? Coś mi od czasu do czasu skrzypi w tylnym zawiasie i się zastanawiam czy wystarczy oczyścić i posmarowac, czy od razu wymieniać...

Kupując zamienniki czyli łożysko i dwa uszczelniacze zapłacisz właśnie coś ok 60zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogę prosić coś więcej propos naprawy PDS za 55 zł? Coś mi od czasu do czasu skrzypi w tylnym zawiasie i się zastanawiam czy wystarczy oczyścić i posmarowac, czy od razu wymieniać...

 

nawet nie 55zł, tylko ok 35zł :D łożysko PGE16x i 2 uszczelniacze 25x32x7 do dostania w sklepie "rolniczym"

 

nie nasmarujesz tego bez i wyprasowania z wahacza i rozebrania

 

te tulejki przynajmniej u mnie bardzo mocno siedzą w tym uniball'u, musiałem potraktowac go flexem bo nie chciałem rozwalic tulejek przy wybijaniu

 

teraz tak myślę jak to zabezpieczyc na dłuzszy czas, moze jakąs taśmą to okręcic szczelnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz te Allbals'a bo cena mniejsza a wytrzymają tyle samo co inne. W moim ktm 2013 tak samo szybko te tuleje się wycierają co w starszych tak że gówno prawda że coś poprawili. Skarpety nigdy nie używałem ale według mnie jest to zbyteczny gadżet gdyż nie jest ona "zamknięta" tak jak np. przednie neopreny lag, a skoro jest otwarta to dostaję się tam woda, syf itd.

 

zrobiłem jeszcze inaczej: "pan Czesiek" za dwie perełki stoczył mi styrane tulejki z 32 na 30mm i taki zimmery kupiłem

 

mam jeszcze pytanie: smaruje się nowe łożyska "zamknięte" czy zakładac bez rozbierania, bo nasmarowane fabczynie?

 

musze jeszcze kupic porządną tylną zębatkę, miałem nowy napęd przed sezonem i po ok 10 bakach tylna aluminiowa zębatka nie tyle się zuzyła co zęby się pogięły, w 200 taka zębatka starczała mi na caly sezon!

 

myslę nad tym bo lekka ale mocne zęby, mogę sporo taniej wyrwac tylko ze chcę 50z: http://allegro.pl/zebatka-supersprox-52-ktm-sx-sx-f-exc-125-250-450-i3240829985.html

 

i jeszcze jedna kwestia: pada mi zawsze łożysko od strony napędu, drugie względnie się trzyma, czy to mozliwe zebym za bardzo naciągał łąncuch? technikę naciągania znam: "10mm luzu na końcu dolnego slizgu przy podniesionym kole" i nawet daję większy luz

 

poza tym:czy warto kupic takie koło:

http://allegro.pl/ktm-exc-sx-kolo-tyl-tylne-tylnie-felga-piasta-125-i3309701330.html

czy to jest takie samo koło jak w exc 520? czy jeszcze gorsze? kumpel szuka do husa bo popękała piasta a na zaspawanej strach jechac w góry, ta znowu jakas tulejowana...

 

jaka jest poprawna szkoła zakladania trzymaka? w dziurę obok wentyla czy naprzeciwko wentyla? gdy ostatnio przekreciło mi wentyl dołozyłem drugi trzymak i nie mam dylematu, ale zdania są u mnie podzielone :icon_mrgreen:

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem jeszcze inaczej: "pan Czesiek" za dwie perełki stoczył mi styrane tulejki z 32 na 30mm i taki zimmery kupiłem

 

mam jeszcze pytanie: smaruje się nowe łożyska "zamknięte" czy zakładac bez rozbierania, bo nasmarowane fabczynie?

 

musze jeszcze kupic porządną tylną zębatkę, miałem nowy napęd przed sezonem i po ok 10 bakach tylna aluminiowa zębatka nie tyle się zuzyła co zęby się pogięły, w 200 taka zębatka starczała mi na caly sezon!

 

myslę nad tym bo lekka ale mocne zęby, mogę sporo taniej wyrwac tylko ze chcę 50z: http://allegro.pl/zebatka-supersprox-52-ktm-sx-sx-f-exc-125-250-450-i3240829985.html

 

i jeszcze jedna kwestia: pada mi zawsze łożysko od strony napędu, drugie względnie się trzyma, czy to mozliwe zebym za bardzo naciągał łąncuch? technikę naciągania znam: "10mm luzu na końcu dolnego slizgu przy podniesionym kole" i nawet daję większy luz

 

poza tym:czy warto kupic takie koło:

http://allegro.pl/ktm-exc-sx-kolo-tyl-tylne-tylnie-felga-piasta-125-i3309701330.html

czy to jest takie samo koło jak w exc 520? czy jeszcze gorsze? kumpel szuka do husa bo popękała piasta a na zaspawanej strach jechac w góry, ta znowu jakas tulejowana...

 

jaka jest poprawna szkoła zakladania trzymaka? w dziurę obok wentyla czy naprzeciwko wentyla? gdy ostatnio przekreciło mi wentyl dołozyłem drugi trzymak i nie mam dylematu, ale zdania są u mnie podzielone :icon_mrgreen:

O jakie łożyska ci chodzi? Jeśli o łożyska kół to warto obficie nasmarować przestrzeń między łożyskiem a uszczelniaczem oraz wargi uszczelniacza, jest to dodatkowe zabezpieczenie przed wodą a smar na uszczelniaczu zmniejsza możliwość podwinięcia się warg podczas wkładania tulejek dystansowych. Co do zębatki to jedynie ta którą pokazałeś czyli Supersprox z wieńcem, wytrzymuje bardzo długo, w 4t nawet 2 sezony i mimo że jest droga w zakupie to biorąc pod uwagę jej żywotność opłaca się. Jeśli łańcuch napinasz według serwisuwki to wporządku, na łożysko od strony zębatki działają większe siły stąd szybciej pada. Łożyska wahacza również kończą się najpierw od strony zębatek. Trzymak zakładasz obojętnie gdzie, nie ma znaczenia czy przy wentylu czy naprzeciwko. Jeden trzymak w dużym 4t słabo daję radę i co jakiś czas trzeba korygować, dwa już trzymają oponę. To że opona ci się przekręca zależy m.in od rodzaju opony, ciśnienia w oponie, rodzaju i stanu w jakim jest trzymak. Przy zmianie opony warto dokładnie oczyścić felgę, dętkę i oponę oraz składać to wszystko na sucho, bez żadnych talków, past itd. A najlepszym wyjściem jest założyć musy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem plastikowy pierscien z łozyska i okazuje sie ze nie było tam w ogóle smaru (FAG)...

 

wiem ze musy to fajna sprawa, ale swoje kosztują i ponoc bywają upierdliwe przy zakładaniu,

 

do tej pory nie miałem problemów z dętkami, mialem w 200 michelina 4mm i nawet na jednym trzymaku szło jezdzic po kamieniach na 0,8Atm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Panowie jest jakaś możliwość by zabezpieczyć hmm chlodnice przed zgniotem. z boku ? jezeli moto pada na bok. bo jednak śruy mocujace plastyk (1) z nich jest wrkecana w chlodnice. i przy upadku na bok. zgniot nastepuje na chlodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Panowie jest jakaś możliwość by zabezpieczyć hmm chlodnice przed zgniotem. z boku ? jezeli moto pada na bok. bo jednak śruy mocujace plastyk (1) z nich jest wrkecana w chlodnice. i przy upadku na bok. zgniot nastepuje na chlodnicy.

 

aluminiowe osłony chłodnicy to najlepsze co może być. nie jest tani wydatek, ale zwraca się po jednej wywrotce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem te osłony mają sens gdy atakuje się Karpaty itp i ewentalne rozbicie chłodnicy oznacza niezłą lipę,

raz jeden byłem świadkiem rozwalenia chłodnicy, ale osłona i tak by nic by nie dała bo ceerka spadała do wąwozu i drzewo ułamało dolne wyjscie na przewód,

katy spadały mi juz x razy i najwyzej wygina sie dolne mocowanie skrzeli a chłodnice całe, generalnie jak dla mnie nie ma sensu zwiekszac wagi,

w crf i wr chłodnice są nie są tak dobrze chronione zbiornikiem i boczkami jak w kacie, tam byc moze to ma sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jjank może ciut wyższe ciśnienie ?

 

ja w crm ładowałem 1.8-2.0 bara w tył i nie miałem wcale trzymaka i ani razu mi nie urwało wentyla, kapcie łapałem tylko przez ciała obce....

 

nie mówie żebyś od razu 2 ładował ale może 1.0 zamiast 0.8 ?? albo 1.2 ?? być może utrata trakcji będzie niewielka a zniknie problem rwania wentli.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie ganiałem na 1.0 i 1 trzymaku i jest OK, dopiero raz mi urwało wentyl ale zrzucam to na zmęczenie materiału, teraz dalej ganiam na 1.0 ale z 2 trzymakami i na chłopski rozum ma byc cacy

 

tyle ze w górach 1.0 to będzie za duze cisnienie zeby poatakowac stromizny, tam ludzie jezdzą na musach lub dwa trzymaki i 0,5atm oczywiscie na odpowiednich hard-endurowych oponach, wtedy jest niesamowita trakcja, ale trzeba uważac przy hamowaniu i przyspieszaniu po przyczepnych podłozach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...